اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1394 - 10:19   |   کد مطلب: 11702
مقامات دانشگاه ایلینویزدر پی توییت ضد اسرائیلی استوان سالیتا صلاحیت به کار گیری وی را در این دانشگاه رد کردند.
توییت ضد اسرائیلی یک استاد آمریکایی را از تدریس محروم کرد

به گزارش صبح الوند، استوان سالیتا، در تابستان سال 2014، توییت هایی ارسال کرد که در آنها مخالفت خود را نسبت به اقدامات نظامی در غزه بیان داشت. برخی از این توییت ها شامل مواردی بودند که توسط مقامات دانشگاه، ضد یهودی تشخیص داده شدند.

به نوشته بخش ایالات متحده روزنامه گاردین در یکی از این توییت ها آمده است: «صهیونیست ها:از سال1948 «یهودی ستیزی» از امری وحشتناک به امری قابل احترام تبدیل می شود».

رئیس دانشگاه ایلینویزفیلیپس وایس با اشاره به این توئیت اظهار داشت که دانشگاه در مورد «طبیعت توهین آمیز» این توییت ها نگران است.  

به گزارش گاردین، انجمن آمریکایی استادان دانشگاه روز یکشنبه در جلسه سالانه گروه که در واشنگتن دی سی برگزار شد نسبت به تصمیم اخیر دانشگاه ایلینویز مبنی بر رد صلاحیت و به کار نگرفتن این استاد آمریکایی به دلیل توییت ضد اسرائیلی انتقاد کرد.

آنیتا لوی از اعضای این انجمن با اظهار این که  توییت سالیتا بیانگر« خشم قاطعانه وی علیه جنگ در غزه » بوده و اقدام مقامات ایلیتویز با آزادی های آکادمیک و دانشگاهی مغایرت دارد، در بیانیه ای رد انتصاب این استاد دانشگاه را «نقض آزادی های علمی و عدم قطعیت درآزادی های آکادمیک» نامید.

سخنگوی دانشگاه ایلینویز رابین کالر ابراز داشت که این دانشگاه نسبت به اصول آزادی های علمی تعهد کامل دارد و در ایمیلی که روز یکشنبه رئیس دانشگاه فلیپس وایز به دانشکده فرستاده نوشت که هر چند این تصمیم نا امید کننده است اما دور از انتظار نبوده است».

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان