اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. خرداد 1394 - 10:17   |   کد مطلب: 11791
شاهزاده عیاش و جنایتکار سعودی گفت ما مخالف شیعه و ایران، و در کنار اسرائیل هستیم.
ما با اسرائیل هستیم و مخالف ایران

به گزارش صبح الوند، ولید بن طلال بن عبد العزیز در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفت: عربستان و کشورهای عرب از حمله اسرائیل به ایران جهت از بین بردن برنامه هسته‌ای این کشور حمایت می‌کنند، زیرا ما مخالف ایران و شیعه هستیم.

وی افزود: کشورهای اهل تسنن هر چند این موضوع را اعلام نمی‌کنند، اما آن را تأیید کرده و در دیدارهای محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی حمایت خود را از این اقدام ابراز داشته‌اند.

وی تأکید کرد: اعراب معتقدند که از سوی ایران و نه اسرائیل، تهدید می‌شوند ما و اسرائیل هر دو نسبت به موضوع برنامه هسته‌ای ایران اهتمام داشته و از آن نگرانیم.

میلیاردر سعودی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه اقتصادی بلومبرگ در مورد اینکه آیا اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حتی در صورت دستیابی گروه ۵+۱ به توافق با تهران حمله کند، کشورهای عرب از تل‌آویو حمایت خواهند کرد یا خیر، گفت که فرصتی برای موفقیت‌آمیز بودن این موضوع نمی‌بیند، اما با این وجود فاش کرد، کشورهای عرب فقط در رسانه‌های گروهی به محکوم کردن حمله اسرائیل به ایران خواهند پرداخت، اما در جلسات خصوصی از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی ادعا کرد: ما از نظر تاریخی، ایران را تهدید بزرگی برای خود می‌دانیم و همواره میان دو امپراطوری فارس و عرب به ویژه مسلمانان اهل تسنن درگیری دایمی وجود داشته است.

وی تأکید کرد: اعراب احساس می‌کنند از سوی ایران و نه اسرائیل مورد تهدید قرار خواهند گرفت. امپراطوری فارس در گذشته بر تمام منطقه حکمرانی می‌کرد و هم اکنون در بحرین و عراق و سوریه و به واسطه حزب‌الله در لبنان و به واسطه حماس در غزه حضور دارد.

به گزارش کیهان، گفتنی است ولید بن طلال همان شاهزاده‌ای است که چند هفته پیش اعلام کرد به خلبانان بمباران کننده مردم یمن یکصد خودروی گران‌قیمت هدیه می‌کند.

اخیراً نشریه آمریکایی فارن افرز در گزارشی تصریح کرده بود عربستان سعودی و اسرائیل ۵۰ سال است که روابط مخفیانه دارند.

همزمان با سخنان ولیدبن طلال، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت که اعراب و کشورهای عربی خطری برای این رژیم ندارند و از جانب آنها خطری احساس نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موشه یعلون در کنفرانس امنیتی هرتزیلیا در نزدیک تل‌آویو به وضعیت راهبردی این رژیم پرداخت و گفت: «خطر یک حمله عربی امنیت اسرائیل را تهدید نمی‌کند.»

یعلون با بیان اینکه در سایه کاهش خطرات معمول و سنتی علیه اسرائیل تلاش‌ها برای سلب مشروعیت افزایش یافته است، گفت: «خبر خوب این است که خطر یک حمله از سمت کشورهای عربی وجود ندارد.»

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان