اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1394 - 19:26   |   کد مطلب: 11645
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش کأن لم یکن شده است؟»، اظهار داشت: این موضوع باید مطابق آیین نامه انجام شود.
دومین وزیر کابینه روحانی؛ زیر تیغ مجلس/اصرار مجلس برای استیضاح فانی

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی روز چهارشنبه 20 خرداد را برعهده داشت ضمن اعلام پایان جلسه گفت: با عنایت به آخرین اصلاحی که در آیین نامه داشتیم طرح استیضاح به کمیسیون تخصصی ذیربط که کمیسیون آموزش و تحقیقات است، ارجاع شد.

وی افزود: نهایتا کمیسیون با نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر آموزش و پرورش جلساتی را خواهند داشت براساس گزارش کمیسیون تخصصی در صورتی که حداقل 10 نفر از همکاران ارجمند بر استیضاح وزیر اصرار داشته باشد هیئت‌رئیسه در اولین جلسه استیضاح وزیر از تریبون رسمی مجلس اعلام خواهد شد.

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: موضوعی که دیروز به عنوان اعلام وصول استیضاح مطرح شد فعلا کان لم یکن است تا این مراحل را طی کند.

این در حالی است که فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش کأن لم یکن شده است؟»، اظهار داشت: این موضوع باید مطابق آیین نامه انجام شود.

وی با اشاره به آیین نامه مجلس در خصوص استیضاح وزرا، خاطرنشان کرد: در آیین نامه مجلس هنگامی که قرار است وزیر استیضاح شود باید ابتدا به کمیسیون تخصصی آن وزارتخانه ارجاع شود و با حضور استیضاح کنندگان و وزیر بررسی‌هایی انجام شود.

بشیری افزود: پیش از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش این موضوع در کمیسیون آموزش بررسی نشده بود و قرار است این کار انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی موضوعات استیضاح، تصریح کرد: به احتمال فراوان روز یکشنبه هفته پیش روی جلسه استیضاح کنندگان با وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «در صورتی که استیضاح کنندگان امضاء خودشان را در کمیسیون پس بگیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟»، گفت: استیضاح برگشت ندارد و حتی اگر امضاها پس گرفته شود برگشت ندارد و باید جلسه استیضاح برگزار شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان