اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1394 - 13:44   |   کد مطلب: 11890
رییس حوزه علمیه استان همدان گفت: مسائل معنوی گام به گام حاصل می شود و نیاز به تمرین فراوانی دارد.
معنویات هم مثل ورزش تمرین می خواهد/ مسائل معنوی گام به گام حاصل می شود

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سید مصطفی موسوی اصفهانی گفت:حوزه علمیه که به برکت مرحوم آیت الله العظمی آقای آخوند ملاعلی  تقویت شد و به دست ما رسید . آن بزرگواران در زمان طاغوت چه خون دلها که برای حفظ دین و روحانیت و حفظ مکتب کشیدند.و امروز الحمد الله ما به برکات فعالیت آن عزیزان در ابعاد مختلف داریم و استفاده میکنیم .

 

وی با اشاره به تشکیل حلقه های صالحین ادامه داد:این حلقه ها که تشکیل شد و در اقشار مختلف تشکیل میگردد به امر مبارک مقام معظم رهبری یکی از فعالیتهای بسیار ارزشمند بود و هست ولیکن به شرط ها و شروطها که عزیزانی که در این حلقات شرکت میکنند در بسیج ورود پیدا کنند و به عنوان یک بسیجی واقعی در تمام ابعاد شرکت نمایند.

 

 ما خودمان هم بسیج طلاب و اساتید داریم و باید بتوانیم بسیجی بودن خودمان را و وفادار بودن به ارزشهایی که بسیج در زیر فرمان امام رضوان الله علیه انجام داد را اثبات کنیم .

 

وی افزود:  اولا جایگاه بسیج را بیشتر دقت کنیم که اختصاص به یک قشر هم ندارد همانطور که امام عزیزمان مسله انقلاب را به انقلاب مردمی تبدیل کردن و تاسیس کردن و بسیج را امام تاسیس کرد و همین بسیج جواب داد و در 8 سال سال دفاع مقدس هیچ وقت ارتش نمی توانست جواب دهد حتی سپاه به تنهایی نمیتوانست جواب دهد این بسیج بود که توانست جواب دهد این بسیج به تمام معنایی که در وقت خطر تا آخرین قدرت خودش را در آن مسیر صرف کرد .

 

موسوی بیان داشت: الحمد الله قبل از پیروزی انقلاب مردم ما با وجودی که اسمی از بسیج نبود عملا بسیجی وارد شدند عملا امام را در 15 خرداد تا پای جان ازش دفاع کردند بعدا که امام دستگیر شدن بعد از 14 سال وقتی که اعلامیه های امام می آمد و یا نوار های امام می آمد یا پیامهای امام می آمد آن بسیجی هایی که در راس شان در قم امام جامعه مدرسین بودند که عموما سه سال قبل از پیروزی انقلاب تبعید شدند به خاطر اینکه همیاری و همکاری خودشان را با امام داشتند این جور نبود که امام را گرفتند و در نتیجه ما وظیفه ای نداریم دائما این عزیزان هرچه میتوانستند کمک میکردند وقتی امام را دستگیر کردن عده ای از فضلای طرفدار امام جلسهای را در فیضیه تشکیل دادند قبل از محرم یا قبل از ماه مبارک رمضان بود که طلبه ها را بسیج کنند که نهضت امام را در سراسر کشور هر جا رفتند این نهضت را تبلیغ کنند فکر نکنند که امام را گرفتند و دیگر تمام شد و ما دیگر وظیفه ای نداریم و ما تازنده هستیم وظیفه داریم و وقتی انقلاب به پیروزی رسید این رصد کردن پشتیبانی از امام به نتیجه دفع منافقین رسید .

 

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان تصریح کرد: زمانی که  انقلاب پیروز شد منافقین شروع کردن ترورها را یکی پس از دیگری انجام دادن این بسیج عمومی بود که در شهادت دکتر بهشتی و 72 تن آنهرا منزوی نکرد و فهمیدن مردم دیگر دنبال آنها نیستند بسیج آین هنر را داشت دنبال آن فعالیت ها و بعد شهادت شهید رجایی و باهنر پیش آمد باز مردم در تشیع جنازه این عزیزان حضور خودشان را در صحنه ها بسیج عمومی را حفظ کردن و هر سال 22بهمن این بسیج حضور خودشان را احضار کرده و از همه بالاتر به لطف الهی در این 8 سال دفاع مقدس دنیا بی انصاف است ولی هنر این هشت سال دفاع مقدس که یک دنیایی بر علیه 35میلیون مردم ایران .

 

 

وی اضافه کرد:چیزی که یک ورزشکار را تحت تسلط خودش قرار داده و روی سینه خودش و روی لباس سفیدش نوشته این ارزش است که می بایست از دست ندهیم امام راحل زمانی که ورزشکاران خدمتش رسیده بودند فرمود من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم تشویق می کرد چون می دید به سوی یک هدف حرکت می کنند  چون همه یک هدف را دنبال می کنند وقتی جبهه نیاز دارد همان ورزشکار می گوید اگر نیاز هست بنده هم حاضرم ،همان عمامه به سر می گوید کار درس و بحث و نماز جماعت و مسائل دینی اما اگر در مقام اجرا لازم باشد ما هم حاضریم .

 

معنویات هم مثل مسائل ورزشی تمرین می خواهد . یک مرتبه آدم شخصیت با تقوا نمی شود یک باره هم فاسد نمی شود آنکه فاسد شده ابتدا یک قدم فساد برداشته بعد قدم دوم و سوم را  و بعد چهارم می بینید به یک منجلاب فساد افتاد که دیگر قابل کنترل نیست .

 

به عکس مسایل معنوی هم گام به گام حاصل می شود و این گام به گام وقتش ماه رمضان است .

 

 حجت الاسلام موسوی اصفهانی در پایان خاطر نشان کرد: آن نیرویی که ورزشکار به دست می آورد که لحظه شماری می کند که مسابقات شروع بشود من بروم این تجربه های خودم را نشان بدهم و پیاده کنم این برنامه خودسازی در یکماه مبارک رمضان انسان را از نظر شب زنده داری که خدا شما را توفیق داده در قسمت ورزش موفق بودید و موفق هستید در مسایل معنوی هم به حد اعلا وقتی قدم برداشتید و برداشته اید انشاالله می شود (نور علی نور ) آن نورانیت واقعی مال روح ما است .

منبع: همدان ورزش

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان