اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. فروردين 1396 - 23:56   |   کد مطلب: 24609
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان:
مناسب‌سازي شهري در محدوده پياده‌راه بوعلي انجام شده است
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: پیاده‌راه بوعلی نمونه عملکردی و اجرایی پیاده‌راهی است که معلولان و جانبازان می‌توانند به راحتی در آن تردد كنند.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا طبی‌مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه کار مناسب‌سازی شهر همدان در دو سطح مورد نظر است، اظهار کرد: یک سطح برای افراد معمولی است تا بدون دغدغه، آسیب و مانع بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه محدوده‌های سواره، موتورسیکلت، دوچرخه و محدوده پیاده باید به طور جداگانه مناسب‌سازی شوند، گفت: مناسب‌سازی جداگانه از تداخل این محدوده‌ها و ایجاد معضلات و مشکلات جلوگیری می‌کند.

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: مناسب‌سازی شهر از حیث دوم برای معلولان و جانبازان است، این مهم جزء برنامه‌های پنج ساله ارائه شده در هیأت دولت بوده و هست.

 

وی مناسب‌سازی شهری را جزء استانداردهای معابر شهری دانست و افزود: این مهم در شورای عالی شهرسازی و معماری به صورت یک برنامه لازم‌الاجرا در استان‌ها ابلاغ شده و با مدیریت استانداران در حال پیگیری است.

 

طبی‌مسرور با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به آن سطح انتظار از استاندارد که مورد نیاز این جامعه است به سهولت دست یابیم، به ایجاد رمپ‌ها، شیب‌راهه‌ها و بالابرهای برقی در برخی از مناطق که امکان ایجاد شیب‌راهه و رمپ وجود ندارد، اشاره کرد و ادامه داد: حذف اختلاف سطوح معابر به منظور تردد راحت معلولان و جانبازان با ویلچر و وسایل حرکتی امری ضروری است.

 

وی یادآور شد: اتوبوس‌ها باید به وسایلی مجهز شوند که جانبازان و معلولان به راحتی و بدون نیاز به کمک دیگران به راحتی سوار و پیاده شود.

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان تصریح کرد: در دستگاه‌های اداری، ساختمان‌های شخصی، مجموعه‌های انبوه‌سازی و تمام موارد از حیث رسیدن معلولان و جانبازان در رسیدن به بنا و استفاده از آن باید سهولت حرکتی و عملکردی و مناسب‌سازی محقق شود.

 

وی خواستار ایجاد امنیت حرکتی و عبوری در پیاده‌راه‌ها شد و گفت: تعریف فضاهای مختص عبور روشندلان برای پیدا کردن راحت مسیر بدون کمک و یا کمترین کمک‌ امری ضروری است.

 

طبی‌مسرور ایجاد یک ساختار مناسب در تمام وی‍ژگی‌های رفتاری شهر را برای معلولان و جانبازان مهم برشمرد و بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های عابربانک، استفاده از خدمات عمومی، پارک‌ها، پارکینگ، اختصاص فضاهایی برای پارک اتومبیل جانبازان معلولان و جاگیری وسایل نقلیه آنها نیز باید توسط مسؤولان امر فراهم شود.

 

وی افزود: پیاده‌راه بوعلی نیز برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده و حتی ویلچر نیز در اختیار افرادی که نیاز به وسایل کمکی دارند قرار می‌گیرد.

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه در موارد لازم ماشین‌های خدمات‌رسان نیز می‌توانند به پیاده‌راه بوعلی ورود کنند، تصریح کرد: آنچه مسلم است پیاده‌راه بوعلی به عنوان یک نمونه عملکردی و اجرایی پیاده‌راهی است که معلولان و جانبازان می‌توانند به راحتی در آن تردد کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان