اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1394 - 8:41   |   کد مطلب: 11829
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت برای رسیدن به اوج عزت باید به الزامات پایداری انقلاب توجه کند، بر ضرورت ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و شرک در موقعیت حساس کنونی تاکید کرد.
ملت ایران برای رسیدن به اوج عزت باید به الزامات پایداری انقلاب توجه کند/ تاکید بر ایستادگی در برابر استکبار

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت به تشریح پیروزی‌ها و شکست‌های انقلاب‌های تاریخ و انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: اگر امتی بخواهد در جهان بدرخشد نیازمند پیمودن مراحل بسیار سخت و مبارزات شدیدی است تا بتواند به آن هدف نهایی برسد.

وی افزود: در تاریخ شاهد ملت‌هایی هستیم که برخی از آنها نتوانستند حتی زمینه حاکمیت دینی را فراهم کنند، حضرت نوح 950 سال مردم را به پرستش خداوند دعوت کرد ولی زمینه حاکمیت دینی فراهم نشد، در امت بنی اسرائیل زمینه پیروزی انقلاب فراهم شد و بنی اسرائیل به قدرت رسیدند و پیروز شدند اما همین مردم در ادامه راه دچار توقف شدند و نتوانستند انقلابشان را به پیش ببرند و سقوط کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ملتی می‌تواند به اوج عزت و عظمت برسد که به الزامات پایداری انقلاب توجه کند، انقلاب صدر اسلام به رهبری امام، مسیر طولانی را طی کرد و گام‌های بلندی را برداشت، پیامبر (ص) در مدت بیش از یک دهه توانست از یک جامعه متحجر و متعصب یک ملت انقلابی و با نشاط بسازد و اگر این انقلاب تداوم می‌یافت می‌توانست سراسر گیتی را فرا گیرد ولی مردم بعد از رحلت پیامبر (ص) به الزامات پایداری انقلاب توجه نکردند.

وی بر همین اساس تاکید کرد: به ضرس قاطع می‌توان گفت انقلابی که امروز در آن هستیم یعنی انقلاب اسلامی ایران، انقلاب چهارم است و امروز 36 سال از این انقلاب الهی می‌گذرد و همچنان پاینده پیش می‌رود، باید بررسی کرد که تا امروز علت پایداری انقلاب چه بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی با توجه به الزامات پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران، گفت: اولین نکته در این زمینه وفاداری و توجه به آرمان‌های بلند مقام معظم رهبری است، ما اگر بخواهیم ارکان اصلی انقلاب‌های توحیدی را تعریف کنیم باید بگوییم که سه رکن دارند، اولین رکن رهبری است، دومین رکن شریعت و آیین الهی و سومین رکن مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با حرکت در محور رهبری و پذیرش آئین الهی به عنوان منشور سبک زندگی زمینه حاکمیت الهی را فراهم می‌کنند، انقلاب حضرت نوح شکل نگرفت چون دو رکن رهبری و شریعت و آیین الهی وجود داشت اما رکن سوم یعنی مردم همراهی نکردند لذا انقلاب حضرت نوح پیروز نشد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه مردم هم در اصل انقلاب و هم در ادامه انقلاب نقش دارند، تصریح کرد: یکی از علل شکست انقلاب موسی‌ابن عمران تن پروری مردم بود مردم برای پیشروی انقلاب باید از رهبرشان اطاعت کنند و گوش به فرمان رهبرشان باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آزادسازی خرمشهر، گفت: وقتی امام فرمان می‌دهد حصر آبادان باید بشکند، چه کسی باید این فرمان امام را عملی کند؟ آیا غیر از این است که حصر آبادان را می‌بایست نیروهای انقلابی و مردمی می‌شکستند و پیام امامشان را اجابت می‌کردند؟

وی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر کالایی مشابه ایرانی داشت، نوع خارجی آنرا خریداری نکنید و از این طریق به تولید ملی کمک کنید، چه کسی باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل کند؟ آیا غیر از این  است که مردم باید بیانات رهبری انقلاب را عملی کنند؟

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه ملت ایران تجربیات گذشته را پیش روی خود دارد، گفت: مشکل ما همان طور که رهبر انقلاب فرمودند با تکیه بر داخل کشور حل می‌شود نه خارج، گفت: به نظرم این سخن رهبری یک شبه حکم حکومتی است و مردم و مسئولان باید به بیانات ایشان جامع عمل بپوشانند.

وی ادامه داد: دومین الزام پایداری انقلاب و پیشتازی ملت ایران توجه به تکلیف است، باید به تکلیفمان در عصر امروز توجه کنیم باید بررسی کنیم ببینیم تکلیفمان برای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) چیست؟ موقعیت ما امروز بسیار حساس است و رسالت ملت ایران بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما در قبال ملت های مظلوم منطقه مانند یمن، بحرین و سوریه مسئولیت و وظیفه داریم ، هم دولتمردان و هم مجلسی‌ها و هم مردم در قبال این ملت‌ها وظیفه دارند، ما در برابر استکبار و شرک مسئولیت داریم وباید در برابر آنها بایستیم، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود «امروز می‌خواهم خطر پیچش تاریخ به نفی ایران را گوشزد کنم، خامنه‌ای ملت‌ها را به سوی خود جلب کرده است»، این اعتراف دشمنان ملت ایران است و به نظرم زمینه برای ورود ملت ایران فراهم شده اما نیاز به استقامت و بردباری بیشتری داریم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان