اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. خرداد 1394 - 20:08   |   کد مطلب: 11801
این روزها در حالی که اکثر شهرهای کشور با بحران بی سابقه آب دست و پنچخ نرم می کنند، مسئولین هنوز بی تفاوت از کنار این قضیه عبور می کنند تا روزهای بی آبی را کاملا لمس کنیم.
توپ "کم آبی" در زمین تحریم های هسته ای/ بحران آب سوء تدبیر مدیریتی است یا اثر تحریم ها!؟

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا کشور ایران به خاطر قرار گرفتن در محدوده خشک و نیمه خشک در 10 سال آینده با مشکلات بی آبی مواجه خواهد شد که قطعا باید از همین امروز به دنبال راه های مناسب برای کمتر کردن مشکلات داشته باشیم. امری که هنوز مسئولین از آن غفلت می کنند.

غفلت امروز مطمنا در اینده ایران را با مشکل بی آبی روبرو خواهد کرد، مشکلی که این روزها باید دنبال راه حل برایش باشیم و گرنه بعد از ده سال قضیه "نوش دارو پس از مرگ سهراب" تکرار خواهد شد.

امروزه شاهد ماجرای کم آبی در بیشتر شهر های کشور هستیم که هنوز تدبیری برای این مسئله اندیشیده نشده است. این در شرایطی است که همین چند روز پیش نیز رئیس جمهور کشورمان مسئله کم آبی در کشور را به ماجرای تحریم ها گره زد و اظهار داشت که رفع معضل کم آبی نیز به رفع تحریم ها مربوط است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان مسئله بحران آب را ناشی از تصمیمات غلط و سوء تدبیرهای مدیریتی می دانند.

 

تأثیر بحران کم‌آبی بر زندگی ۱.۸ میلیارد نفر تا 10 سال آینده

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که بحران کم‌آبی تاثیر مستقیمی بر زندگی ۱.۸ میلیارد نفر تا 10 سال آینده خواهد گذاشت و در این میان کشورمان با توجه به قرار داشتن در منطقه خشک و نیمه خشک با این تهدید به‌صورت جدی روبرو است.

 

بحران آب؛ ترسیم کننده آینده ای نگران‌کننده برای کبودراهنگ

اواسط امسال شهرستان کبودراهنگ شاهد برگزاری همایشی ملی تحت عنوان «همایش ملی بحران آب و راه های برون رفت آن» به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز کبودراهنگ با موضوع مدیریت آب است.

با توجه به وضعیت بحرانی دشت کبودراهنگ، این موضوع در جایگاه خود اتفاقاً اهمیت ویژه ای برای شهرستان ما دارد و می تواند فرصت مناسبی برای طرح مباحث حوزه آب در این شهرستان باشد.

 

بحران آب در سنندج؛ سد قشلاق فقط تا 1 ماه دیگر ذخیره آب دارد

سنندج از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی و در دانه کوه های متعدد همواره از لحاظ نعمت خدادادی آب جزء شهرهای برتر ایران بوده است اما متاسفانه در سالهای اخیر و بالاخص سال گذشته به دلیل افت شدید بارش ها، وضعیت آب سنندج بحرانی شده است.

افزایش جمعیت ساکن در شهر نه چندان بزرگ سنندج به بیش از 500 هزار نفر و همچنین توسعه بی رویه و غیرقانونی مناطق حاشیه نشین مزید بر این علت شده است تا مصرف آب شرب در سنندج به طور بی سابقه ای افزایش یابد.

 

مشکل بی آبی امسال نیز گریبان گیر مردم اهرم شد

استان بوشهر در منطقه‌ای از کشور واقع شده است که از نظر بارشی با کمبودهای زیادی روبرو است و در زمینه تامین آب مورد نیاز خود در بخش‌های کشاورزی و آب شرب همواره با کمبودهایی روبرو است.

بخش عمده آب استان بوشهر از طریق استان‌های همجوار یعنی فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین می‌شود و بخشی نیز از طریق چاه‌های استان در شهرها و روستاها و بخشی نیزاز طریق تاسیسات آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود.

آب شهر اهرم در حالی قطع شده است که قبل از قطع آب شهر، اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نگرفته بود تا مردم نسبت به پرکردن مخازن ذخیره آب منازل خود اقدام کنند و آب باقی‌مانده را نیز با فرض وصل بودن آب شهر، مصرف کردند.

 

روستا در بخش بندپی غربی از بی آبی رنج می برند

بخشدار بندپی غربی از حفر چاه در روستای میاندره خبر داد و بیان داشت: اظهارات اولیه کارشناسان این است که این چاه می تواند سه یا چهار روستا را آب دهد که در مجموع ۳۰درصد از روستاهایی که مطلقا آب نداشتند از نعمت آب برخوردارمی شوند.

وی با بیان اینکه در بخش بندپی غربی  ۱۳روستا مطلقا آب ندارند، افزود: ۱۵روستا آب خود گردان دارند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان