اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1394 - 19:46   |   کد مطلب: 11637
روند دنباله دار بیکاری در دولت یازدهم؛
واردات مواد غذایی به واردات نیروی کار از خارج رسید!
در حالی سیستان و بلوچستان رتبه اول بیکاری در کشور را یدک می کشد که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در اقدامی عجیب از اشتغال اتباع خارجی در استان خبر داد.
واردات مواد غذایی به واردات نیروی کار از خارج رسید!

به گزارش صبح الوند به نقل از عصر هامون، نرخ بیکاری و وضعیت ۳۹۷ شهرستان کشور که بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال ۹۰ از سوی مرکز آمار ایران انجام شده است، آمار نگران کننده ای را در سیستان و بلوچستان نشان می دهد.

در این آمار 7 شهر سیستان و بلوچستان در میان 20 شهر اول بیکار کشور قرار گرفتند و زاهدان در جایگاه دومین مرکز استان بیکار کشور قرار گرفت و بار دیگر این جایگاه افتخاری بر چهره مسئولین خفته سیستان و بلوچستان گذاشت.
پیش از این نیز سیستان و بلوچستان جایگاه های بسیاری در حوزه های امنیت، بی سوادی و ... کسب کرده بود که لازم است مسئولین و نمایندگان استان نگاهی به کارنامه عملکرد خود در این استان داشته باشند.

اجرای طرح اشتغال اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان 
این جایگاه ها و افتخارات در حالی است که  مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با یکی از رسانه ها از پیگیری جهت طرح موقت اشتغال اتباع خارجی خبر داد و گفته بود که در حال ساماندهی این طرح در استان هستیم که از تیرماه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند در آینده قوی عمل کنند و گسترش تعاونی‌ها و همچنین ایجاد اشتغال در جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه خیلی اهمیت دارد.
جهاندیده از اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد افزود: باید به مشاغل خرد توجه جدی داشته باشیم، مسلماً تعاونی‌ها در رونق بازارچه‌های مرزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

سیستان و بلوچستان رتبه اول بیکاری در کشور را دارد
پیش از این میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفته بود که سیستان و بلوچستان اولین رتبه بیکاری در کشور را دارد در حالی که زمین ها و خاک سیستان و بلوچستان گنج است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان معادن و مرزهای خشکی و دریایی زیادی دارد که اگر مدیریت صحیحی در این حوزه صورت گیرد قطعا مشکل اقتصادی مردم منطقه حل خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان