اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1394 - 23:22   |   کد مطلب: 11906
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در واکنش به اخراج کارگران کارخانه فولاد شهرستان بافت گفت : بنده در تذکرات مکرر و حتی نطق یکشنبه ی هفته گذشته یادآور شدم که باندهای مخوف واردات فولاد و صادرات آهن خام را پشت تعطیلی کارخانه ها می بینم.
ردپای باندهای مخوف واردات فولاد در تعطیلی کارخانه های کشور

به گزارش صبح الوند به نقل از ”اقطاع” ؛  کلنگ کارخانه فولاد بافت در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۸در زمینی به مساحت ۶۵۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری غرب بافت توسط وزیر صنایع و معادن به زمین زده شد.

 

قرار بر این بود که در خرداد ماه ۸۹ هزار نفر از جوانان بیکار شهرستان بافت در این کارخانه مشغول به کار شوند؛ پروژه ای که نور امیدی در دل مردم این شهر برای پایانی بخشی به مشکلات بیکاری جوانان انداخت.

 

ولی این اتفاق روی نداد و هر از چندگاهی تعدادی از کارگران آن با برگ تسویه حساب و اخراج مواجه شدند و فاز اول این کارخانه هم با اخراج آخرین کارگران عملا در حال تعطیلی است.

 

تعدای از کارگران این کارخانه که اکثرا از جوانان هستند و برگ تسویه حساب خود را دریافت کرده بودند ساعتی پیش مقابل فرمانداری شهرستان بافت تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این اخراج ها از سوی مسولین شدند.

 

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت : امروز ۵۰ نفر از ما را که ده روز پیش بیکار شدیم و  آخرین کارگران این کارخانه بودیم را اخراج کردند.

 

وی با اشاره به اینکه از اول زمستان ۹۳ فولاد را به بخش خصوصی واگذار کردند، افزود: بخش خصوصی الان می گوید من پول ندارم، بروید خودتان کار کنید؛ سوال من این است اگر پول نداشتند چرا خریدند.

 

کارگر دیگری گفت: از سال گذشته که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده ۱۰ روز کار می کنیم و بیست روز بیکاریم، الان هم ده روز است بیکاریم و امروز برگ تسویه دستمان دادند و گفتند به سلامت!

 

وی بیان داشت: حقوق ما را تا به حال موسسه ثار الله(پیمانکار) از جیب خودش پرداخت می کرده اما چون شرکت گروه انتخاب(کارفرما) پولی به او پرداخت نمی کند دیگر نمی تواند حقوق ما را بپردازد؛ قرارگاه خاتم صورت وضعیت را اعلام می کند که تا کنون چه مقدار کار انجام شده است که هزینه را بدهند اما بخش خصوصی هزینه ها را پرداخت نمی کند.

 

این کارگر کارخانه فولاد بافت، با بیان اینکه ما با موسسه ثارالله هیچ مشکلی نداریم و مشکل ما با بخش خصوصی گروه انتخاب و مدیران آن است که تهران نشسته اند و تعدادی نیرو هم اینجا گذاشته اند و هیچ کاری انجام نمی دهند فقط روزها کارشان این است که تماس بگیرند و بگویند چند کارگر از موسسه ثارالله وارد کارگاه شده اند.

 

وی افزود: با فرماندار تماس می گیرند و می گویند کارگاه در حال کار است در حالی که فقط و دو نفر در بخش اداری کار می کند و کارگران را اخراج کرده اند.

 

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه نیز در خصوص مشکلات عنوان شده از سوی کارگران و اخراج آخرین گروه کارگران این کارخانه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: قبلا ۱۸۷ نفر از کارگران کارخانه فولاد اخراج شده بودند که در تاریخ ۷ دی سال گذشته صورتجلسه شده که کارگران بیکار شده سریعا به کار برگردند اما هیچ اقدامی نشد.

 

وی ادامه داد : بنده در تذکرات مکرر و حتی نطق یکشنبه ی هفته گذشته یادآور شدم که باندهای مخوف واردات فولاد و صادرات آهن خام را پشت این قضیه می بینم.

 

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به اینکه تذکرات مکرر اینحانب و ۵ جلسه از تاریخ ۱۱/۱۱ /۱۳۹۳تا 1394/2/7 با وزیر صنعت، معدن و تجارت نتوانست این موضوع را حل کند، افزود: پیشنهاد ما این بود که اگر قرار است فولاد به بخش خصوصی واگذار شود به شرکت گل گهر واگذار شود چرا که هم تجربه کار فولادی را داشت هم منابع و مواد اولیه را داشت و از طرفی شرکت استانی و نزدیک به شهرستان بافت بود.

 

وی اذعان داشت: با این احوال علی رغم دستوری که وزیر به استاندار کرمان دادند، از بین همه افرادی که داوطلب بودند این پروژه به شرکت گروه انتخاب واگذار شد و از زمانی که واگذار شده هیچ گونه اقدام مشخصی در جهت پیشبرد پروژه انجام نگرفته و هر روز تعدادی از کارگران مظلوم بیکار می شوند که آخرین گروه همین کارگرانی بودند که جلو فرمانداری تجمع کردند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در این شرایط  اقتصادی به کمک این کارگران بیاید چرا که بسیاری از این کارگران بیکار شده به نان شب محتاجند.

 

وی با اشاره با این روایت که” به خدا قسم مملکت با کفر باقی می ماند ولی با ظلم باقی نمی ماند” تأکید کرد: آهای دولت! آهای وزیر صنعت و معدن و تجارت! به فریاد این کارگران از کار بیکار شده برسید که این مشکل اساسی مملکت است و پروژه فولاد بافت یک طرح ملی است.

 

وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید شخصا مداخله کند، اگر این مشکل حل نشود پیامدهای سوء سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بعدی دامنگیر جامعه می شود و همه ما متضرر می شویم.

 

لازم به ذکر است؛ حمزه جواران ، فرماندار شهرستان بافت نیز در خصوص چرایی تجمع کارگران مقابل فرمانداری گفت: ما هنور در حال بررسی موضوع هستیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان