اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. خرداد 1394 - 12:11   |   کد مطلب: 11581
واضح است كه امروزه بزرگترين پروژه‌ها در حوزه مديريت شهري محقق مي‌شود لذا مجموعه شهرداری نيازمند حمايت‌هاي معنوي و اجتماعي همشهریان است كه اجراي پروژه‌هاي كلان شهري را طبق برنامه‌ريزي‌هاي مناسب با قاطعيت و جديت ادامه دهد تا پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين به عنوان نگين شهرهاي ايران بدرخشد.
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان

به گزارش صبح الوند، در قسمت اول این گزارش خواندیم که: احداث تقاطع های غیرهمسطح در کلان شهرهای کشور تجربه های متفاوتی را پشت سر نهاده و در شهرهای کوچکتر هم به رغم سابقه ی نه چندان طولانی، آثار گوناگونی را در بر داشته و در مجموع، عملکرد نسبتاً مناسب این نوع تقاطع ها به طور خاص در افزایش ایمنی و ظرفیت راهها سبب کاربرد وسیع آنها در شبکه های درون شهری و برون شهری شده است.

در اين راستا به سراغ كارشناسان، مسؤولين و شهروندان رفته و نظرات آنها را در خصوص احداث اين پل‌ها جويا شديم.

 حسن بختياري يكي از رانندگان تاكسي كه در مسير خيابان تختي در خدمت‌رساني به شهروندان همداني فعاليت دارد، اظهار داشت: احداث پل تختي علاوه بر زيبايي شهري اين منطقه در روان‌سازي ترافيك بسيار مؤثر بوده است.

وي اضافه كرد: با توجه به اينكه روزانه تعداد خودروها و صدور گواهينامه‌هاي رانندگي افزايش مي‌يابد بر اين اساس مي‌طلبد مديريت مناسبي در بخش حمل و نقل و ترافيك شهري صورت پذيرد.

بختياري با بيان اينكه روگذر تختي در كاهش ترافيك و ميزان مصرف سوخت و تصادفات بسيار تأثيرگذار است، اظهار داشت: همدان شهري توريستي است و سفرهاي درون‌شهري زيادي نيز دارد، به همين دليل با ترافيك بالايي مواجه بوده كه براي كاهش ترافيك و روان‌سازي حمل و نقل و احداث اينگونه پروژه‌ها ضروري است.

يكي از فرهنگيان كه محل كار وي در نزديكي پل پژوهش قرار دارد، گفت: مديريت شهري در دو سال گذشته توانست عملكرد خوبي در جهت اجراي پروژه‌ها و خدمت‌رساني به مردم داشته است.

وي با بيان اينكه عملكرد شهرداري همدان در سال گذشته قابل دفاع بوده، اظهار داشت: روند اجراي پروژه‌هاي عمراني اگر در سال‌هاي آينده ادامه داشته باشد مي‌تواند منشأ خدمات مطلوبي براي شهروندان باشد.

اين شهروند همداني اضافه كرد: به طور كلي در چند مكان از مناطق اصلي شهر كارها و پروژه‌هاي خوبي صورت گرفته كه اين اقدام باعث زيبايي سيماي منظر شهري، كنترل ترافيك و تسهيل در رفت و آمد شهروندان شده است.

وي افزود: اجراي به موقع پروژه‌ها و راه‌اندازي اينگونه‌ طرح‌ها افزايش اعتماد شهروندان به مديريت شهري و افزايش رضايتمندي مردم را به دنبال دارد.

محمد هاشمي يكي از رانندگان تاكسي كه در مسير زيرگذر پژوهش مشغول كار است نيز با تشكر از زحمات شهرداري همدان در احداث اين پل گفت: با توجه به اينكه در سال‌هاي گذشته اين منطقه از شهر به ويژه در روزهاي تعطيل داراي ترافيك سنگيني بود اين ترافيك در كاهش فعاليت و زمان كاري ما بسيار تأثير داشت و بيشتر وقت ما پشت چراغ قرمز و ترافيك مي‌گذشت.

هاشمي اضافه كرد: با ساخت پل پژوهش ترافيك آرام و خوبي در اين منطقه برقرار شده و بسياري از همكاران ما از اين روند راضي هستند.

وي خواستار اجراي پروژه‌هاي تأثيرگذار ديگر از جمله ترميم و بهتر كردن وضعيت آسفالت معابر شد و اظهار داشت: با توجه به اينكه مكان‌هاي ديگري از شهر از جمله چهارراه سعيديه نيز داراي ترافيك و شلوغي هستند لازم است مسؤولان امر تمهيداتي را براي رفع مشكل اين مناطق بينديشند.

هادي ناصرنژاد يكي از تاكسي‌داراني كه حدود شش سال است در مسير پل پژوهش مشغول كار است نيز با تشكر از اقدام مديريت شهري همدان نسبت به اجراي پروژه‌هاي تأثيرگذار گفت: ضروري است اينگونه پروژه‌ها در ديگر نقاط به ويژه ورودي‌هاي شهر اجرا شود، چرا كه زيبايي منظر شهري در جذب گردشگر بسيار مؤثر است.

ناصرنژاد با بيان اينكه احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح در نقاط مختلف شهر باعث روان‌سازي ترافيك شده است، اظهار داشت: اجراي هرچه بيشتر اين طرح‌ها به نفع شهر و افزايش زيبايي سيماي شهري است.

وي در عين حال اضافه كرد: با توجه به اينكه مسافران در داخل تاكسي نظرات متفاوتي را در خصوص موضوعات مختلف مي‌دهند جا دارد بگويم كه شهروندان از مسؤولان امر در تغيير و تحول شهري راضي هستند.

خانم فروشنده‌اي كه خود نيز ساكن منطقه رسالت است، مي‌گويد: عملكرد شهرداري در سال‌هاي اخير در امر اجراي پروژه‌ها مطلوب شده به صورتي كه با راه‌اندازي زودتر از موعد تقاطع غيرهمسطح رسالت شاهد اين مهم هستيم.

وي اضافه كرد: با توجه به اينكه نظافت و زيبايي منظر شهري در جذب گردشگر و ماندگاري اين موضوع در اذهان مسافران بسيار مؤثر است لذا انتظار مي‌رود شهرداري همدان به اين امر توجه ويژه‌اي داشته باشد.

وي خواستار ساماندهي نماي ساختمان‌هاي نقاط مختلف به ويژه ورودي شهر نيز شد.

يكي از كاسبان محله پل رسالت هم با بيان اينكه قبل از احداث اين پل امنيت عبور و مرور در اين مكان پايين بود، اظهار داشت: سالانه شاهد تصادفات بسياري در اين منطقه بوديم كه از زمان راه‌اندازي اين پروژه تصادفات بسيار كاهش يافته است.

مهرباني به فاجعه تصادف سال 89 در ميدان رسالت اشاره كرد و گفت: طراحي و اجراي پروژه‌هاي مؤثر در كاهش ترافيك و تصادفات در سطح شهر همدان امري ضروري است كه انتظار مي‌رود با تمهيدات مسؤولان استان براي نقاط حادثه‌خيز ديگر شهر همدان مشكل ايمني آنها حل شود.

مجتبي جامه‌بزرگ كه داراي يك كارگاه سنگبري در چهارراه بهشت است نيز در خصوص احداث تقاطع غيرهمسطح بهشت مي‌گويد: راه‌اندازي اين پل تسهيل در تردد خودروها را ايجاد كرده است.

جامه‌بزرگ با بيان اينكه در اين چهارراه سالانه آمار فوتي‌هاي تصادفي بسياري ديده مي‌شود، گفت: احداث اين پل قطعاً در امر كاهش تصادفات و مرگ و مير در اين منطقه مؤثر خواهد بود.

وي با تشكر از اقدام شهرداري همدان در احداث اين پل، اضافه كرد: همچنين علاوه بر روان‌سازي ترافيك و كاهش آلودگي صوتي در چهارراه بهشت احداث پل به اين منطقه كه تقريباً نزديك ورودي شهر واقع شده سيماي زيبايي داده است.

رضا شمشيري از همشهرياني است كه روزانه در مسير چهارراه خواجه رشيد تردد دارد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: احداث پل روگذر خواجه‌رشيد طرح بسيار بجايي است چرا كه روزانه شاهد ترافيك بالايي در اين نقطه از شهر بوديم.

شمشيري اضافه كرد: با توجه به اينكه خيابان‌هاي منتهي به چهارراه خواجه‌رشيد از تردد بالاي خودروها برخوردار است بر اين اساس احداث تقاطع غيرهمسطح در اين نقطه از شهر مي‌تواند حجم زيادي از ترافيك را كاهش دهد.

وي با بيان اينكه طي 30 سال گذشته تقاطع غيرهمسطحي در شهر همدان ساخته نشده است، اظهار داشت: اقدام شهرداري همدان در چند سال اخير ارزشمند بوده و نياز است احداث اينگونه پل‌ها در ديگر نقاط شهر نيز همچنان ادامه داشته باشد.

اين شهروند همداني با تأكيد بر تسريع در روند اجراي پروژه روگذر خواجه‌رشيد اظهار داشت: لازم است در كنار اجراي اين پروژه‌ها براي تردد عابران پياده نيز تمهيداتي انديشيده شود.

شمشيري اضافه كرد: احداث پروژه‌هاي ديگري همچون پاركينگ‌هاي طبقاتي در نقاط مختلف نيز با توجه به پارك خودروها در خيابان‌هاي شهر احساس مي‌شود.

هما شهبازيان يكي از ساكنان خيابان شريعتي هم ضمن تشكر از زحمات و تلاش مجموعه شهرداري در ارائه خدمات به شهروندان در اين زمينه گفت: به همت شهرداري همدان شاهد تغييرات گسترده‌اي در سطح شهر هستيم به گونه‌اي كه امسال مسافران چهره جديدي از شهر را مشاهده مي‌كنند.

شهبازي اضافه كرد: با توجه به اينكه فصل سرما در همدان زودتر از شهرهاي ديگر كشور شروع مي‌شود لذا لازم است اجراي اين پروژه هر چه سريعتر به اتمام برسد تا شهروندان از امكانات به وجود آمده بهتر استفاده كنند.

وي با اشاره به اظهارنظر افراد مختلف مبني بر اينكه احساس مي‌شد هنگام اجراي پروژه روگذر خواجه رشيد اين نقطه از شهر با ترافيك بالايي مواجه شود، گفت: اما با برنامه‌ريزي‌هاي خوبي كه صورت گرفت تردد خودروها در اين مسير به خوبي هدايت و روان شده است.

اين شهروند همداني با اشاره به قطع درختان مسير روگذر خواجه رشيد افزود: انتظار مي‌رود با قطع يا جابجايي براي اين مسير درختان ديگري جايگزين شود تا شهر همدان همانند ديگر كلان‌شهرهاي كشور دچار آلودگي هوا نشود.

يكي ديگر از كسبه هم كه در نزديكي پل روگذر خواجه رشيد مشغول كسب و كار است، احداث پل در اين نقطه از شهر را مناسب دانست و گفت: از آنجايي كه همدان به عنوان كلان‌شهر در سطح كشور مطرح است بايد از نظر سيما و منظر شهري هم كلان بودن آن مشهود باشد كه با احداث پروژه‌هاي بزرگ و زيبا اين امر را مي‌توان به وضوح در آن ديد.

وي احداث پاركينگ‌هاي طبقاتي در مسير خيابان خواجه رشيد را ضروري دانست و افزود: وجود مراكز و ساختمان‌هاي تجاري در خيابان خواجه رشيد باعث شد كه كاركنان ساختمان‌هاي تجاري خودروهاي خود را در خيابان يا جلوي مغازه‌ها پارك كنند كه اين موضوع مشكلي براي كسبه شده است و مي‌طلبد در اين زمينه هم تمهيداتي انديشيده شود.

واضح است كه امروزه بزرگترين پروژه‌ها در حوزه مديريت شهري محقق مي‌شود لذا مجموعه شهرداری همدان نيازمند حمايت‌هاي معنوي و اجتماعي همشهریان است كه اجراي پروژه‌هاي كلان شهري را طبق برنامه‌ريزي‌هاي مناسب با قاطعيت و جديت ادامه دهد تا پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين به عنوان نگين شهرهاي ايران بدرخشد.

افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان
افتتاح طرح های عمرانی در همدان؛ نوید بخش ارتقای سطح زندگی شهروندان

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان