اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آبان 1395 - 15:09   |   کد مطلب: 21955
با توجه به قرار گرفتن همدان به عنوان یکی از استانهای مسیر زائران کربلا در ایام اربعین همچنان این فرودگاه برای این ایام پروازی ندارد.

به گزارش صبح الوند،باوجود باقی ماندن کمتر از دو روز تا روز اربعین در کشور عراق و با توجه به قرار گرفتن همدان به  عنوان یکی از استانهایی که  در مسیر زائران اربعین  قرار گرفته شده است برآن شدیم تا ببینیم که آیا فرودگاه همدان  پروازی برای این ایام خواهد داشت یا نه؟

 

با بررسی‌ها متوجه شدیم که فرودگاه همدان با قدمت طولانی و هزینه‌های هنگفتی که برای  تأمین زیرساخت‌های آن انجام‌شده در برابر فرودگاه‌هایی که  بعد از آن تأسیس‌شده‌اند حرفی برای گفتن ندارد و حتی یک پرواز هم برای این ایام نداشته و نخواهد داشت.

 

به همین منظور سرپرست فرودگاه همدان، سهراب کلوندی اظهار داشت: بحث پرواز در فرودگاه همدان نیازمند همکاری چندجانبه مسئولین است.

 

وی افزود: در خصوص داشتن پرواز برای ایام اربعین رایزنی‌های فراوانی صورت گرفت و با توجه  به آنکه فرودگاه آمادگی زیرساختی کامل برای پرواز را داشت برخی از سنگ‌اندازی‌ها مانع از انجام پرواز در این ایام برای فرودگاه همدان شد.

 

جهت جویا شدن بیشتر موضوع مصاحبه‌ای با معاون استاندار همدان، محمد ابراهیم  الهی تبار صورت گرفت.

 

معاون  استاندار همدان در خصوص  عوامل شکل‌گیری پرواز در فرودگاه همدان گفت:  در خصوص شکل‌گیری پرواز در فرودگاه چند عامل باید فراهم باشد که یکی بحث زیرساخت‌های فرودگاه  است که از این لحاظ مشکلی نداریم، دیگری بحث شرکت‌ها و هواپیماهایی هست که به فرودگاه همدان می آیند که شرطشان این است که هر هفته حدود 140 زائری که با هواپیما پرواز می‌کنند در همدان باشند.

 

الهی تبار افزود: شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند شما باید کل صندلی‌ها  ما را بخرید و چارتر کنید که اگر این تعداد مسافر مراجعه نکردند خسارت را پرداخت کنید.

 

وی افزود: شرکت‌ها خواستار تضمین سازمان حج و زیارت جهت تأمین مسافر برای این پروازها  هستند که در صورت نبود خسارت را پرداخت کند که حج و زیارت هم در این خصوص تعهد نمی‌دهد.

 

معاون استاندار همدان  تاکید کرد: شرکت‌های دیگر هم بخواهند بحث چارتری را انجام دهند دچار ضرر و زیان می‌شوند و ما هم این‌قدر بودجه نداریم  که بتوانیم در این خصوص تأمین مالی داشته باشیم.

 

و ی در پایان اظهار کرد: رایزنی‌هایی با شرکت‌های هواپیمایی و سازمان حج و زیارت در این خصوص صورت گرفته است  و امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم پروازها در این خصوص را داشته باشیم.

 

چندی پیش هم بود که استاندار همدان از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی کشور خواستار رهایی وضعیت فرودگاه همدان از وضعیت چارتری و در اختیار گذاشتن هواپیماهای بیشتر برای این فرودگاه شده بود ولی فعلا که اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است..

 

حرف پایانی....

فرودگاه همدان با قدمت طولانی خود هم چنان در میان فرودگاه های مشابه خود  حرفی برای گفتن ندارد که بنابر گفته خیلی از همشهریان یکی از عوامل اصلی این عقب‌ماندگی را می‌توان به عواملی همچون نزدیک بودن همدان به تهران دانست زیرا مسافران ترجیح می‌دهند از تهران که هزینه‌های بلیت در مقایسه با همدان کمتر است پروازهای خود را انجام دهند که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود و دیگری هم نبود اراده عمومی بین همگی مسئولان است که این امر نیازمند همکاری همه‌جانبه همه مسئولان کشوری و استانی جهت رهایی وضعیت فرودگاه همدان از این وضع است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان