اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. تير 1394 - 23:50   |   کد مطلب: 11969
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:
5 درصد از بانوان همدانی اعتیاد دارند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: میانگین آمار اعتیاد بانوان در کشور 8 در صد و در همدان 5 درصد است.
5 درصد از بانوان همدانی اعتیاد دارند

به گزارش صبح الوند، عبد الحسین مرادی با بیان اینکه بحران اعتیاد یکی از بحران هایی است که درعصر حاضر گریبان گیر مردم شده است اظهار داشت:خوشبختانه وضعیت استان همدان نسبت به میانگین کشوری در خصوص اعتیاد زنان مطلوب تر است اما برای همین میزان اعتیاد نیز باید چاره اندیشی شود.

 

وی افزود: اعتیاد در بین خانم ها بیشتر در خانواده هایی است که همسرانشان معتاد هستند و درواقع بیشتر این اعتیادها متاثر از اعتیاد مردان است و متاسفانه آقایان معتاد به دلیل اینکه می خواهند آزادانه مواد مخدر استعمال کنند، همسرانشان را گاهی تشویق و گاهی مجبور به استفاده از مواد مخدر می کنند.

 

عبد الحسین مرادی با اشاره به وجود 44 کمپ  ترک اعتیاد در استان گفت: از این تعداد 2 مورد مربوط به ترک اعتیاد بانوان است.

وی ادامه داد: کمپ های ترک اعتیاد بانوان در شهرستان های همدان و نهاوند دایر هستند و معتادان به صورت اختیاری تحت درمان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سطح  اطلاع و آگاهی  مردم برای مبارزه با این معضل پایین  است ابراز داشت: تشکیل کمیته تخصصی و پیشگیری باید بر امر آگاه سازی باشد و این یکی از ضرورت ها است.

 

مرادی با بیان اینکه مسئله اعتیاد زنان در ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی نشده است، بیان کرد: نوع مواد مخدر مصرفی در زنان  بیشتر از نوع صنعتی است و گاهی مشاهده میشود که دانشجویان  به بهانه های واهی شب امتحان و شب نخوابی از این مواد استفاده می کنند لذا اکثر دستگاه های اجرایی در موضوع مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان با اشاره به برخی از برنامه‌ها در خصوص 5 تیر گفت: برگزاری کارگاه‎های اولیه پیشگیری از اعتیاد ویژه بانوان، برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور در اماکن فرهنگی،‌، برگزاری همایش بهبودیافتگان و خانواده آن‌ها، و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با موضوع مبارزه با مواد مخدر، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر،  و اجرای پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری خرده‌فروشان از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر است.

منبع: شبنم ها

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان