اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 9:42   |   کد مطلب: 11845
رئیس سازمان بسیج اساتید خبر داد:
همدان میزبان مجمع بسیج اساتید استان
رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان گفت: مجمع بسیج اساتید همدان عصر امروز برگزار می‌شود.
همدان میزبان مجمع بسیج اساتید استان

به گزارش صبح الوند، علی طاهری رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان با اشاره به عضویت یک‌هزار نفر از اساتید همدان در مجموعه بسیج اساتید استان گفت: بسیاری از اعضای هیئت علمی و حق‌التدریس استان در حال حاضر عضو بسیج اساتید هستند.

وی با بیان اینکه این اساتید در جلسات حلقه‌های هم‌اندیشی صالحین بین دانشگاهی شرکت می‌کنند، تعداد اعضای حلقه‌های صالحین اساتید را از 10 تا 25 نفر متغیر دانست و اظهار کرد: اساتید عضو حلقه‌ صالحین با استقبال از این گردهمایی در زمینه هم‌افزایی، همدلی و همفکری بیشتر حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان بررسی راهکارهای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های حلقه‌های هم‌اندیشی صالحین در جلسات اساتید بسیجی را نیز جزو راهبردها دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی در ادامه افزایش تعداد حلقه‌های علمی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و از برگزاری نشستی به مناسبت بزرگداشت سالروز بسیج اساتید طی امروز ساعت 18 با حضور سردار همدانی در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.

طاهری با بیان اینکه در این جلسه مجمع بسیج اساتید نیز تشکیل خواهد شد، افزود: بسیج اساتید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها، تحول در علوم انسانی و جنبش نرم‌افزاری برنامه‌ریزی‌هایی دارد که آنها را با قدرت انجام خواهد داد.

وی انتقال تفکر و اندیشه شهید چمران را از کار ویژه‌های بسیج اساتید دانست و گفت: شهید چمران در هر جا که مورد نیاز انقلاب بود، با تمام وجود و با گذشت از تمام دلبستگی‌ها حضور می‌یافت.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان انتقال این فرهنگ در بین لایه‌های مختلف جامعه از یک سو و تقویت آن در بین اساتید بسیجی از سوی دیگر را لازم دانست.

وی در ادامه با تأکید بر ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی و تقویت جنبش نرم‌افزاری اظهار کرد: در نشست اتحادیه جهانی استادان مسلمان جهان، عنوان شد که کشورهای اسلامی انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی موفق در عرصه حکومت و سیاست پذیرفته‌اند و باید در حوزه علوم انسانی نیز الگوی مطلوبی ارائه شود.

طاهری افزود: با توجه به این دیدگاه و الگو بودن جمهوری اسلامی در منظر کشورهای اسلامی، باید نسبت به ارائه الگوی علوم انسانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدامی اساسی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه با اساتید دانشگاه‌های کشور تعاملات خوبی داشتیم، گفت: امیدواریم با همفکری و هم‌افزایی در این زمینه به اقدامات خوبی دست یابیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان