اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1397 - 8:42   |   کد مطلب: 29602
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف قنادان همدان با بیان اینکه مهترین هدف اتحادیه های صنفی گوتاه کردن دست واسطه ها است گفت: راه اندازی بانک اصناف با توجه به اینکه کلیه مبادلات اصناف در آن گنجانده میشود کمک شایانی به اصناف و افزایش تولید می کند.

به گزارش صبح الوند، رضا مرکزی مقدم در گفتگو با صبح الوند،  با تاکید بر اینکه اتحادیه ها براساس قانون نظام صنفی مسئول صدور پروانه کسب هستند تصریح کرد: اتحادیه ها نظارت بر امکان صنفی را عهده دار هستند و مهم ترین هدف آن ها کوتاه کردن دست واسطه ها است.

 

*لزوم حل مشکلات قانون نظام صنفی

 عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف قنادان و  آجیل فروشان همدان در خصوص مشکلات قانون نظام صنفی با تاکید بر اینکه در برهه ای از زمان قانون نظام صنفی ایراد ها و اشکالاتی دارد که بعضی از این ایرادات به فروشنده ها و بعضی به مصرف کننده ها لطمه میزند اظهار کرد: هیچ قانونی خالی از اشکال نیست واشکالات را نمایندگان اصناف کشور دراتاق اصناف ایران باید تجزیه و تحلیل کنند و ببینند کجای قانون نقص دارد و در این راستا برای رفع نواقص مصوبه و تبصره هایی به هیئت دولت  یا مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

 

*راه اندازی بانک اصناف در اولویت قرار گیرد

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف قنادان و  آجیل فروشان همدان  با اشاره به اینکه موضاعاتی از این قبیل باید در بحث قانون اصناف باید مطرح باشد عنوان کرد: باید بانک اصناف راه اندازی شود که حجم مبادلات اصناف در آنجا دپو  و گنجانده شود همچنین از وام های تولیدی نیز در راستای افزایش تولید استفاده شود.

 

مرکزی با اعلام اینکه وام هایی که برای تزیینات مغازه ها و زیباسازی شهرپرداخت می شود ازدغدغه های اصلی روسای اصناف کشور است خاطر نشان کرد:.تاسیس بانک‌ اصناف باید در اولویت قرار بگیرد تا حجم‌ مبادلات اصناف درآن گنجانده شود و اختیارات لازم در اختیارمغازه داران و تولید گنندگان قرار بگیرد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف قنادان و  آجیل فروشان همدان در خصوص پلمپ در اصناف گفت: این‌ امر معمولا براساس موقعیت هایی است که برای اصناف و کسبه پیش خواهد امد.

 

مرکزی در خصوص پلمپ در اصناف با اشاره به اینکه قانون نظام صنفی اتحادیه ها را مسئول پلمپ شناخته افزود: اتحادیه ها در چارچوب در خواستی که از اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی دارند درچارچوب قانون نظام صنفی گنجانده می شود که نسبت به پلمپ واحد ها اقدام کنند.

 

 عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف قنادان و  آجیل فروشان همدان در پایان اظهار کرد: در صورتی که اتحادیه های صنفی از انجام وظایفشان کوتاهی کنند اتاق اصناف شخصا با نیروی انتظامی وهرکدام بصورت مجزا نسبت به تخلف واحد ها اقدام میکنند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان