اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1394 - 8:54   |   کد مطلب: 17137
ائمه جمعه استان یزد همگام با مردم متدین و انقلابی استان سخنان روحانی در یزد و تلاش برای تبدیل حسینیه ایران به پایتخت اصلاحات را ناکام گذاشتند.
واکنش ائمه جمعه استان یزد به سخنان رئیس جمهور در این استان/کدام پایتخت؟ کدام اصلاحات؟/به جای این کارها به فکر معیشت مردم باشید

به گزارش صبح الوند به نقل از یزدرسا؛ هفدهم اسفند ماه دکتر روحانی و برخی از اعضای کابینه وی به یزد سفر کردند. بر خلاف انتظار مردم یزد ظاهراً این سفر برای حل مشکلات معیشتی مردم استان یزد نبود و دولتمردان جز رسیدن به منافع حزبی و جناحی هدف دیگری از این سفر نداشتند. در این سفر عده ای با حمایت عارف و چراغ سبز مسئولین استانی سعی داشتند یزد را پایتخت اصلاحات معرفی کنند. رئیس جمهور نیز در جمع مردم یزد با صحبت از یکی از سران فتنه به این جریان دامن زد.
سرانجام خشم مردم انقلابی یزد لبریز شد و تعدادی از علمل و مردم با تجمع در مدرسه مصلی یزد ضمن ابراز انزجار از فتنه، سران فتنه و حامیان فتنه اعلام کردند یزد حسینه ایران، دارالعلم و دارالعباده است و به هیچ حزب، جناح و شخصیتی تعلق ندارد.
بعد از این حرکت خودجوش و انقلابی ائمه جمعه سراسر یزد نیز به اظهارات روحانی و تحرک فتنه گران در یزد واکنش نشان دادند.

هیچ کس حق ندارد نام و نشانی برای یزد انتخاب کند
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: یزد جایگاه کار و کوشش است و نباید جولانگاه و پایتخت گروه خاصی باشد و به این شکل مصادره شود.یزد پایگاه این و آن نیست. یزد پایگاه اسلام است. یزد پایگاه دین است. یزد پایگاه علماست. حالا چون ما درانتخابات پیروز شدیم نباید آنچه هویت مردم است عوض کرد. نه یزد پایتخت هیچ جا نیست، پایتخت اسلام و ولایت است. این دغدغه های ما و دوستانی است که در روزهای گذشته آمدند در مدرسه مصلی. از این به بعد همه گروه ها باید بدانند یزد پایتخت هیچ حزبی نیست. هیچ کس حق ندارد نام و نشانی برای یزد انتخاب کند. این مساله دغدغه خاطر ما است.

کدام پایتخت؟ کدام اصلاحات؟
آیت الله سید کاظم مدرسی خطیب جمعه ناحیه مرکزی یزد نیز بیان کرد: مصاحبه شب قبل از سفر روحانی به یزد، آتش تهیه برای سفر به یزد بود. این مصاحبه برای تحریک عواطف مردم ودو قطبی کردن جامعه انجام شد.و این در حالی است که رهبر انقلاب حرکت فتنه88رانانجیبانه و ضدامنیت ملی مطرح کردند. آقای رئیس جمهور!  شما چرا این آتش را دوباره شعله ور می کنید؟ چرا دارالعباده و درالعلم را شهر اصلاحات معرفی می کنید؟ آیا مراد همان اصلاحاتی است که از دل آن روزنامه های زنجیره ای ضدانقلاب و ضد دین بیرون آمد؟ مراد اصلاحاتی است که از دل آن فتنه 88بیرون آمد؟یزد پایتخت چنین جایی است؟ مراد اصلاحاتی که از دل آن مهاجرانی بیرون آمد؟ یزد پایتخت چنین اصلاحاتی شده است؟

روحانی از مردم یاد بگیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا طالبیان، امام جمعه اشکذر اقامت کم روحانی در استان یزد را یکی از نقاط ضعف سفر ریاست جمهور در استان دانست و افزود: با این سفر کوتاه رئیس جمهور در استان دیگر جایی برای رسیدگی به مشکلات استان باقی نمی ماند که این خود یک بی تدبیری از جانب مسئولان استان بوده است .مسئولان استان برای دولت یک سفر کاری را فراهم نکردند و این سفر بیشتر یک سفر حزبی بود تا یک سفر کاری.
امام جمعه اشکذر افزود : رئیس جمهور یک مملکت نباید وابسته به طیف و جناحی خاصی باشد و باید به درد و دل مردم مانند یک پدر گوش دهد و به وضعیت معیشتی مردم فکر کند نه حزب بازیهای بیهوده.انتظار مردم ایران از رئیس جمهور  این است که از ملت یاد بگیرید و به دنبال رهبر الهی خود حرکت کنید و از خط امام و رهبری زاویه نگیرید و از رفتار نانجیبان و فتنه‌گران در انتخابات سال 88، تبری بجوئید.

روحانی جوگیر بود!
حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیس جمهورجوگیر شد و بعضی حرف های التهاب زا را زد. آقای رئیس جمهور! این دون شأن شما است که خود را وامدار طیف وجناحی بخوانید ورأی خوب مردم را رهین فرد و جناح بدانید. خارج شدن دولت ازمسیر اعتدال وگرایش به سمت وسوی جناحی، زنگ خطر درکشور است!آستانه تحمل مردم کم شده؛ مردم بخاطر رهبری این همه مشکلات را که معلول نارکارآمدی تیم اقتصادی دولت های گذشته و دولت فعلی است تحمل می کنند وگرنه مردم چه گناهی دارند که باید شاهد التهابات سیاسی درکشور باشند؟!

تذکر قانونی امام جمعه مهریز به رئیس جمهور حقوقدان
حجت الاسلام و المسلمین برهان، امام جمعه مهریز اظهار داشت: آقای روحانی شما در سخنرانی خود از رییس جمهور دوران اصلاحات نام بردید در حالی که طبق مقررات و مصوبه شورای امنیت ملی این فرد ممنوع التصویرو نام بردن از او خلاف است . ملت  مومن و مسلمان ایران دست از نظام ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بر نمی دارند و از مسیر حق و ارزش ها دور نمی شوند .

مردم خیانتکاران را نیز فراموش نمی کنند
حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد نیز در واکنش به سخنان روحانی گفت: برای یزد زشت بود که چنین مسائلی را مطرح کنند حرف هائی که در جمع مردم یزد زده شد که قابل دفاع نیست.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفت مردم ایران خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نمی کند گفت : همه ملت ایران هیچگاه خدمتگزاران خود را فراموش نخواهند کرد و تشکر هم خواهند نمود اما اگر این خدمتگزاران خواسته باشند ذره ای به ملت ایران خیانت بکنند ملت و مردم ایران در برابر آنها کوتاه نخواهد آمد.

به جای این کارها به فکر معیشت مردم باشید
«حجت الاسلام جعفری» امام جمعه هرات نیز تاکید کرد: واقعا تطهیر چهره کسانیکه در فتنه 88  کشور را به آشوب کشیدند دردی از جامعه و ملت دوا می کند؟ گفتن اینکه فلانی ممنوع تصویر نیست آیا جز جریحه دار کردن احساسات مردم و کشاندن کشور به فضای سیاسی فایده ای برای ملت و کشور در بر دارد؟به جای بیان کردن این صحبت ها به فکر معشیت و حل کردن اقتصاد کشور باشید و سعی کنید گره از مشکلات مردم را باز کنید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان