اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1396 - 10:15   |   کد مطلب: 25445
رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون سالن‌های غذاخوری همدان خارج از چارچوب فعالیت نکردند
رئیس اتاق اصناف استان همدان

به گزارش صبح الوند،  حمیدرضا فرسایی‌وحید  با بیان اینکه سامانه رسیدگی به شکایات 1000127 بسیار مورد استقبال شهروندان همدانی قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از اقدامات اتاق اصناف در سال جاری ایجاد کمیسیون حل اختلاف در واحد بازرسی اتاق اصناف بوده تا پرونده‌های شکایت تا حد ممکن به تعزیرات ارسال نشده و در داخل همین واحد رسیدگی شود.

 

وی با بیان اینکه این اقدام منجر به این شد که 80 تا 90 درصد پرونده‌هایی که باید در تعزیرات قضایی می‌شد و حکم می‌خورد در داخل اتاق حل شود، افزود: در کمیسیون حل اختلاف اتاق اصناف بدون پیش آمدن مشکلی رضایت شاکی گرفته می‌شود و تذکر به واحد صنفی داده می‌شود تا در صورت تکرار مجدد برخورد جدی با او انجام شود.

 

رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه این اقدام بسیار در روند شکایات موثر بوده است، ادامه داد: بیشتر شکایات از واحد‌های صنفی در ماه رمضان مربوط به مواد غذایی شامل نانوایی‌ها، سالن‌های غذاخوری و... می‌شود که اکثرا حل و فصل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان امسال تاکنون شکایتی در رابطه با کار کردن خارج از چارچوب سالن‌های غذا خوری به اتاق اصناف گزارش نشده است، بیان کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون سالن‌های غذاخوری همدان خارج از چارچوب فعالیت نکردند.

 

فرسایی‌وحید در رابطه با شناسایی و بازرسی از انبار‌های همدان با اشاره به اینکه اتاق اصناف فعالیت‌های زیادی در این حوزه دارد، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد حاکمیتی وظیفه رسیدگی به مسئله انبار‌ها را دارد اما بخش عظیمی از فعالیت در حوزه اصناف است.

 

وی با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی خوشبختانه از طریق سایت انبارداری اطلاعات انبار‌های صنف خود را را وارد می‌کنند، افزود: در صورت عدم ارائه اطلاعات در آینده مشکلاتی برای آنها پدید می‌آید.

 

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه تاکنون 13 اتحادیه در همدان انبار‌های خود را معرفی کردند، افزود: هر اتحادیه دارای انبار‌های زیادی است.

 

وی با بیان اینکه واحد‌های صنفی برای ارائه اطلاعات انبار‌های خود با اتاق اصناف بسیار همراه هستند، بیان کرد: در صورت عدم ثبت برای واحد‌های صنفی مشکلاتی در امور مالیاتی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان