اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 20:05   |   کد مطلب: 11687
فرماندار نهاوند گفت: نهاوند کمترین آمار طلاق در استان همدان را دارد.
نهاوند دارای کمترین آمار طلاق در استان همدان

به گزارش صبح الوند، مهرداد نادری‌فر در شورای فرهنگ عمومی نهاوند اظهار کرد: از مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی شناخت شاخص‌های فرهنگی و بهبود آنها در سطح جامعه است که این مهم نیازمند توجه خاص اعضای این شوراست.

وی با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده در شورا باید کارشناسی شده باشد افزود: اگر مباحث این شورا با نظرات کارشناسی شده مطرح شود ضمانت اجرای آن در سطح جامعه بیشتر خواهد بود.

فرماندار نهاوند به برخی شاخص‌های مطرح در جامعه اشاره کرد و گفت: میزان رعایت شعائر اسلامی، احترام به قانون، مطالعه در بین احاد مردم، وضعیت پوشش خانم‌ها را می‌توان از مصادیق شاخص‎های فرهنگی در جامعه دانست.
وی با اشاره به اینکه باید سهم هر دستگاه فرهنگی در اجرای مطلوب مصوبات شورا مشخص شود افزود: شناسایی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند مطالعه همه‌جانبه در زمینه‌های مختلف است.
نادری‌فر به یکی از مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: واقعه طلاق در جامعه یکی از معضلاتی است که خوشبختانه در سطح استان همدان تا حدودی کنترل شده است.
وی افزود: خوشبختانه آمار طلاق در سطح شهرستان نهاوند در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان کاهش چشمگیری داشته است.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: در نهاوند به ازای وقوع هر 9 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که در سطح استان همدان پنج به یک است.
امام جمعه نهاوند نیز شناخت آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای برخورد با آنها را از وظایف شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: در سطح شهرستان نهاوند مشکل تکدی‌گری به عنوان معضلی اجتماعی مطرح است که دستگاه‌های فرهنگی با این پدیده باید مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: بسیاری از متکدیان از شهرستان‌های اطراف به نهاوند می‌آیند و موجبات بروز مشکلاتی برای شهروندان شده‌اند.
وی ترویج معنویت و توجه به دینداری را از مهمترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ذکر کرد و گفت: توجه به مفاهیم قرآنی و ایمانی به ویژه در ماه مبارک رمضان می‌تواند افراد را از آسیب‌ها مصون کند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان