اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1394 - 19:18   |   کد مطلب: 11643
در جدیدترین گزارش سازمان ملل از وضعیت انسانی در یمن آمده است که 78 درصد مردم این کشور به کمک‌های فوری نیاز دارند و این رقم طی سه ماه گذشته، نزدیک به چهار میلیون افزایش نشان می‌دهد.
بیش از 78% یمنی‌ها به کمک‌های فوری نیاز دارند

به گزارش صبح الوند به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، همزمان با گزارش جدید سازمان ملل که هفته آینده منتشر خواهد شد و در آن به نیاز مبرم 78% ساکنان یمن به کمک‌های اضطراری اشاره شده است، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل گفته است: وضعیت اسفبار انسانی در یمن که به دنبال درگیری‌های نظامی روی داده است، زندگی میلیون‌ها یمنی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

روزنامه گاردین انگلیس نیز با انتشار گزارشی با عنوان «محاصره دریایی عربستان علیه 20 میلیون یمنی» نوشته است: محاصره‌ای که از سوی آمریکا و ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان علیه مردم این کشور اعمال شده است به شکل خطرناکی بر شرایط معیشتی یمن تاثیر گذاشته است.

 

این روزنامه به نقل از سازمان‌های امدادی تاکید کرد: محاصره دریایی شرایط یمن را که نزدیک به 20 میلیون تن از ساکنان آن از بحران کمبود آب آشامیدنی و خدمات درمانی رنج می‌برند، وخیم‌تر کرده است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: آمریکا و انگلیس تلاش دارند عربستان را به کاهش محاصره دریایی تشویق کنند اما واکنش ریاض چندان خوشایند بوده است.

 

انتظار می‌رود گزارش سازمان ملل درباره وضعیت انسانی یمن هفته آینده منتشر شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان