اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1394 - 11:32   |   کد مطلب: 11593
با وجود این که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده است بهائیت، براساس قانون اساسی خود جزء اقلیت‌های دینی و مذهبی مانند کلیمی، مسیحی، آشوری، زرتشتی و... محسوب نمی‌شود، و با این وجود استانداری گلستان در اقدامی تامل برانگیز...
معرفی بهائیت به عنوان یک مذهب توسط استانداری گلستان! + سند

به گزارش صبح الوند به نقل از اترک، بهاییت یکی از فرقه های ساخته و پرداخته استعمار برای مقابله با اسلام و به خصوص رخنه و تفرقه در تشیع می باشد.

این فرقه ابتدا تحت عنوان "بابیت" ایجاد شد و بعد از مرگ موسس آن (محمد علی باب) و روی کار آمدن حسینعلی نوری به عنوان جانشین موسس بابیت، طرفداران حسینعلی نوری معروف به بها ،خود را بهایی نامیدند.

قتل و کشتارهای زیادی توسط این فرقه در درگیریهای دوران قاجار شکل گرفت و آنها بسیاری از مردم مسلمان را به شکل بی رحمانه به قتل رساندند.

حسینعلى نوری مبدع این فرقه پس از اعلام ((من یظهره اللهى )) خویش ، به فرستادن نامه (الواح ) براى سلاطین و رهبران دینى و سیاسى جهان اقدام کرد و ادعاهاى گوناگون خود را مطرح ساخت . بارزترین مقام ادعایى او ربوبیت و الوهیت بود. او خود را خداى خدایان ، آفریدگار جهان ، کسى که ((لم یلد و لم یولد)) است ، خداى تنهاى زندانى ، معبود حقیقى ، رب ما یرى و ما لا یرى نامید. پیروانش نیز پس از مرگ او همین ادعاها را درباره اش ‍ترویج کردند، و در نتیجه پیروانش نیز خدایى او را باور کردند و قبر او را قبله خویش گرفتند.

این فرقه از نظر فقه اسلام چون قائل به پیامبر جدید و دین جدید بعد از دین اسلام هستند و همچنین چون از اسلام به این فرقه گرایش کرده اند، از دین خارج شدگان هستند و هرگونه ارتباط با این فرقه اشکال شرعی دارد.

در ادامه فتواهای مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط با بهاییان به فتوای شماره 329 می پردازیم.

سوال 329-خواهشمندیم تکلیف مومنین را در برخورد با فرقه ی گمراه بهاییت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه ی اسلامی ،‌بیان کنید .

جواب : همه ی مومنین باید با حیله ها و مفاسد فرقه ی گمراه بهاییت ،‌ مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیری کنند.

منبع :‌رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری -صفحه ی 71- باب طهارت

سوال 330: گاهی بعضی از پیروان فرقه ی گمراه بهاییت برای ما غذا یا چیز دیگری می آورند ، آیا استفاده از آنها برای ما جایز است ؟

جواب : از هرگونه معاشرت با این فرقه ،‌اجتناب نمایید.(رساله ی اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری - صفحه ی 71 - باب طهارت

مهر تایید استانداری گلستان بر اقلیت بودن بهائیت

با وجود این که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده است بهائیت، براساس قانون اساسی خود جزء اقلیت‌های دینی و مذهبی مانند کلیمی، مسیحی، آشوری، زرتشتی و... محسوب نمی‌شود، و با این وجود استانداری گلستان در اقدامی تامل برانگیز در بخش مشخصات عمومی استان گلستان در قسمت مذهب سایت خود، این فرقه را به عنوان یکی از اقلیت های مذهبی استان گلستان و در کنار مسیحیان که دارای دین مسحیت هستند نه مذهب به عنوان اقلیت مذهبی یاد کرده است.

Ostandary1

 

ostandary3

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان