اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. تير 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 11945
اقدام موهن روزنامه آرمان در حالی با واکنش قاطع نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همراه بود که دراین‌بین سکوت وزارت ارشاد هم در نوع خود جالب و البته مطابق تخلفات قبلی این روزنامه‌ها قابل‌انتظار بود.
سکوت معنادار وزارت ارشاد در برابر هتاکی‌ های اخیر روزنامه‌های زنجیره‌ای

به گزارش صبح الوند به نقل از قم فردا، برایشان فرقی نمی‌کند، که کدام‌یک از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و نظام را زیر سؤال ببرند، روزی حکم قصاص را زیر سؤال می‌برند و روز دیگر با هتاکان به پیامبر اکرم (ص) همدردی می‌کنند حتی اگر رسانه‌های معاندی همچون واشنگتن‌پست و رویترز از پرداختن به آن خودداری کنند.

در این میان اما هدف یک‌چیز است، ترویج غرب‌گرایی و خودشیفتگی در برابر کشورهای غربی حتی به قیمت دریافت یارانه دولتی از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران.

آخرین زنجیره از اهانت‌های زنجیره‌ای رسانه‌های مدعی اصلاحات را پنج‌شنبه هفته گذشته روزنامه آرمان کلید زد.

این روزنامه که انتصاب آن به یک خاندان خاص کاملاً مشخص و واضح است در شماره روز پنج‌شنبه خود، اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از شهدای غواص کرد، آن‌هم درزمانی که حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع پیکر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس دشمنان نظام را مأیوس کرده بود.

البته این اقدام زشت با دفاعیات مدیرمسئول این روزنامه هم همراه بود، حسین عبداللهی با دفاع از انتشار این کاریکاتور گفته است: باید در نظر داشته باشیم که اثر از هر نوع که باشد، یک معنا نزد خالق اثر دارد و بسیار معانی و استنباط نزد مخاطبان و این استنباط بسته به جهان‌بینی و حال و هوا، متفاوت است.

فارغ از جهان‌بینی و زیر سؤال بردن شعور مخاطبان توسط مدیرمسئول این روزنامه، در این کاریکاتور موهن پر کرکس به‌عنوان بال پرواز برای این غواصان اختصاص داده‌شده و علاوه بر این تصویر برهنه و توهین‌آمیز از شهدا به تصویر کشیده شده است.
این در حالی است که این روزنامه در خلق چنین آثاری سابقه درخشانی دارد به‌طوری‌که چندی پیش هم کاریکاتوری موهن از مردم غزه را به چاپ رسانده بود.

موضوعی که حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره آن می‌گوید: روزنامه آرمان اولین بار نیست که به مقدسات و ارزش‌های اسلامی توهین می‌کند و در جریان غزه هم یک اقدام زشتی را علیه مردم غزه انجام داد.

هرچند که این اقدام موهن با واکنش قاطع نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همراه بود اما دراین‌بین سکوت وزارت ارشاد هم در نوع خود جالب و البته مطابق تخلفات قبلی این روزنامه‌ها قابل‌انتظار بود.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نه‌تنها در برابر این اقدام زشت سکوت اختیار کرده بلکه در موارد قبلی و در خصوص تخلفات روزنامه آسمان و مردم امروز در کمترین زمان ممکن مجوز انتشار نشریه دیگری را به همان مدیرمسئول داد.

درواقع موضوع قابل‌بحث و جالب‌توجه صدور همین مجوزهای سریع و یک‌شبه برای افرادی است که در دو سال اخیر بارها و به شکل‌های مختلف مقدسات و آرمان‌های نظام را هدف قرار داده‌اند.

نکته اصلی این‌که چرا این افراد باوجود اثبات جرم و تخلف که بعضاً به لغو مجوز روزنامه‌هایشان هم منتهی شده به‌راحتی صلاحیتشان برای اخذ مجوز جدید مورد تأیید قرارگرفته و بار دیگر بر روی مواضع ساختار شکنانه خود اصرار می‌کنند.

به‌هرحال نباید به‌سادگی از کنار انفعال وزارت ارشاد در برابر رسانه‌های زنجیره‌ای گذشت و دراین‌باره می‌توان نقش کمیسیون فرهنگی مجلس را مهم ارزیابی کرد، جایی که نمایندگان مجلس می‌توانند با فراخواندن وزیر ارشاد راه را بر ادامه این اقدامات منفعلانه ببندند.

 بااین‌وجود هیاهوی های اخیر در فضای سیاسی هم باعث نشد نمایندگان نسبت به توهین روزنامه آرمان بی‌تفاوت باشند، به‌طوری‌که حسن کامران عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در خصوص اقدام موهن روزنامه آرمان اظهار داشت: طی روزهای آینده در جلسه‌ای ویژه به کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه آرمان رسیدگی می‌شود.

در این میان در برابر سکوت وزارت ارشاد، قاطعیت هیئت نظارت در برخورد با این روزنامه می‌تواند راه را بر تخلفاتی بعدی این روزنامه‌های زنجیره‌ای ببندد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان