اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. بهمن 1395 - 12:12   |   کد مطلب: 23835
همزمان باایام الله دهه فجر پروژه پیاده راه بوعلی همدان که بیست سال اجرایی نشده بود سرانجام با حضور مسئولان استانی و برگزاری جشن های شاد افتتاح شد.

به گزارش صبح الوند، رئیس شورای شهر همدان  در مراسم افتتاحیه پیاده راه بوعلی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما هنوز رئیس‌جمهور آمریکا این مردم را نشناختند چراکه وقتی جوانان این مرزوبوم کیلومترها خارج از مرز برای دفاع از عقایدشان می‌جنگند این‌ها از چیزی نمی‌ترسند   حال آن‌ها بدون اطلاع بنشینند در کاخ سفید و صحبت‌های طنزگونه بزنند.

 

رضا ميرزايي در ادامه در خصوص افتتاح پروژه پیاده راه بوعلی اظهار کرد: این طرح از سال 75 تصویب‌شده بود اما به علت اینکه یک پروژه بخواهد نیاز به‌پیش زمینه‌هایی دارد اجرایی شدندش بسیار طول کشید.

 

وی تصریح کرد:  در یک پروژه در خارج از شهر فقط خو د متولی اجرایی پروژه هست اما موقعی که می‌خواهید پروژه شهری را افتتاح کنید باید فرهنگ آن‌هم مهیا شود .

 

وی اظهار کرد: در ابتدای طرح بسیار انتقاد به این طرح بود و هر روز طومار شکایت که بود که روانه شهرداری و شورای شهر می‌شد اما در اواسط پروژه نامه‌های تبدیل به قدردانی شد.

 

ميرزايي بيان کرد: امروز شاهد این هستیم فاز اول از آرامگاه بوعلی سینا شروع می‌شود تا میدان حضرت امام و فاز دوم از میدان امام(ره) تا فلکه اکباتان یعنی از آرامگاه بوعلی تا پایتخت مادها پیاده راه هست .

 

وی با اشاره به مشکل نقدینگی در کل کشور  گفت: در شهر همدان مدیریت خدمات شهری و مستثنی از این طرح نیست بااین‌وجود در همین ایام پروژه‌هایی ازجمله تالار قران با بیش از پنجاه میلیارد تومان که در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است همین پیاده راه با حدود 7 میلیارد تومان امروز شاهد افتتاح ان هستیم و فرهنگسراهایی و همچنین  مرکز آتش‌نشانی با مبلغ حدود پنج میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

 

وی با انتقاد به قانون ششم توسعه در خصوص شهرداری‌ها گفت: درعین‌حالی که شهرداری‌ها یک تشکل عمومی غیردولتی است  در برنامه ششم توسعه گفته‌اند که باید ارزش‌افزوده را در خزانه بریزند.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌خواهد بدهی خودش را از جیب شهرداری پرداخت کند و این ظلم است هرچقدر داد زدیم به‌جایی نرسید و تصویب شد و بعد از 4 سال متوجه می‌شوند که این مصوبه به توسعه کلان‌شهرها آسیب‌زده است .

 

 

ميرزايي به‌روز کردن قوانین مدیریت شهری  را یکی دیگر از مشکلات شهرداری دانست و گفت: قوانین مدیریت خدمات شهری  بروز نیست و این قوانین دست و پای مدیریت شهری را بسته است.

 

 

در ادامه مراسم استاندار همدان ضمن تبریک ایام و همچنین قدردانی از تمامی عوامل مؤثر در تکمیل پیاده راه بوعلی و کسبه اظهار کرد: این طرح که در طرح تفصیلی همدان بود بیست سال محقق نشده بود این کار در سال 75 به تصویب رسیده بود و تا امروز اجرانشده بود و کسی جرات نمی‌کرد نزدیک شود  از مقاومت‌ها و اعتراض‌ها می‌ترسید.

محمد ناصر نيكبخت با بیان اینکه همدان باید  در همه زمینه‌ها به‌ویژه گردشگری الگو باشد گفت: شهری که پانصد سال پایتخت امپراتوری کشور بوده باید فرق کند با جاهای دیگر باید هر کاری در زیباسازی شهر همدان در ایجاد مناطق دیگر برای گردشگران ایجاد صورت گیرد و چقدر زیبا است که این کار ادامه پیدا کند و شش خیابان دیگر ساماندهی شوند.

 

وی تأکید کرد:  این‌ها همه کار شهرداری نیست و باید به کمک شهرداری آمد و ما همه اعتبارات گردشگری و عمرانی را باید کمک کنیم که بیشتر از این پیش رویم.

 

در ادامه شهردار همدان  بابیان اینکه این ازجمله طرح‌های پیراوش بود که از سال 75 تصویب‌شده بود گفت: اقتصاد مقاومتی در این پروژه محقق و 50 درصد پروژه توسط اکیپ امانی صورت گرفت و سه شیفته کار می‌کردند و دست‌مریزاد می‌گوییم خدمت همه و از همگی تشکر می‌کنیم.

انتهاي پيام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان