اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 20:41   |   کد مطلب: 11696
معاون مدیرکل توسعه روستایی استانداری همدان خبر داد:
طرح ایجاد واحد‌های تولیدی در روستا‌های همدان اجرایی می شود
معاون مدیر کل توسعه رستایی استانداری همدان از اجرای طرح ایجاد واحد‌های تولیدی در روستا‌ها خبر داد و هدف آن را ارتقای مشارکت مردمی دانست.
طرح ایجاد واحد‌های تولیدی در روستا‌های همدان اجرایی می شود

به گزارش صبح الوند، محمد پوینده در گردهمایی تبیین طرح ایجاد واحد‌های تولیدی در روستا‌ها با بیان اینکه اکنون مهاجرت از روستا‌ها افزایش یافته،‌ اظهار کرد: در حال حاضر 70 درصد در شهر‌ها و 30 درصد در روستا‌ها ساکن هستند که این موضوع به دلیل اجرای سیاست‌های غلط است.

وی گفت: بعد از انقلاب فعالیت‌های بسیاری در فراهم کردن زیر‌ساخت‌ها انجام شد اما سرمایه‌گذاری و درآمد مورد غفلت قرار گرفت و این امر سبب مهاجرت روستاییان به شهر‌‌ها شد.

معاون مدیر کل توسعه روستایی استانداری همدان ادامه داد: هم‌اکنون در استان همدان 40 درصد از جمعیت در روستا‌ها ساکن هستند و 60 درصد زندگی شهرنشینی دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایجاد واحد‌های تولیدی در روستا‌ها گفت: هدف از اجرای این طرح مشارکت روستاییان در فعالیت‌های اقتصادی،‌ افزایش درآمد روستا‌ها و عشایر، استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش اشتغال و تامین امنیت غذایی است.

پوینده خاطرنشان کرد: از یک سال و نیم قبل طرح مشارکت مردمی در روستا‌ها عنوان شد چراکه در هر بخشی مردم حضور داشته باشند نتایج بهتری به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه تا کنون مردم نقش کمی در بحث اقتصادی داشتند ابراز داشت: اگر مردم در بخش کشاورزی مشارکت کنند سهمی تیز در این زمینه خواهند داشت.

معاون مدیر کل توسعه روستایی استانداری همدان یادآور شد: دستور‌العمل این طرح از امسال اجرایی می‌شود و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک طرح اجرا می‌شود، بیان داشت: در هر شهرستان یک طرح با اولویت طرح‌های مشارکتی در اولویت قرار می‌گیرد و اجرا خواهد شد.

پوینده با بیان اینکه اجرای طرح مشارکتی با 200 عضو کار سختی است و جلب اعتماد اعضا نیاز به زمان دارد، ابراز داشت: اکنون می‌توانیم از ظرفیت‌هایی که شرکت‌های تعاونی دارند استفاده کنیم.

وی به سهم 360 میلیارد تومانی این طرح در کشور اشاره کرد و گفت: هر استان با اجرای سریع‌تر طرح می‌تواند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران همدان نیز در این گردهمایی اظهار کرد: هر چه بخش خصوصی بیشتر ورود کند بهینه‌سازی بهتری انجام خواهد شد.

ابراهیم رستمی با اشاره به رسالت تعاونی‌ها ابراز داشت: رسالت تعاونی‌ها به ویژه در بخش کشاورزی عبور از پل خودکفایی و دست‌یابی به اهداف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها رسالت سنگینی به عهده دارند،‌ بیان داشت: تامین مایحتاج و نهاده‌های کشاورزان سهامدار و عضو تشکل و بازاریابی و فروش تولیدات اعضا از مهمترین رسالت‌های تشکل‌ها است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران همدان با بیان اینکه امروزه در زمینه آب مشکل داریم تصریح کرد: باید ایجاد باغ‌های دارای درختان مقاوم به کم‌آبی و محصولات دیم با تولید بالا را در اولویت قرار دهیم.

وی به توجه بیشتر به دامپروری روستایی و بهسازی روستا‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد واحد‌های صنعتی در اماکن دارای آب و زمین کافی در پیشرفت کشاورزی موثر است.

رستمی افزود: در بسیاری از کشور‌ها تولید قطعات کوچک ماشین‌آلات وجود دارد که ما نیز با ایجاد واحد‌های خدماتی از طریق تعاونی‌ها در روستا‌ها می‌توانیم این فعالیت را آغاز کنیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان