اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1394 - 13:53   |   کد مطلب: 11771
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: بزرگترین مشکل ما کمبود روحانی است زیرا دولت در پرداخت هزینه، حمایتی از روحانیون نداشته و مانند قدیم بودجه مالی روحانی را مردم پرداخت می‌کنند.
اکثر مساجد اسدآباد با کمبود روحانی مواجه هستند

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام موسی محبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه خانه عالم یکی از ضروریات در اعزام مبلغان است، گفت: در حال حاضر 9 خانه عالم در اسدآباد وجود دارد و یک مورد هم در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: خانه‌های عالم باید در روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت ساخته شود که اکنون هفت روستا در اسدآباد با یک‌هزار نفر جمعیت نیازمند خانه عالم هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه در روستاهای دورافتاده برای اعزام مبلغ مشکل اسکان وجود دارد، افزود: در این راستا می‌توان در کنار مساجد و حسینیه‌های روستاها سوئیت‌هایی برای اسکان مبلغان ساخت و در اختیار هیئت امنای مساجد یا شورای روستا گذاشت.

وی با بیان اینکه دولت باید برای این مسئله مهم تدابیر لازم را داشته باشد، افزود: اسکان مبلغان در ایام خاص تبلیغی چون رمضان، محرم و ایام فاطمیه با مشکل مواجه است.

محبی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از روستاها برای اعزام مبلغ با مشکل اسکان مواجه هستند، افزود: در گذشته روحانی اعزامی به هر روستا در منزل اهالی آن روستا اسکان می‌یافت اما امروزه دیگر این شیوه سنتی جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر مساجد اسدآباد با کمبود روحانی مواجه هستند، تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما کمبود روحانی است زیرا دولت در پرداخت هزینه، حمایتی از روحانیون نداشته و مانند قدیم بودجه مالی روحانی را مردم پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با بیان اینکه طلبه‌های بومی اسدآباد در حال تحصیل هستند، افزود: اسدآباد یکی از نقاط محروم در این زمینه است و مبلغان چندانی در این شهر حضور نمی‌یابند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد 35 نفر معمم وجود دارد، افزود: در کل شهرستان 10 نفر از روحانیون مستقر طرح هجرت و 25 نفر دیگر نیز یا شاغل ادارات و یا استاد حوزه و دانشگاه هستند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان