اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1396 - 13:59   |   کد مطلب: 24549
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین سال 95 را با انواع رویداهای تلخ و شیرینی سپری کرد که مردم این شهر هر کدام به این رویدادها به عنوان تجربه ای می نگرند.

به گزارش صبح الوند، برگه‌های تقویم سالی 95 را وقتی که ورق می‌زنید متوجه اتفاق‌های تلخ و شیرینی می شوید که شهر دارالمؤمنین همدان در سالی که سپری شد تجربه کرد.

 

اوایل فروردین‌ماه بود که در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان خبر افتتاح نخستین گلخانه شیشه ای مکانیزه ایران در همدان و خسارت سرما به 26 درصد از زنبورداران همدانی داده شد و سرما در فصل بهار  زنبورداران همدانی را غافلگیر کرده بود.

 

* سرریزی سد اکباتان

به دنبال این خبر ناراحت‌کننده  در اردیبهشت‌ماه خبر سرریزی سد اکباتان داده شد و به همین مناسبت جشن شکر گذاری سرریزی این سد برگزار شد.

 

همدان در اجرای برنامه فرهنگی هم پیشگام بوده و ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی غرب کشور در همدان  اشاره کرد که با این روند  همدان را به‌عنوان قطب هنر مجسمه‌سازی در کشور می‌توان معرفی کرد.

 

اردیبهشت‌ماه برای همدانی‌ها علی‌الخصوص ورزشی‌ها و اهالی دفاع مقدس  این شهر ماهی خاص بود در این ماه زیبای بهاری خبر شهادت شهید تفحص گر شهید علیرضا شمسی‌پور که خود از یادگاران دفاع مقدس، اهالی ورزش  و مدافعان حرم بود حال و هوایی حسینی به همدان بخشید و همه مردم همدان برای تشییع این شهید بزرگوار آمده بودند.

 

 

 

 

*رتبه نوزدهم کاربران همدانی در استفاده از اینترنت

در خردادماه رئیس پلیس فتای همدان  با به اعلام خبر رتبه نوزدهم کاربران همدانی در استفاده از اینترنت پرداخت و هشدار داد که  سونامی اعتیاد اینترنتی جوانان را تهدیدمی کند.

 

*رکود در اصناف همدان

در تیرماه اصناف همدان  شاهد رکود  بودند که فرسایی رئیس اتاق اصناف همدان یکی از مشکلات اساسی بازار اصناف همدان را بحث مالیات دانست و این را یکی از اوامر مؤثر در تعطیلی واحدهای صنفی استان همدان بیان کرد.

 

*برگزاری نمایشگاه مناقب امریکایی

در تیرماه اتفاق سیاسی جالب و برای اولین بار در همدان اتفاق افتاد و آن هم برگزاری نمایشگاه مناقب آمریکایی  به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در همدان بود در این نمایشگاه که المان آن به شکل هواپیما بود  از اولین تا آخرین جنایت‌های آمریکا جهت مشاهده مردم ترسیم شده است و این جنایات توسط راویان برای مردم شرح داده شد.

.

 

 

در تیرماه بود که گره پروژه 20 ساله پیاده راه‌سازی در همدان برداشته شد و کار بر روی  پروژه پیاده راه بوعلی سینا آغاز گردید  و مسئولان این پروژه را گامی در جهت بازگرداندن هویت تاریخی و جذب گردشگر در این شهر تاریخی  دانستند.

 

در مردادماه و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور همدان میزبان لاله‌های گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.

 

پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس و ۳ شهید شناسایی‌شده در  شهید محمد ضرابی، مهدی نیرپناه و حمیدرضا حبیب‌نیا که در مناطق عملیاتی نفت شهر، میمک و ابوخصیب تفحص شده‌ بودند در همدان تشییع شد.

 

از این تعداد ۲ شهید گمنام در اردوگاه ابوذر همدان، یکی شهید در مقر فرماندهی انتظامی، ۲ شهید در گلزار شهدا همدان، یک شهید در شهر بهار و یک شهید در حوزه علمیه نهاوند به خاک سپرده شدند.

 

*نامگذاری هفته همدان

شهریورماه برای همدان ماهی خاص است زیرا یک هفته از این ماه مزین به نام همدان است و آغاز این هفته از روز تولد حکیم بوعلی سینا می باشد در این هفته در سطح شهر همدان هم برنامه‌های مختلفی برگزار می‌گردد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مراسم جشن در آرامگاه باباطاهر با حضور هنرپیشه‌هایی همچون حمیدرضا پگاه ، سیروس حسینی و  توزیع کیک 150کیلوگرمی و همچنین  مراسم جشن در پیاده راه بوعلی سینا همدان اشاره کرد.

 

 

*تشییع پیکر شهید مدافع حرم محمدرضاالوانی

پاییز شد و غروب‌های غم‌انگیز در این فصل غم‌انگیز خبر شهادت "محمدرضا زارع الوانی" در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(ع) مردم همدان را غمگین کرد و پیکر پاک این شهید با استقبال بی‌نظیر مردم دارالمؤمنین به خاک سپرده شد.

 

در آبان ماه بود که اخبار سراسری خبری را از دادستان کل کشور مبنی بر  واگذاری غیرقانونی غار علی‌صدر به بخش خصوصی را داد که با واکنش مسئولان همدانی مواجه شد که بنابر گزارش خبرگزاری ایرنا  دادستان دیوان محاسبات کشور پس از دیدار با استاندار همدان و ارائه گزارش توسط استاندار و هیات مدیره شرکت سیاحتی علی‌صدر، اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه فساد یا سوءاستفاده مالی در غار علی‌صدر مشاهده نشده است و برنامه‌ای که توسط دیوان محاسبات پیگیری می‌شود، تنها در خصوص نحوه اداره غار است و شعبه خاصی این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

در این ماه  همدان میزبان یک شهید مدافع حرم دیگر هم بود و آن پاسدار شهید "محمدحسین بشیری" از نیروهای پادگان قدس بود که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسیده بود پیکر این شهید بر دستان مردم ولایتمدار همدان تشییع شد.

 

 

*بادکنک های بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در هگمتانه به پرواز درامد

در آذرماه مردم همدان شاهد برگزاری  جشنواره تئاتر در این شهر بودند و بادکنک های بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در هگمتانه با شعار مهر بر صحنه کودکی به پرواز در امد.

 

 

در بهمن‌ماه پروژه پیاده راه بوعلی با هزینه 7 میلیارد تومان افتتاح شد و در مراسم افتتاحیه ان استاندار همدان خواستار توجه هر چه بیشتر به بحث گردشگری این شهر شد.

 

 

*رونمایی تفریظ رهبری بر چهار کتاب حوزه جهاد و مقاومت

در این ماه مردم همدان  شاهد رویدادی بزرگ در شهر خود شدند و تقریظ رهبر انقلاب بر چهارکتاب حوزه جهاد و مقاومت در همدان رونمایی شد

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهارکتاب ' وقتی مهتاب گم شد '، ' گلستان یازدهم'، ' دختر شینا ' و ' آب هرگز نمی میرد ' همزمان با نهمین روز دهه فجر و در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در همدان رونمایی و از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها تقدیرشد.

 

 

آخرین ماه سال 95 فرارسید و سفرهای وزرا به این شهر که هرکدام دارای حاشیه‌های فراوانی بود به همدان آغاز شد.

 

ورود معصومه ابتکار به همدان همزمان با اوج گرفتن آلودگی هوای خوزستان سبب واکنش‌های مختلفی در شهر همدان شد و مردم همدان با عدم استقبال از این سفر خواستار حضور وی در خوزستان شدند.

 

*جلسه فرهنگی که به مسائل سیاسی با حضور وزیر ارشاد ختم شد

اواخر اسفند هم صالحی امیر وزیر فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی به همدان سفر می‌کند اما وی هم در جلسات خود خصوصاً در جلسه‌ای که با اهالی فرهنگ و هنر این شهر داشته است مسئله را سوق به مسائل سیاسی می‌دهد و جلسه فرهنگی را تبدیل به جلسه سیاسی می‌کند.

 

 

 سرانجام آخرین روز از سال 95 با آغاز فرایند ثبت‌نام داوطلبان شوراها اسلامی به پایان رسید.

 

سال 95 سالی با خاطرات تلخ و شیرین برای مردم همدان بود وتمامی این خاطرات   تجربه ای برای مردم این شهر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان