اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 14:10   |   کد مطلب: 13210
رئیس خانه کشاورز همدان با اشاره به بحران خشکسالی در ایران قدیم هم گفت: تدبیر اجداد ما در آن زمان ایجاد قنات بوده است و با این تدبیر توانسته بودند بحران آب را مدیریت کنند، پس ما هم باید به سمت احیای قنوات جهت عبور از بحران کنونی برویم.
انسداد 870 حلقه چاه غیرمجاز آب در همدان/ حل بحران آب با احیای قنوات

به گزارش صبح الوند، ابوالقاسم سوزنچی در حاشیه جلسه هیئت موسس انجمن آب استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما، هدف از تشکیل انجمن آب استان را کمک به بخش دولتی در حفاظت از منابع آبی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بخش خصوصی و کشاورزان نسبت به وضعیت منابع آبی کشور نگرانی بسیاری دارند.

وی گفت: همه مردم باید از شرایط فعلی بحران آب کشور مطلع باشند تا در مصرف آب مدیریتی بهتری داشته باشند.

سوزنچی اظهار کرد: در کشور ما تفکر اکثر مردم بر این است که گرفتار خشکسالی مقطعی شده‎ایم و این مشکل با بارش باران حل می شود.

وی افزود: حفاظت از منابع آب کشور به مرور به دغدغه عمومی تبدیل خواهد شد.

رئیس خانه کشاورز استان همدان گفت: متاسفانه میانگین بارش های کشور از 250 میلیمتر به 242 میلیمتر رسیده است و این جای نگرانی بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: سرانه آب دنیا و آسیا به ترتیب 900 و 730 میلیمتر بوده است که این رقم در ایران 250 میلیمتر است.

سوزنچی  افزود: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای حفاظت از منابع آب در استان همدان انجام شده است و تاکنون 870 حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

وی با اشاره به بحران خشکسالی در ایران قدیم هم گفت: تدبیر اجداد ما در آن زمان ایجاد قنات بوده است و با این تدبیر توانسته بودند بحران آب را مدیریت کنند، پس ما هم باید به سمت احیای قنوات جهت عبور از بحران کنونی برویم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان