اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. خرداد 1394 - 15:10   |   کد مطلب: 11619
طی ماه گذشته افزایش ناگهانی قیمت بنزین باعث شد بعد از گذشت سه ماه دوباره شاهد افزایش نرخ کرایه در سراسر کشور باشیم، طوری که نارضایتی مردم همچنان ادامه دارد.
موج نارضایتی مردمی از نرخ کرایه در سراسر کشور/ تک نرخی شدن بنزین بهانه‌ای برای افزایش چند باره نرخ کرایه‌ها

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حدود یک ماه پیش بود که در یک عمل ناگهانی قیمت بنزین از سوی دولت "تک نرخی " اعلام شد. این تک نرخی شدن باعث افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس ها در سراسر کشور شد، افزایشی که معمولا در یک سال یکبار اتفاق می افتد. مسئولین مربوطه در اقدامی افزایش کرایه ها را خودسرانه اعلام و افزایش هر گونه نرخ کرایه را تکذیب کردند.

افزایش نرخ کرایه هر سال یکبار صورت می گیرد که امسال گویا مسئولین دست به کار شدند تا نرخ کرایه را بازهم افزایش دهند.  اتفاقی که در بعضی استانها افتاد و نرخ کرایه ها حداقل 15 درصد افزایش پیدا کرد و در استانهای دیگر هر چند مسئولین روزهای اینده را برای افزایش نرخ کرایه پیش بینی کردند اما مشاهده می شود که خودسرانه این کار انجام شده است.

 

زمان افزایش کرایه اتوبوس ها

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه حمل ونقل مسافربری کشور در این خصوص گفت: تک نرخی شدن بنزین درنرخ کرایه ها تاثیر مستقیم داشته است که این افزایش را در آینده نیز دوباره شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: با این افزایش قیمت، به طور کلی در طی سه ماه گذشته 2 بار شاهد افزایش نرخ کرایه ها بودیم.

پورسیف گفت: با توجه به اینکه در اوایل سال شاهد افزایش نرخ کرایه ها بودیم، معقول بود این افزایش همزمان با تک نرخی شدن بنزین صورت می گرفت.

 

نارضایتی مردم آبدانان از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی

در ایلام نیز افزایش کرایه تاکسی بین شهری ،قصه‌ای نخ‌نما شده که گویا مدیران علاقه‌ای به شنیدن و سامان بخشی آن ندارند.

با افزایش قیمت بنزین برخی از رانندگان تاکسی به صورت خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کرایه در شهرستان آبدانان کرده‌اند.

تعدادی از رانندگان تاکسی که اوضاع را برای افازیش قیمت کرایه تاکسی می بینند بیش از حد از مسافران  کرایه دریافت می کنند که گویا مسئولین مربوطه قصد رسیدگی به این موضوع را ندارند و همین باعث نارضایتی بسیاری از مردم شهرستان شده است.

 

کرایه اتوبوس شهری در سنندج 15 درصد افزایش یافت

"محمدزاهد مرغوبی" مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری سنندج هم گفت: هرساله این سازمان با برگزاری جلساتی با شرکتهای خصوصی فعال در بخش اتوبوس رانی قیمتهای پیشنهادی نرخ کرایه اتوبوس را تعیین و جهت تصویب تقدیم شورا خواهد شد.
وی اظهار داشت:  پس از برگزاری جلسات کارشناسی در شورای شهر نرخهای کرایه اتوبوس تصوب خواهد شد و پس از تایید کمیته انطباق در فرمانداری نرخهای جدید به رانندگان اعلام خواهد شد.

 

احتمال افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی در خوی

در خوی نیز بعد از تک نرخی شدن بنزین، مسئولان اعلام کردند که هیچگونه تصمیمی در خصوص افزایش کرایه تاکسی‎ها ندارند و در این مورد بعداً تصمیم گیری می‎شود.

با توجه به وضعیت بنزین، خبرهای رسیده حاکی از آن است که تصمیماتی در خصوص افزایش کرایه تاکسی‎ها اتخاذ گردیده که منوط به تأیید نهایی مسئولان رده بالا می‎باشد، ولی در هر صورت احتمال آن می‎رود شاهد افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی ها باشیم.

 

افزایش خودسرانه نرخ کرایه در بوشهر

مردم استان بوشهر نیز همانند سایر هموطنان در سراسر کشور طبق روال ماه‌های گذشته منتظر شارژ کارت‌های سوخت خودروهای شخصی بودند که در یک اتفاق ناگهانی و غیرمنتظرانه از سوی مقامات دولتی تک‌نرخی شدم بنزین در کشور اعلام شد.

این اقدام بی تدبیرانه دولت تدبیر و امید باعث شد تا بسیاری از رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌صورت ناخودآگاه اقدام به افزایش نرخ کرایه کنند تا موجی از نارضایتی مردم از این اقدام دولت در سطح شهر ایجاد شود.

 

افزایش خودجوش کرایه های تاکسی در میاندوآب

در میاندوآب هم آزاد شدن نرخ بنزین و حذف سهمیه خودروهای عمومی و شخصی، برخی رانندگان تاکسی و خودروهای مسافربری روستایی،اقدام به افزایش خودسرانه کرایه ها کردند.

این کار در حالی صورت می گیرد که برخی از رانندگان حتی  قبل از افزایش نرخ سوخت، اقدام به این کار کرده بودند و تعدادی از اهالی میاندوآب نیز نارضایتی خود را از این اقدام اعلام کرده اند.

البته برخی تاکسیرانان میاندوآبی برای نخستین بار نیست که دست به چنین اقداماتی می‌زنند و قبلاً نیز سابقه درخشانی در افزایش کرایه دارند.

 

پشت پرده افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی در ایلام

عضو شورای شهر ایلام نیز، در رابطه با افزایش 15 درصدی کرایه نرخ تاکسی در ایلام اظهار کرد: به تبع هر سال براساس تورم، 15 درصد قیمت نرخ تاکسی ها با افزایش رو به رو بوده است.

وی گفت: اما همانطور که در ابتدای سال تصمیمی در رابطه با افزایش قیمت بنزین گرفته نشده بود لذا فرمانداری ایلام با این بیان که افزایش نرخ کرایه باید با افزایش نرخ تورم سالیانه باشد موافقت نکرد و همین که بنزین آزاد و گران شد به همین بهانه، نرخ کرایه تاکسی ها از سوی فرمانداری تأیید شد.

این عضو شورای شهر افزود: این مورد در ابتدای سال براساس تورم 15 درصدی در نظر گرفته شده بود، اما چون فرمانداری تأکید داشت که در طول یک سال نمی توان افزایش قیمت مجدد داشت، لذا مصوبه 15 درصدی افزایش نرخ کرایه که براساس تورم بوده را به افزایش قیمت بنزین مرتبط ساخت.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان