اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1394 - 16:25   |   کد مطلب: 12012
رئیس اتحادیه میوه و تره‌ بار همدان گفت: بارش تگرگ و سرمازدگی اول بهار، کمبود آب، هجوم ریزگردها به کشور، دلالان میدان میوه و تره بار و عرضه کم و تقاضای زیاد از عوامل گرانی میوه در همدان هستند.
هجوم ریزگردها به کشور و فعالیت دلالان باعث گرانی میوه در همدان

به گزارش صبح الوند، رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره‌ بار همدان، در گفتگو با خبرنگار ما درباره گرانی میوه در بازار همدان اظهار داشت: علت گرانی و نوسان در قیمت میوه به عوامل متعددی همچون ریزگردها، کم آبی و سرمازدگی اول بهار مربوط می باشد.

وی با بیان اینکه سرما و تگرگ اوایل امسال باعث از بین رفتن شکوفه‌ های درختان میوه شد، اظهار کرد: این موضوع موجب کاهش تولید محصول و افزایش قیمت میوه شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌ بار همدان افزود: مهمترین و اصلی ترین عامل گرانی میوه در بازار عرضه کم و تقاضای زیاد است.

وی درباره نقش دلالان میوه در به وجود آمدن این گرانی نیز گفت: دلالان حاضر در میدان میوه و تره بار همدان صبح زود میوه را با قیمت بسیار پایین از کشاورز و تولیده کننده خریداری کرده و همان میوه را با چندین برابر قیمت به مغاره دارها می فروشند.
البرزی اظهار کرد: متاسفانه دلالان میوه باعث به وجود آمدن گرانی در بازار شد و حتی هیچ گونه عوارض و مالیاتی هم نمی پردازند.

وی افزود: متاسفانه اتحادیه میوه و تره‌بار همدان نقشی در تعیین قیمت میوه و تره‌ بار در بازار ندارد و فقط به عنوان عامل توزیع کننده و نظارتی در بین میوه فروشان فعالیت می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌ بار همدان گفت: قیمت میوه را در همدان سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین و به اتحادیه اعلام می‌ نماید و بازرسین ما هم هرروزه قیمت ها را رصد می کنند.

وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی وانت‌ بارهای میوه‌ فروش در سطح شهر اظهار کرد: وانت بارها هیچگونه ساماندهی مشخصی ندارند و مالیات و عوارضی هم پرداخت نمی کنند و از عوامل مهم رکود بازار هستند.

البرزی افزود: مالکین وانت بارهای میوه فروش اگر مایل باشند ما حاضریم به آنها جواز کسب سیار ارائه دهیم.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان