اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1394 - 16:29   |   کد مطلب: 11597
نوجوان سیاه پوستی که بدون محاکمه و بی گناه به مدت سه سال در زندان به سر می برد، خو را از پای درآورد.
زندانی بی گناه اهل آمریکا خودکشی کرد+عکس

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کالیف برودر، نوجوان شانزده ساله ای که سه سال پیش به اتهام ربودن یک کوله پشتی دستگیر شده و دو سال از این مدت را در انفرادی به سر برده بود، در حالی که می خواست ماجرایش فاش شود تا دیگران به سرنوشت او دچار نشوند در زندان دست به خود کشی زد.

 

به نوشته کامن دریمز، پرونده برودر توسط جنیفر گونرمن روزنامه نویس اهل نیویورک، در اکتبر سال 2014 برای روشن گری افکاری عمومی نسبت به نا کارآمدی نظام عدالت کیفری در نیویورک بررسی شده بود.

 

به گفته گونرمن، این نوجوان بی گناه مجبور به تحمل خشونت ها و آزارهای فیزیکی زندان بانان و همچنین سایرزندانیان بود. ادعای وی توسط فیلم های نظارتی که در زندان گرفته شده بود تأئید شد. برودر چندین باردست به خودکشی زده بود تا اینکه دادستان نهایتا در ماه می سال 2013 اندکی از اتهامات وی کاست.

 

کامن دریمز می نویسد، برودر در مصاحبه با نیویورکرگفته بود:«مردمان گمان می کنند چون همه در مورد پرونده من اطلاع دارند، حال من خوب است اما نه تنها حال من اصلا خوب نیست بلکه بسیار آشفته هستم و از لحاظ روانی آسیب دیده ام، می دانم که از طریق این پرونده می توانم حتی به مبالغی هم دست پیدا کنم اما این موضوع آنچه، که در این مدت از دست داده ام را، جبران نخواهد کرد».

 

به نوشته کامن دریمز، وکیل برودر در مصاحبه با لس آنجلس تایمز گفته است:«فکر می کنم آنچه موجب خودکشی برودرشد، محبوس بودن او و تحمل صد ها ساعت سلول انفرادی بود، جایی که موشها از روی لوازم شخصی وی به این سو و آن سو می رفتند و مجبور بود دو هفته یک بار به حمام برود، غم و اندوهی که او تحمل می کرد،  بیش از توان این نوجوان بود.

 

کامن دریمزافزود: شوان کینگ مقاله نویس دیلی کاس دراین مورد، در یادداشتی بی پرده نوشته است:«ایالت نیویورک مسئول مرگ این جوان سیاه پوست است، مقامات زندان ریکرز زندگی او را نابود کردند، برودر بسیار جوان تر از آن بود که وقتی دست و پایش را می بندند، خود را آزاد کند، آنها در زندان روح این جوان را نابود کردند».

 

به نوشته کامن دریمز، تنسی کوتس خبرنگار ملی روزنامه آتلانتیک نیز در این مورد افزود:«داستان برودر شاهدی بر وجود نژاد پرستی و خشونت سیستماتیک در آمریکا است، تعداد افرادی که از من خواسته اند تا وجود مشکل در نظام قضایی نیویرک را انتقال دهم مرا مجبور به طرح موضوع کرده است ، اما آنچه نمی توان انتقال داد تأثیری است که سیستم عدالت کیفری بر روی هرفرد سیاه پوست به تنهایی داشته است».

 

این خبرنگار در ادامه نوشت:« تخریب شخصیت و روح این جوان باید مورد توجه شهروندان ما قرار بگیرد، چون این ظلم توسط عوامل شهر ما و تحت نام ما روا داشته شده است».

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان