اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. خرداد 1394 - 20:51   |   کد مطلب: 11504
استاد حوزه و دانشگاه گفت: هنر امام خمینی(ره) این بود که واقعیت های عینی و غیبی را با هم در آمیخت.
مذاکره با آمریکایی که "هیچ غلطی نمی تواند بکند"، کاملا بی معناست

به گزارش صبح الوند به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) درگرگان، اظهارکرد: ما تنها یک جهان واقعیت داریم که این جهان از واقعیت های واقعیت های عینی و غیبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برخی از سرجهالت واقعیت های غیبی را که نمی بیند ارزش به حساب می آورند و واقعیت های عینی را در مقابل آن می دانند در صورتیکه باید گفت اینگونه نیست و هر دوی آنها واقعیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که " امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" ، تصریح کرد: این حرف امام براساس آیه قران است چون خدا در قران فرموده است که اقدامات دشمنان اسلام را بی اثر خواهد کرد پس نتیجه می گیریم واقعا امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

هرگاه دشمن برای ما زحمت ایجاد کند نشان دهنده ضعف ماست

وی در ادامه افزود: هرگاه دشمن برای ما زحمت ایجاد کند نشان دهنده این است که ما در درون خود ضعف داریم و به وعده خداوند شک نموده ایم.

حجت الاسلام پناهیان اذعان داشت: دوگروه در جامعه وجود دارند یک گروه که فقط به واقعیت های عینی توجه می کنند و گروه دیگر فقط به واقعیت های غیبی امیدوارند که هر دو این گروه ها اشتباه می کنند.

وی با بیان اینکه مگر ما در زمان دفاع مقدس و زمان انقلاب امکانات خاصی داشتیم که بخواهیم انقلاب کنیم و یا با دشمن مبارزه نمائیم ، تاکیدکرد: امروز هم مبارزان یمنی و دیگر مسلمانانی که در جهان با استکبار و ظلم مقابله می کنند با همین اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی مبارزه و مقاومت می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) واقعیت های عینی و غیبی را با هم می دید و این بزرگترین هنرش بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با درایت و تدبیر امور را با توجه به واقعیات جلو می برد و کارها را تنها به توکل واگذار نمی کرد.

 

وقتی امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چه نیازی به مذاکره با آنها است

وی درادامه خاطرنشان کرد: وقتی امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چه نیازی به مذاکره با آنها است ، باید مسئولین ما قبول کنند ما قویتر از امریکا هستیم و در برابر این جنایت کاران از خود ضعف نشان ندهند و با قدرت از حقوق مردم دفاع نمایند.

حجت الاسلام پناهیان نور ایمان به خدا را نابود کننده دشمنان دانست و افزود: اگر ما ضعف نمی داشتیم تحریم ها ایجاد نمی شد ، بعد از فتنه 88 مشکلات کشور ایجاد شده است چون ما در داخل ضعف ایجاد کردیم و گرنه طبق وعده خداوند ما نباید مشکل می داشتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام خمینی(ره) ایران نیز یک ابر قدرت می دانست و به این نکته که امریکا از ما ضعیف تر است تاکید داشتند و سیاست مداران ما نیز باید این نکته را بپذیرند تا در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستادگی نمایند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان