اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1394 - 9:05   |   کد مطلب: 11831
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، افزایش سرسام‌آور قیمت میوه بخصوص میوه ای نوبرانه، فقط باعث شرمندگی برخی پدران در همدان شده است.
گرانی میوه در همدان بیداد می کند؛ شرمندگی پدران از فرزندان در ماه مبارک رمضان

به گزارش صبح الوند، غول تورم سال‌هاست به عنوان جزئی لاینفک با معیشت شهروندان همدانی همراه شده است.

همزمان با آغازماه مبارک رمضان و فصل تابستان، افزایش سرسام‌آور قیمت میوه بخصوص میوه ای نوبرانه، فقط باعث شرمندگی برخی پدران در همدان شده است.

متاسفانه باید گفت که تنها کالائی که شاید هیچگونه کنترل و نظارتی در عرضه ی آن وجود نداشته باشد، میوه است. 

این کالا درمیدان میوه وتره بار همدان بانرخ های دلخواه و در خرده فروشی های شهر و بازار سرگذر و سبزه میدان به چند برابر قیمت تمام شده به مصرف کنندگان عرضه می شود.

گزارش ميداني خبرنگار ما حکایت از آن دارد كه زردآلو، آلوچه، آلبالو، هندوانه و دیگر میوه های نوبرانه در بازار همدان قیمت های بالایی را تجربه می کنند.

قيمت گوجه بین 700 تا 1500 تومان، هندوانه 1300 تومان، هلو درجه يك 9 هزار تومان و درجه دو 6 هزار تومان، گيلاس 9هزار تومان ، زردآلو 10 هزار تومان، خیار بین 1500 تا 2000 هزار تومان، انگور ياقوتي بین 10 تا 8 هزار تومان است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو طالبی بین 2 تا 3000 هزار تومان و قیمت خربزه از 2 تا 5000 تومان در نوسان است.

البته این قیمت ها فقط مربوط به بازار سرگذر، سبزه میدان و بازارچه های محلی شهرداری است، قیمت میوه در مناطق بالای شهر همدان شاید به دو برابر قیمت مرکز شهر هم برسد.

در همین زمینه خبرنگار ما به سراغ برخی شهروندان همدانی رفت تا نظر آنها را درباره گرانی میوه در این روزها جویا شود:

یکی از شهروندان همدانی که کارمند دولت است می گوید: حقوق ما خیلی کم افزایش یافته (14 درصد) ولی قیمت میوه و دیگر اقلام بصورت سرسام آوری افزایش یافته است.

وی گفت: وقتی قرار است برای خرید منزل به بازار بیایم سعی می کنم که تنها باشم تا شرمنده زن و بچه ام نشوم، شاید آنها چیزی را ببینند و دلشان بخواهد اما من پول خریده آن را نداشته باشم و شرمنده آنها شوم.

خانم خانه‌ داری هم که براي خريد به سرگذر آمده است به خبرنگار ما گفت: همه قيمت‌ها نسبت به سال گذشته اضافه شده است. 

وی اظهار کرد: سال گذشته با 30 هزار تومان می توانستیم کلی میوه برای خانه تهیه کنیم، اما امسال فقط می توانیم 2 یا 3 نوع میوه آن هم به مقدار کم به خانه ببریم.

مرد جواني که تازه ازدواج کرده است مي‌گويد: تنها مسأله خريد ميوه نيست، پوشاک، نان، گوشت و مرغ، برنج، مایحتاج لوازم‌التحریر بچه مدرسه‌ای‌ها و سایر هزینه‌های سربار همچون گرانی آب، برق، گاز و شارژ ساختمان، بر حقوق یک کارمند تحمیل می‌شود، اجناس هم که گران است، اينها موجب شده است قدرت خريدمان به شدت پايين بيايد.

یکی از کسبه سرگذر هم که میوه می فروشد گفت: قیمت میوه نسبت به سال گذشته  تقريباً 2 برابر شده است.

وی گفت: همین افزایش قیمت میوه و کاهش قدرت خرید مردم موجب شده است بازار ما كسادتر شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان