اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1395 - 12:51   |   کد مطلب: 22959
بازار همدان در شب یلدا حال و هوایی دیگری دارد استقبال مردم از بازار مرکبات خوب است اما قیمت بالای آجیل در این ایام مانع خرید مردم شده است و بسیاری این گزینه را از پذیرایی شب یلدای خود حذف کرده اند.

به گزارش صبح الوند، همزمان با فرارسیدن شب یلدا بازار همدان حال و هوای خاصی گرفته است بازارهای عرصه میوه همدان همچون سرگذر و میدان میوه تره و بار سرشار از مردمانی است که برای خرید شب یلدای خود به بازار آمده بودند.

 

به همین منظور با تعدادی از شهروندان همدانی به‌منظور اطلاع از میزان رضایت آنان از وضعیت بازار مصاحبه ای صورت گرفت.

 

یک شهروند همدانی که در حال خرید پرتقال بود و تعداد زیادی پلاستیک میوه در دستش بود با ابراز رضایت از قیمت مرکبات در بازار گفت: خوشبختانه امسال مرکبات باقیمت خوبی در بازار عرضه‌شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد .

 

وی همچنین در خصوص قیمت هندوانه در بازار گفت: قیمت هندوانه هم خوب و بسیار فراوان در بازار بود و امیدوارم همه مردم بتوانند خرید شب یلدای خود را به انجام برسانند.

 

با نگاهی به مغازه‌های آجیل‌فروشی  به‌راحتی می توان متوجه عدم استقبال مردم شد یکی از مغازه‌های آجیل‌فروشی علت استقبال نکردن مردم را قیمت بالای آجیل در بازار دانست و اظهار کرد: خود فروشندگان هم آجیل را باقیمت بالا خریداری می‌کنند که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

 

 

 یکی از شهروندان همدانی که در حال خروج از مغازه آجیل‌فروشی بود از قیمت بالای آجیل ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: با این قیمت بالا فقط توانستم مقدار کمی آجیل خریداری کنم .

 

وی گفت: این موضوع همیشه و در طی سال وجود داشته و در شب یلدا بیشتر شده است.

 

یکی از مغازه‌داران عرضه میوه‌جات در همدان با ابراز رضایتمندی از قیمت میوه در شب یلدای همدان گفت: امسال هم قیمت خوب است و هم مشکلی در عرضه نداشته‌ایم.

 

وی همچنین در خصوص استقبال مردم گفت: امسال برخلاف سالهای گذشته با روند صعودی قیمت میوه‌جات مواجه نشده‌ایم و استقبال مردم بسیار خوب بوده است اما باز با این‌ وجود خیلی از مردم توانایی خرید ندارند که در این شب‌ها باید به آن‌ها توجه فراوانی شود.

 

بنابر اظهارنظر مردم و مغازه‌داران می‌توان تا حدودی متوجه حال و هوای بازار همدان در شب یلدا شد جهت مطلع از جزییات بیشتر این بازار مصاحبه‌ای با جانشین اتاق اصناف همدان ، احمد گازرانی صورت گرفت.

 

جانشین اتاق اصناف همدان: در توزیع کالای شب یلدا مشکلی نداریم

جانشین اتاق اصناف همدان در گفتگو با صبح الوند ، با اشاره به اینکه در شب یلدا با توجه به  تقاضای زیاد  قیمت‌ها هم‌ تغییر می‌کند اظهار کرد: خوشبختانه امسال قیمت میوه پایین است و بازرس‌های ما نظارت خیلی ویژه‌ای در این زمینه‌دارند و  به‌صورت شیفت‌های صبح و بعداظهر از ساعت 8 صبح تا ساعت 10 شب از تمام واحدها بازدید می‌کنند.

 

گازرانی با اشاره به کم بودن درآمد خانوارهای ایرانی گفت: با توجه به اینکه قدرت خرید مردم کم است سعی شده است که مرکبات و میوه‌جات باقیمت خوبی در بازار عرضه گردد.

 

اکثر آجیل های موجود در بازار وارداتی است/ بالارفتن قیمت دلار علل بالا رفتن قیمت آجیل

وی به افزایش قیمت آجیل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بادام‌هندی ما وارداتی است و امسال بادام درختی چندانی نداشتیم خیلی از آجیل‌های موجود در بازار از خارج از کشور وارد می‌شود، که بالا رفتن قیمت دلار سبب افزایش قیمت‌ آجیل در بازار همدان و کل کشور شده است.

 

 

گازرانی تأکید کرد: با توجه به آنکه در لحظات پایانی با موج زیادی از تقاضاکننده مواجه خواهیم شد با تدابیری که سنجیده شده است از لحاظ تقاضا و عرضه به‌موقع در بازار هیچ مشکلی نخواهیم داشت و جدا از بازرس‌ها، اعضای هیئت‌مدیره نظارت ویژه‌ای تا لحظات آخرین شب از بازار خواهند داشت.

 

همانطور که گفته شد حال و هوای بازار همدان در شب یلدا نشاندهنده  این است که با توجه به عرضه به موقع میوه در سطح شهر مردم با مشکلی مواجه نشده اند اما در خصوص آجیل شب یلدا باید گفت که قیمت بالای آجیل دست مردم را در خرید این کالا بسته است و سبب شده است برخی از خرید آن صرف نظر کنند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان