اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. تير 1394 - 16:01   |   کد مطلب: 11921
در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری؛
اشتغال 100 هزار تبعه افغانی در سیستان و بلوچستان به تحصیل
رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور داده‌اند که همه کودکان افاغنه باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند، که در این راستا معاون استاندار سیستان و بلوچستان از مشغول به تحصیل شدن 100 هزار تبعه افغانی در استان خبر داد.
اشتغال 100 هزار تبعه افغانی در سیستان و بلوچستان به تحصیل

به گزارش صبح الوند به نقل از عصر هامون، این دستور از سوی عالی‌ترین مقام نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری صادر شده است: "هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند".
در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری چندی پیش علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان از تحصیل بیش از 103 هزار نفر افاغنه در استان سیستان و بلوچستان در حوزه آموزش عالی در مقاطع مختلف دانشگاهی خبر داده بود.
همچنین علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان از ورود  ۲۶۳ هزار نفر افغان، از مرز میلک به سیستان به صورت قانونی در سال گذشته خبر داد و گفته بود که این استان به سبب دارا بودن حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با افغانستان، همچنان در استقبال از مسافران خارجی مهمان نوازی می کند.
وی ادامه داد: ایران دومین کشور آواره پذیر دنیا است که این نشان دهنده اعتماد سایر ملت ها و کشورها به ایران اسلامی و میزبانی خوب ایرانیان است که باید در راستای این نقش ارزنده، با مدیریت و نظارت دقیق بر مرزها، راه را به روی کشور همسایه جنوب شرقی باز کرد.
پس از تصمیم بزرگ و تاریخی مقام معظم رهبری اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان با انتشار پیام ویدئویی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پناهنده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به واسطه دستور ایشان جهت ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی در مدارس کشورمان تقدیر و تشکر کرد.

در این پیام با اشاره به سفر غنی به تهران آمده است: هر دو طرف به توافق رسیدیم که برای بررسی امور مهاجرین، کمیته مشترکی ایجاد گردد. این کمیته در ایران روی مشکلات مهاجرین افغان کار خواهد کرد. من از رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم که فرمان دادند تا کودکان مهاجر افغان حق ورود به مدارس آن کشور را داشته باشند. برای برگشت داوطلبانه مهاجرین، تمدید مدت اقامت و دریافت جواز کار، با طرف ایرانی در ارتباط هستیم تا به توافق برسیم.
البته این دستور مقام معظم رهبری برای همه کسانی که روش و منش رهبر معظم انقلاب سر مسئله « مهاجرین افغانستانی» را دنبال می‌کنند مسئله عجیبی نیست. مرور فقط همین 2 سال اخیر نشان می‌دهد که رهبر انقلاب  با دستور به «تکریم همه مهاجرین افغانستانی» و بیان جمله «تهران؛ خانه افغانستانی‌هاست»، مشخص کرده بودند که سیاست عالی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با مهاجرین افغانستانی، همچنان طبق آرمان‌های اولیه انقلاب تدوین می‌شود و کم‌کاری‌ها و بدکاری‌های مدیریت بی‌آرمان و بوروکراتیکی که مهاجرین را به‌چشم «بیگانگان» نگاه می‌کند، انحراف از آرمان‌های انقلاب است و شخص رهبری جلوی این انحراف ایستاده است. و حالا این دستور، سند تضمین‌شده دیگری بر اولویت نگاه انسانی و اسلامی، در تصمیم‌گیران اصلی نظام‌ جمهوری اسلامی است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان