اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. خرداد 1394 - 9:22   |   کد مطلب: 11507
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: ایستگاه‌های دریافت درخواست کارت هوشمند ملی در همه دفاتر پستی تمام استان راه‌اندازی شده است.
دفاتر پستی همدان مجهز به ایستگاه دریافت کارت هوشمند ملی شدند

به گزارش صبح الوند، عبدالله مقصودی‌فر مدیرکل ثبت احوال استان همدان با اشاره به جایگزینی کارت‎های ملی هوشمند با جایگزین کارت‎های ملی فعلی گفت:  کارت‌های هوشمند ملی علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی زمینه را برای تحقق دولت الکترونیک فراهم می‎کنند.

وی اظهار کرد: با بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از کارت ملی هوشمند بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و شرکت‌ها و بنگاه‌ها کاهش می‎یابد و خدمات به روشی ساده و سریع به مردم ارائه می‌شود و زمینه افزایش سطح رضایت مردم از خدمات دولت نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان افزود: اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال توسط ثبت احوال استان همدان از دهه فجر سال 1392 به صورت رسمی با اخذ درخواست از شهروندان آغاز شده است.

وی گفت: اکنون در تمام دفاتر پستی شهرستان‌های استان همدان ایستگاه‌های اخذ درخواست کارت هوشمند ملی راه‌اندازی شده است و همچنین 12 ایستگاه کاری در ادارات و 6 ایستگاه کاری در ادارات پست نیز نسبت به دریافت درخواست شهروندان برای بهره‌مندی از کارت ملی هوشمند فعال هستند.

مقصودی‌فر اظهار کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، امکان اخذ درخواست و تکمیل مراحل ثبت نام شامل انگشت نگاری و عکاسی نیز در این دفاتر میسر شده است و همچنین متقاضیان فاقد کارت شناسایی ملی نیز می‌توانند پس از اتمام مراحل پیش ثبت نام و اخذ نوبت از طریق وب سایت www.ncr.ir، برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به دفاتر پستی مستقر در شهرستان‌های مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از 32 هزار درخواست از سوی شهروندان استان همدان اخذ شده است و از این تعداد برای 30 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: ثبت احوال استان همدان در ارزیابی شاخص‌های برنامه راهبردی سال گذشته رتبه نخست کشوری را در بین 31 استان در عملکرد کارت هوشمند ملی کسب کرده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان