اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1394 - 10:17   |   کد مطلب: 11701
پس از 2 سال فعالیت صورت می گیرد؛
تلاش دولتی ها برای فرار از انتقادات گسترده مردمی
رفع مشکلات کشور در 100 روز از جمله قول هایی بود که دولت یازدهم پس از 2 سال تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد به طوری که در برخی از حوزه ها مشکلاتی را نیز به مشکلات مردم اضافه کرده است.
تلاش دولتی ها برای فرار از انتقادات گسترده مردمی

به گزارش صبح الوند به نقل از مرصاد با وجود گذشت 2 سال از فعالیت دولت یازدهم به عنوان اولین دولتی که با یک آرای مرزی  از کاندیداهای دیگر پیشی گرفت، تدبیر و امیدی ها کماکان نتوانسته اند که قول های انتخاباتی خود را محقق کنند و در این وادی تاکنون ناکام مانده اند.

 

رفع مشکلات کشور در 100 روز از جمله قول هایی بود که دولت یازدهم پس از 2 سال تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد به طوری که در برخی از حوزه ها مشکلاتی را نیز به مشکلات مردم اضافه کرده است.

 

افزایش یکباره قیمت بنزین که بدون اطلاع قبلی در روزهای اخیر صورت گرفته بود، از جمله مواردی است که زمزمه های اعتراض های مردم به نحوه عملکرد دولت یازدهم را افزایش داد.

 

شاغلان در حرفه هایی که ارتباط نزدیکی با خودروها دارند پس از افزایش یکباره قیمت بنزین از مشکلاتی گفته اند که می تواند زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

یکی از رانندگان تاکسی می گوید که دولت نه تنها برای ما کار مثبتی که انجام نداده است بلکه سهمیه بنزین را نیز قطع کرد.

 

اسدی در ادامه با بیان اینکه تمام رانندگان تاکسی زیر خط فقر زندگی می کنند، تاکید کرد: بدون شک با این عمل فشار شدیدی به ما و وسیله ای که با آن مخارج زندگیمان را تامین می‌کنیم، خواهد آمد.

 

(گزارشی از اعتراض مشاغل مختلف به اقدام دولت را از این لینک می توانید بخوانید+)

 

با این وجود رئیس دولت تدبیر و امید اخیرا اعلام کرده است که دولت در افزایش قیمت بنزین نقشی نداشته است.

 

در مقابل نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید دارند که افزایش بنزین توسط دولت صورت گرفته و حتی دولت قیمتی بیش تر از 1000 تومان را پیشنهاد کرده است.

 

وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در این خصوص گفته است: واقعیت امر این است که در سازمان برنامه و بودجه دولت رقم بالاتری حدود1200 تومان را پیشنهاد کرده بود اما مجلس رقم پایین تری یعنی هر لیتر1000 تومان را تصویب کرد.

 

اصلاح طلبان نیز به عملکرد دولت انتقاد دارند

 

اعتراض ها به عملکرد دولت در ماه های اخیر به نوعی افزایش داشته است که فراتر از جریان های سیاسی، اقشار مختلف مردم نسبت به عدم تحقق وعده های دولت انتقاد کرده اند.

 

در این میان اصلاح طلبان در هفته های اخیر انتقاداتی را به عدم تحقق وعده های انتخاباتی مطرح کرده اند.

 

 

محمد رضا عارف به عنوان یکی از فعالین سیاسی اصلاح طلب به ناتوانی تدبیر و امیدی ها در تحقق وعده های خود اشاره کرده و گفته است: آقای روحانی به بخشی از وعده هایی که داده، هنوز نتوانسته عمل کند.

 

تلاش دولتی ها برای انحراف افکار عمومی با کلید واژه کنسرت موسیقی

 

اعتراض های صورت گرفته در کنار برخی از ناتوانی های مدیریتی در حل مشکلات کشوری، به نظر می رسد دولتی ها را بر آن داشته است که در مسیر خاموش کردن انتقادات به وسیله انحراف افکار عمومی قدم بردارند.

 

تاکید متعدد مجموعه دولت یازدهم بر مخالفت با تعطیلی کنسرت ها در شرایطی که مشکل اصلی کشور گرانی، بیکاری، طلاق، ریزگردها، مدیریت منابع آبی و ... است، می تواند به عنوان یک برنامه برای انحراف افکار عمومی محسوب شود.

 

اشاره علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید در روزهای اخیر به لغو کنسرت های موسیقی به گونه ای در همین راستا صورت گرفته است.

 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در این خصوص  با بیان اینکه مجوزها پس از صدور توسط وزارت ارشاد که دستگاهی رسمی و حاکمیتی رسمیت می یابد، گفته است: متاسفانه با توجه به سلیقه های مختلفی که در برخی از شهرستان ها وجود دارد گاهی حساسیت های بی جایی از سوی مقامات قضایی و...دیده می شود که این برخوردها ناشی از این است که برخی فکر می کنند این کنسرت ها با ارزش های دینی متعارض باشد.

 

حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید نیز در چندین نوبت به لغو کنسرت ها اشاره کرده و گفته است: وقتی در چارچوب قانون مجوزی برای یک کنسرت داده می‌شود و از مردم دعوت می‌شود و مردم خود را آماده می‌کنند، این‌گونه دخالت‌ها تضییع حقوق مردم است.

 

این سخنان مجموعه دولت تدبیر و امید در حالی مطرح می شود در روزهای گذشته کنسرت پرواز همای خواننده ضد انقلاب که همواره اشعاری با مضامین کفر آمیز می خوانده است، لغو شد.

 

(نمایی از کنسرت پرواز همای که مملو از صحنه های زننده بود)

 

(پرواز همای خواننده ضد انقلاب در کنار بازیگر و خواننده طاغوتی)

 

گفتنی است؛ قرار بوده است که کنسرت همای در تالار وزارت کشور برگزار شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان