اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 19:46   |   کد مطلب: 11681
رییس جمهوری در اجتماع مردم خراسان شمالی گفت: ما تحریم ها را در سازمان ملل و شورای امنیت و همان مرکزی که به ناحق علیه ما تحریم کردند، را لغو می کنیم.
همه تحریم ها را لغو می کنیم

به گزارش صبح الوند به نقل از اترک نیوز، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی ،رئیس جمهور ظهر امروز در جمع مردم خراسان شمالی در محل استادیوم بجنورد اظهار کرد: ما تحریم ها را در سازمان ملل و شورای امنیت و همان مرکزی که به ناحق علیه ما تحریم کردند، را لغو می کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: ما تنها نیستیم، دولت ما تنها نیست و رهبری تنها نیست و ما نخواهیم گذاشت بیگانگان بخواهند با ظلم و جنایت تحریم ها را ادامه دهند.

وی گفت: با هدایت رهبری معظم انقلاب و حمایت شما مردم بزرگ هم در داخل ایران غنی سازی خواهیم داشت و هم چرخه اقتصاد را در کشور به حرکت در می آوریم.

 

25 طرح با 570 میلیارد تومان در خراسان شمالی اجرا می شود

 

رئیس جمهور ظهر در بخش دیگری از سخنان خود در بجنورد اظهارکرد:  تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان یکی از این طرح ها است.

وی با بیان اینکه مسیر این بزرگرراه 250 کیلومتر با اعتبار 200 میلیارد تومان است ، افزود: موافقت با اجرای این طرح با توجه به اعتبار زیاد مورد نیاز در زمان مطرح شدن در هیات دولت سخت بود  با این وجود اجرای  این طرح در سال 94 تا اوایل سال 96 اجرایی و عملیاتی می شود . 

 

دکتر روحانی اضافه کرد: اصلاح و تکمیل روکش 660 کیلومتر از راه های روستایی استان نیز تا پایان سال 95 با عتبار 100 میلیارد تومان انجام می شود.

 

رئیس جمهور اجرای  و تکمیل طرح راه آهن بحنورد- اسفراین به جوین و اتصال به راه آهن سراسری را از دیگر طرح های تصویب شده عنوان کرد و گفت:  این طرح اعتبار 1000 میلیارد هزار تومان نیاز دارد.

 

حجت الاسلام روحانی اعتبار مورد نیاز برای راه آهن قطعه  اسفراین به جوین  را  بالغ بر 50 میلیارد تومان تکمیل اعلام کرد و افزود:  این قطعه تا پایان سال 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مابقی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 300 میلیون دلار است که از محل صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم تامین خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: سیزده نقطه حادثه خیز در استان خراسان شمالی وجود دارد که رفع آن نیازمند هفده میلیارد تومان  است که در سال 94 و95 برطرف خواهد شد.

دکتر روحانی تکمیل فردوگاه بجنورد را از دیگر پروژه های مصوب شده در این سفر عنوان کرد و گفت: این طرح نیز نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است که امسال تکمیل خواهد شد .

وی تکمیل بیمارستانی 200 تختخوابی بجنورد با  مبلغ 44میلیارد تومان  تا پایان سال 95 ، تکمیل بخش سوختگی تا سال 94 ، تکمیل بیمارستان 218 تخت خوابی شیروان با 29 میلیاردتومان اعتبارتا پایان سال 95، تکمیل بیمارستان جاجرم و گرمه با 20 میلیارد تومان اعتبار و گاز رسانی به 75 نقطه روستایی را تا پایان سال 95 را از  جمله پروژه های تصویب شده نام برد.

 رئیس جمهور ادامه داد: در مجموع در خراسان شمالی  80  مدرسه با 200 کلاس  که از لحاظ ساختمانی نامساعد هستند وجود دارند  که ساختمان های جدید در سال های 94 و 95 جایگزین آن ها می شود .

وی تکمیل آب رسانی به بجنورد با 35میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال 95 ، آب رسانی به شیروان  با 9میلیارد تومان تا سال 94، تکمیل سد سومبار و تکمیل سد چنگیز را از پروژه های حوزه آب رسانی برشمرد.

وی تکمیل 17 طرح فاضلاب  در استان، احداث 12 مجمتع آب رسانی روستایی با 45 میلیارد تومان اعتبار در سال 94و 95 را از پروژه های دیگر نام برد.

رئیس جمهور افزود: در بخش صنعت واحد جدید پتروشیمی بزرگترین واحد صنعتی استان با 700 میلیون دلار از طریق تامین اجتماعی تامین اعتبار خواهد شد.

دکتر روحانی موافقت با تامین اعتبار کشت گلخانه ای ، تکمیل پست برق بجنورد و جاجرم  با 48 میلیارد تومان اعتبار، اختصاص پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار به دانشکده علوم بجنورد، اختصاص  5.2  میلیارد برای تکمیل استادیوم های ورزشی  استان،  اختصاص 110 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای چهار هتل در زمینه گردشگری  را نیز از پروژه های مصوب این سفر نام برد.

وی گفت: مصوب کردیم نرخ ترجیحی برای تسهیلات ویژه ای که برای این استان از طریق صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است با  سود 10 درصد در بخش کشاورزی  و با سود 12 درصد در بخش صنعت پرداخت شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دراین سفر 25  طرح با 570 میلیارد تومان اعتبار تصمیم گیری شد که طی سال های 94 تا اوایل سال 96 اجرایی اجرا و عملیاتی خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان