اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. خرداد 1394 - 12:57   |   کد مطلب: 11554
با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان؛
یادواره شهدای فصل بهار شهر مریانج برگزار می‌شود
مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج گفت: یادواره شهدای فصل بهار مریانج با حضور سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.
یادواره شهدای فصل بهار شهر مریانج برگزار می‌شود

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا محمدی اظهار کرد: یادواره شهدای فصل بهار مریانج با حضور سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

 

وی گفت: این یادواره جمعه 22 خرداد با گرامیداشت شهدای فصل به ویژه سردار شهید عباس فرجی پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

 

 مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج اعلام کرد: سردار عباس فرجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانشین گردن 154 حضرت علی‌اکبر(ع) بود که فروردین 65 در منطقه پدافندی عملیات والفجر8 و در محل کارخانه نمک (فاو) به شهادت رسید.

 

وی تجلیل از خانواده چند شهید والامقام را از دیگر برنامه‌ها دانست و با بیان اینکه یادواره‌های شهدا به صورت مداوم و فصلی در این شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: مردم مریانج از آغازین روزهای دفاع مقدس با تقدیم شهید محمود اقبالی در عملیات‌های متعدد حضور یافتند.

 

محمدی گفت: مردم شهیدپرور مریانج آخرین شهید به نام کاظم عابدی را نیز 12 فروردین 1390 در درگیری با گروهک پژاک، تقدیم انقلاب کردند.

 

وی ادامه داد: مریانج در دوران دفاع مقدس 9 هزار نفر جمعیت داشت که از این بین 153 شهید و هزار و 500 ایثارگر را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

 

مسئول پایگاه مقاومت سردار شهید عباس فرجی شهر مریانج با اشاره به اینکه از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت، رتبه دوم یا سوم کشور مربوط به مریانج است، بیان داشت: در کل کشور به ازای هر 200 نفر یک شهید، در استان به ازای هر 120 نفر یک شهید، اما در مریانج به ازای هر 60 نفر یک شهید وجود دارد.

 

وی گفت: هشت سردار شهید به نام‌های حبیب‌الله مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی از این شهر بوده‌اند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان