اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. خرداد 1394 - 12:57   |   کد مطلب: 11738
دولت باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بر منابع و امکانات داخلی کشور تکیه کند زیرا در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات باز هم مشکلات کشور در کوتاه ترین زمان قابل رفع نیستند.
دولت یازدهم باید بر امکانات و منابع داخلی کشور تکیه کند/ رفع مشکلات اقتصادی کشور به لغو تحریم ها ربط ندارد

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  با گذشت چندین ماه از مذاکرات هسته ای مسئولین دولتی همواره بر این امر اذعان دارند که رفع همه مشکلات اقتصادی از جمله کم آبی به رفع تحریم ها بستگی دارد ، لذا در این خصوص چند تن از نمایندگان مجلس در گفتگو با ”  کرمان۱۴۰۰ ”  این گونه ابراز کردند :

دولت باید بر امکانات و منابع داخلی کشور برای رفع مشکلات تکیه کند 

محمد اسماعیلی در رابطه با تاثیر مذاکرات هسته ای بر اقتصاد کشور گفت : مذاکرات هسته ای را نباید صرفا با مسائل اقتصادی کشور گره زد زیرا نتیجه مذاکرات به دلیل زیاده خواهی هایی که طرف های مقابل  انجام می دهند معلوم نیست .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود : با گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات ، در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات مردم ناامید و دل سرد خواهند شد.

وی در توصیه ای به دولتی ها خاطر نشان کرد : دولت باید کار خودش را انجام دهد و بر امکانات و منابع داخلی خود تکیه کند و به تقویت تولیدات داخلی کشور بپردازند زیرا در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات باز هم مشکلات کشور در کوتاه ترین زمان قابل رفع نیستند و چنین ذهنیتی قطعا درست نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد : ما نباید همه مشکلات کشور را به مذاکرات گره بزنیم زیرا اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دولت می خواهد چکاری را انجام دهد و گره زدن همه مشکلات کشور به مذاکرات کار درستی نیست.

مذاکرات هسته ای برخلاف لبخندها و حرفهای آمریکایی ها سخت در حال انجام است

سید مرتضی حسینی در خصوص مذاکرات هسته ای گفت : مذاکرات هسته ای برخلاف لبخندها و حرفهای آمریکایی ها سخت در حال انجام است و جزئیات طرف مقابل مبهم می باشد و قصد خوار و ذلیل کردن ما را دارند .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود : پیشرفت مذاکرات هسته ای امید بخش نیست زیرا طرف های غربی می گویند در صورتی تحریم ها آزاد می شوند که ما نظارت داشته باشیم شما پول هایتان را کجا خرج می کنید .

وی عنوان کرد : امیدواریم مذاکره کنندگان ما موفق شوند و به نتیجه مطلوب برسند زیرا کشورهای غربی از اهداف خبیثانه خود کوتاه نمی آیند و ما هم باید از حقوق خود کوتاه نیاییم.

برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور به رفع تحریم ها بستگی ندارد

محمدحسن آصفری در رابطه با تاثیر مذاکرات هسته ای بر اقتصاد کشور عنوان کرد : برخلاف اعتقاد دولت که مشکلات بیکاری ، تورم و گرانی را به رفع تحریم ها نسبت می دهند مسائل اقتصادی کشور کاری به غربی ها ندارد .

دبیر اول کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : در صورت رسیدن یا نرسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای ما باید از ظرفیتهای خوبی که در کشورمان وجود دارد به درستی استفاده کنیم .

وی ادامه داد : اگر در جامعه مسائل وابسته سالاری ، حیف و میل کردن ، عدم نظارت ، استفاده نکردن از استراتژی اقتصاد مقاومتی و عدم استفاده از نخبگان جامعه وجود داشته باشد با رسیدن به توافق در مذاکرات باز هم تغییری در اقتصاد به وجود نخواهد آمد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان