اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. تير 1394 - 12:41   |   کد مطلب: 11977
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران خواهان توافق خوب و همسو با بیانات شفاف رهبری است، زیاده خواهی ، دروغ پردازی ها و نقض پیمان آمریکا باعث به تاخیر افتادن توافقات می شود.
موضع تیم مذاکره کننده ایران باید همسو با بیانات صریح رهبر انقلاب باشد

به گزارش صبح الوند، سید هادی سیدافقهی در گفتگو با ناب نیوز، باتوجه به نزدیکی زمان نهایی توافقات در رابطه با موضع تیم هسته ای ایران در مذاکرات، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها بطور صریح ، شفاف و بدون تعارفات هسته ای خطوط قرمز را برای ایران مشخص کرده اند، در طی این مذاکرات باید عزت و احترام جمهوری اسلامی و ملت ایران حفظ شود و از طرفی خواستار تمام حقوقی که در آژانس و معاهده NPT برای کشورهای دارای انرژی هسته ای مشخص شده، هستیم.

زیاده خواهی و کارشکنی آمریکا، باعث به تاخیر افتادن توافقات می شود

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد:مانیز خواهان توافق هستیم و طرف مقابل نمی تواند مارا به تخریب مذاکرات متهم کند، زیرا برای این مذاکرات وقت، انرژی و هزینه صرف شده و مردم ایران هم در حالت صبر و انتظار به سر می برند.

سید افقهی تصریح کرد: زیاده خواهی ، دروغ پردازی ها و نقض پیمان آمریکا که سالهاست علیه ایران کارشکنی کرده و آسیب جدی به کشورما وارد کرده، باعث به تاخیر افتادن توافقات می شود.

طرح تصویب شده در مجلس، موضع تیم مذاکره کننده ایران را برای چانه زنی تقویت می کند

وی با تاکید براینکه مردم ایران به شرافت و امانت داری هیئت مذاکره کننده ایران اعتماد دارند، بیان کرد: طرح تصویب شده در مجلس مبنی بر حفظ دستاوردهای هسته ای نظام در طی مذاکرات که با اکثریت آرا مصوب شد، نوعی برگ برنده و پشتیبان برای تیم ایران است تا اگر با کارشکنی کنگره آمریکا رو به رو شدند، دست آنها پر بوده و از حمایت مجلس و مردم برخوردار باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آنچه در این طرح تصویب شده به نفع تیم مذاکره کننده ایران است و موضع آنها را برای چانه زنی وکسب امتیاز تقویت می کند.

حکم مهدی هاشمی کاملا قانونی، عقلانی و شرعی است

سید افقهی در ادامه در خصوص حکم صادر شده برای مهدی هاشمی و واکنش عفت مرعشی به آن اظهار کرد: این حکم کاملا قانونی، عقلانی و مطابق با احکام شرعی است و قضات صادر کننده آن، از افراد معتمد نظام و قوه قضاییه هستند که با کسی خصومت شخصی ندارند و اگر کسی غیر از مهدی هاشمی مرتکب این جرم شده بود، همین حکم صادر می شد.

وی ابراز کرد: مهدی هاشمی در ابتدا به 25 سال زندان محکوم شده بود اما طبق قوانین کیفری جدید،که از میان اتهامات متهم سنگین ترین فقره را در نظر گرفته و بقیه را حذف می کنند، این حکم تغییر کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: پرونده وی دارای بحث های اغتشاش، اختلاس و امنیت ملی بود و با توجه به روند طولانی آن، وکلای مدافع بر پرونده اشراف داشته و بطور دقیق آن را پیگیری می کردند، قوه قضاییه نیز احترام ایشان را حفظ کرده و تا روز اعلام حکم، نام صریح وی را نبردند هرچند هاشمی حرمت نظام و جمهوری اسلامی را در فتنه 88 زیر پا گذاشت.

استفاده از چنین الفاظی در شان عفت مرعشی نبود

سیدافقهی با بیان اینکه فایل صوتی صحبت های عفت مرعشی را دارم، تصریح کرد: اظهارات عفت مرعشی ناشی از عاطفه مادری بوده و نظر کارشناسانه نیست، وی می توانست از کلمات خوبی استفاده کرده و واژه های ادیبانه تری به کار ببرد، استفاده از واژه های تقلب و پدرسوخته بازی در شان وی به عنوان همسر هاشمی رفسنجانی نبود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کسانی که در فتنه 88 بحث تقلب را مطرح کرده و از مردم خواست به خیابان ها بریزند، عفت مرعشی بود، عنوان کرد: کسی نیست از وی بپرسد شما در چه موضعی و با چه مقام و مسئولیتی چنین اظهاراتی می کنید؟ اگر شهروند دیگری چنین اظهارات گستاخانه ای علیه نظام و قوه قضاییه بیان می کرد، به این راحتی از کنار آن عبور می کردند؟

این کارشناس مسائل سیاسی گفت : برای حفظ حرمت هاشمی رفسنجانی وسابقه مبارزاتی وی، تصور می کنیم چنین برخوردی به دلیل عواطف مادرانه است اما بالاتر از این احساس، رعایت احکام و قوانین نظام است، وقتی واژه "پدرسوخته" به کار رفته، در واقع به کل قوه قضاییه توهین شده است.

اهانت به قوه قضاییه، دستاویزی برای دشمنان نظام خواهد بود

سیدافقهی باتاکید براینکه چنین سخنانی علاوه بر واکنش های داخلی ، دارای ابعاد سیاسی خارجی خواهد بود، بیان کرد: این اهانت و پرخاش بهانه ای برای دشمنان است که به خود اجازه دهند در مورد هر پرونده ای ، علیه قوه قضاییه و جمهوری اسلامی جوسازی کنند و ادعا کنند حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اعتراض حق هر انسانی است اما باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود، بیان کلمات توهین آمیز و الفاط نامناسب علیه نظام در مجامع عمومی می تواند دستاویزی برای دشمنان نظام باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان