اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 13:33   |   کد مطلب: 11852
وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مسئولیت مستقیم توزیع بسته‌های غذایی به نیازمندان و مددجویان را به عهده دارد که ظاهراً کمبود بودجه در این وزارتخانه منجر شده تا آنها تعداد نیازمندان دریافت کننده بسته‌های غذایی را کاهش دهند.
سیاست های دوگانه وزارت رفاه در خصوص توزیع بسته‌‌های غذایی/ حرف‌های ضد و نقیض مسئولان

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هم اکنون خبری بر روی پروتال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است تحت عنوان "توزیع اقلام طرح حمایت غذایی بین مشمولان از 30 خرداد" .

در متن این خبر به نقل از ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی آمده است: در این مرحله کسانی که در دوره قبل مشمول طرح حمایت غذایی بوده‌اند می‌توانند با در دست داشتن کارت بانکی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند به فروشگاه های مشخص شده قبلی مراجعه و اقلام طرح را دریافت کنند.
وی در مورد مشمولین طرح افزود: این طرح با جهت گیری مبازره با فقر مطلق اجرایی شده و از آغاز طرح به مرور افراد دارای سوء تغذیه شناسایی و مشمول طرح شده اند و در روند شناسایی افراد توانمند سازی شده از چرخه طرح خارج و افراد جدید شناخته شده جایگزین خواهند شد.

در حالی در این خبر ربیعی تأکید کرده که در این مرحله کسانی که در دوره قبل مشمول طرح حمایت غذایی بوده‌اند می‌توانند با در دست داشتن کارت بانکی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند به فروشگاه‌های مشخص شده قبلی مراجعه و اقلام طرح را دریافت کنند که ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظر دیگری را در خصوص توزیع بسته‌های غذایی مطرح کرده است.

فیروزآبادی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت توزیع بسته‌های حمایت‌ غذایی در میان اقشار نیازمند خاطر نشان کرد: امسال بسته‌های حمایت غذایی در میان مشمولان، با توجه به وضعیت بودجه تنها به کسانی که تحت پوشش دائمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند داده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در این صورت از میزان اقلام توزیعی هم کاسته می‌شود، گفت: خیر، تغییری در اقلام تغییری ایجاد نشده است. در این پروسه عده‌ای به توانمندی رسیده‌اند و افراد دیگری جایگزین خواهند شد.

به گزارش فارس در حالی بین صحبت‌های وزیر و قائم مقام وی در خصوص دریافت کنندگان بسته‌های غذایی تفاوت وجود دارد که مسئولی در وزارت رفاه حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیست.

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی: در این مرحله کسانی که در دوره قبل مشمول طرح حمایت غذایی بوده‌اند می‌توانند با در دست داشتن کارت بانکی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند به فروشگاه‌های مشخص شده قبلی مراجعه و اقلام طرح را دریافت کنند.

فیروزآبادی قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: امسال بسته‌های حمایت غذایی در میان مشمولان، با توجه به وضعیت بودجه تنها به کسانی که تحت پوشش دائمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند داده می‌شود.

البته صحبت‌های ربیعی در خصوص توزیع بسته‌های غذایی به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که وی چندی پیش و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از برنامه ریزی دولت و وزارت رفاه برای توزیع بیشتر بسته‌های غذایی خبر داده بود.

به گفته وی، در آخرین مرحله از طرح توزیع بسته‌های امنیت غذایی سال گذشته حدود 10 میلیون نفر از این طرح بهره‌مند شدند که امسال تعداد گیرندگان بسته‌های غذایی افزایش می‌یابد ضمن اینکه امسال نیز همانند سال گذشته بسته‌های امنیت غذایی در چند مرحله توزیع خواهد شد که در هر مرحله و با توجه به شناسایی افراد نیازمند تعداد گیرندگان افزایش می‌یابد.

به هر صورت پیگیری‌های خبرنگار فارس جهت مصاحبه و انتشار توضیحات مسئولان وزارت رفاه نتیجه‌ای در بر نداشته است چرا که مسئولان این وزارتخانه حاضر نیستند در این خصوص توضیح شفاف و کاملی را بیان کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان