اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1396 - 10:20   |   کد مطلب: 28943
پرستاران و بیماران بخش سوختگی بیمارستان بعثت با توجه به نزدیک شدن به شب چهارشنبه پایان سال به بیان تجربیات تلخ خود از این شب و توصیه هایی به مردم جهت احتیاط در این شب پرداختند و بیماران هم با ابراز پشیمانی فقط گفتند وقتی بدنت میسوزد و اینجا می آیی انگار هر روز میسوزی...

به گزارش صبح الوند، چهارشنبه سوری یا همان چهارشنبه پایان سال از جمله آیین و سنت هایی است که از سالیان دور در بین ایرانیان، رواج داشته است و نحوه برگزاری آن بصورت روشن کردن یک آتش هرچند کوچک برای از بین بردن کدورت و کنار هم جمع شدن بوده است اما این جشن باستانی اکنون به صحنه های نامتعارفی از دود و آتش انفجار تبدیل شده است که در بسیاری از مواقع کودکان، سالمندان، زنان باردار بویژه دختران را مورد نا امنی قرار می دهد.

 

حال که در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه پایان سال ۹۶هستیم به بخش سوختگی بیمارستان بعثت رفته و وضعیت مصدومین این بخش را از نزدیک نظاره گر شدیم.

 

*وقتی بدنت میسوزد گویا هر روز داری میسوزی

یکی از بیماران بخش سوختگی بیمارستان بعثت که به دلیل انفجار کپسول در منزلش و سوختگی از ناحیه دست در این بخش بستری شده بود به بیان علت حادثه پرداخت و گفت: از کپسول گاز برای وسایل گرمایشی خانه ام استفاده می کردم یک روز که در خواب بودم کپسول منفجر شده و زمانی که از خواب بیدارم شدم دیدم تمام اتاق را آتش فرا گرفته است.

 

 

وی با بیان اینکه در پی تلاش زیاد از اتاق خارج شده و خود را به اورژانس رساندم گفت: یک فرد تنها زمانی که دچار سوختگی می شویم میفهمد در چه شرایطی قرار دارد و این در حالی است که هر یک روز بستری شدن در بیمارستان یکبار سوختی را مجدد تجربه خواهد کرد.

 

*مردم تا می توانند از مواد محترقه و آتش زا دوری کنند

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: به مردم از جمله جوانان توصیه می کنم تا حد امکان از مواد محترقه و آتش زا از جمله بنزین، گاز و ... دوری کنند.

 

پرستار بخش سوختگی بیمارستان بعثت به بیان خاطره ای تلخ از یکی مصدومان آسیب دیده در شب چهارشنبه سوری سال گذشته پرداخت گفت: در این راستا فردی که مواد محترقه کاربیت را با حجم زیاد برای فروش در محیط گرم و بسته نگهداری کرده بود که با انفجار مواد از نظر ارتوپدی دچار سوختگی جدی از ناحیه دست شده بود .

 

 

 

یک پرستار خانم در بخش سوختگی بیمارستان بعثت با بیان اینکه اکنون ۱۱سال است در بخش سوختگی این بیمارستان فعالیت می کنم و شاهد اتفاقات ناگواری در چهارشنبه سوری های پایان سال بوده ام به بیان یک خاطره تلخ از چهارشنبه سوری سالیان گذشته پرداخت و گفت: چند سال گذشته به یاد دارم که یک جوان ۱۷ساله که براثر انفجار مواد محترقه  از ناحیه دست و صورت و همچنین قرنیه چشم دچار آسیب جدی شده بود به این بخش مراجعه کرد و طی مشاوره ی چشمی یک چشم او تخلیه و بخاطر آسیب دیدگی دست و صورتش یک ماه در بخش سوختگی بستری شد و  اتفاقی  ناگوار را برای سالیانی دراز برای خود رقم زده بود.

 

 

* یک چهارشنبه سوری بی خطر را برای خود و دیگران رقم بزنیم

وی در ادامه با بیان اینکه برای یک شب خود و خانواده ها را گرفتار نکنید افزود: اگر می خواهید یک چهارشنبه سوری بی خطر داشته باشید جشن و آیین خود را همانند قدیمیان برگزار کنید.

 

این پرستار در پایان خاطر نشان کرد: از مردم خواهشمندیم تا حد امکان از مواد محترقه دوری کرده و یک چهارشنبه سوری بی خطر را برگزار کنند.

 

دیگر پرستار این بخش نیز با اشاره به مراجعه یک جوان ۱۸ساله در چهارشنبه پایان سال گذشته اشاره کرد و افزود: این فرد که با موتور سیکلت در حال تردد بوده با پرتاب نارنجک از سوی دیگر افراد مواجه شده و دچار آسیب دیدگی درجه یک از ناحیه چشم می شود که به این بخش مراجعه کرده و به دلیل شدت آسیب دیدگی به تهران اعزام شد.

 

 

وی درادامه گفت: از مردم میخواهیم  این شب ها بیشتر مراعات کنند چون سوختگی چیزی است که جاش مانگار است و تا اخر عمر باید دردش  را تحمل کنند.

 

به گزارش صبح الوند، باید گفت که ما مخالف برگزاری جشن چهارشنبه پایان سال نیستبم اما متاسفانه این جشن به جنگ نبدیل شده است و ما هر ساله شاهد صحنه های نامتعارفی و آسیب های غیرقابل بازگشتی برای خیلی ها هستیم، هنوز هم مدیر نشده امیداوریم امشب مردم با رعایت نکات ایمنی شبی کم خطر را برای خود به رقم بزنند.

 

گزارش از مینو جعفری ممتاز

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان