اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1394 - 17:16   |   کد مطلب: 12019
پلیس ایالات متحده در توجیه کشتار 100 نفر غیرمسلح طی دوازده ماه گذشته پانزده دلیل بسیار ظالمانه و مضحک ارائه داده است.
پاسخ بسیار مضحک پلیس آمریکا به کشتار افراد غیرمسلح

به گزارش صبح الوند، استاد حقوق وعضو مرکز حقوق اساسی دانشگاه نیواورلئان، بیل کوئیگلی با ارائه آماری جزئی از کشتار صورت گرفته در سال گذشته اظهار داشت که پلیس آمریکا تا ماه ژوئن سال جاری با پانزده دلیل نامربوط، تعداد 400 شلیک منجربه مرگ صورت داده است که از میان هر شش کشته، یکی از آنها یعنی حدود شانزده در صد ازکشته شدگان، غیر مسلح بوده اند.

 

این استاد دانشگاه افزود:«به نوشته واشنگتن پست، 49 نفر از این افراد غیرمسلح بوده اند و 13 نفر اسلحه اسباب بازی در دست داشته اند.کمتر از یک درصد از افراد هدف گرفته شده سابقه کیفری بسیار جزئی داشته اند».

 

روزنامه گاردین در مطالعه ای به بررسی آمارکشته شدگان توسط اسلحه تیزر پرداخته و دریافته است که تعداد 102 نفر از کشته شدگان توسط پلیس تا این زمان از سال جاری، غیر مسلح بوده واز این میان تعداد سیاه پوستان غیر مسلح کشته شده دوبرابر سفید پوستان غیر مسلح بوده است.

 

 پانزده مورد زیر، پاسخ مقامات پلیس هنگام ارتکاب به قتل افراد غیر مسلح است که تنها یک درصد احتمال می رود، افسران پلیس به دلیل این اقدامات متهم شناخته شوند.لازم است این خشونت ها در استفاده از نیروی مرگبار پلیس، گزارش شود، توجیه شود و تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

 

یک، شلیک به بهانه حرکت به سمت پلیس با هدف خاص: در روز نهم ماه ژوئن سال 2015 ، پلیس ایالت آیوا« ریان بولینگر» را که فردی غیر مسلح بود تحت تعقیب قرار داد و تنها به این دلیل که پس از تعقیب و گریز، وی از اتومبیل خود خارج شده و به  سمت پلیس حرکت کرده است، وی را با شلیک گلوله از پای درآورد.این پرونده تحت بررسی است.

 

دو، فکر می کردم تیر خورده است: مرد غیر مسلحی  روز دوم آوریل سال جاری، در تالسای اوکلاهاما، تحت تعقیب قرار گرفت وبا شلیک پلیس بر زمین افتاد،در این هنگام یکی از افسران با گمان اینکه گلوله به او اصابت کرده است، تیر خلاص را شلیک کرد که منجر به مرگ وی شد. افسر پلیس در پاسخ به علت شلیک به سمت مظنون فراری گفت : «گمان می کردم گلوله به وی اصابت کرده و در حال مرگ است». این اقدام با عنوان «قتل درجه دوم» شناخته شد. فرار از پلیس در بسیاری از مواقع به عنوان عامل محرک واکنش افراطی پلیس محسوب می شود که از آن به عنوان « مالیات فرار» یاد می شود.

 

سه، مرد برهنه با دستور ایست، متوقف نشد: آنتونی هیل، جانباز نیروی هوایی و بیمار روانی اهل افغانستان روز نهم مارس سال جاری توسط پلیس ایالت جرجیا به بهانه عدم اطاعت از دستور ایست، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به قتل رسید.این پرونده تحت بررسی است.

 

چهار، گاهی دلیلی ارائه نمی شود: در ماه مارس سال جاری، پلیس کولورادو فرد غیر مسلحی را درحال انتقال به زندان با شلیک گلوله از پای درآورد. طی سه ماه گذشته هنوز دلیلی از جانب نیروی پلیس برای این که چه امری افسر پلیس را مجبور به این شلیک کرده، ارائه نشده است.

 

پنج، افسران پلیس از جانب یک فرد بی خانمان غیر مسلح احساس خطر کرده اند: در روز اول مارس سال جاری پلیس لس آنجلس، پس از ورود به چادر چارلی لوندو کیانگ و درگیری با وی، به بهانه تهدید از جانب این مرد غیر مسلح، او را با شلیک گلوله از پای درآورد.پلیس لس آنجلس هر هفته یک نفر را می کشد.این پرونده در دست بررسی است.

 

شش، اسلحه خراب بود: فرد غیر مسلح مظنون به دزدی پس از اینکه به قصد فرار، بالای درخت رفته و از نرده ای پایین پرید، توسط پلیس نبراسکا با دو شلیک به پشت و یک شلیک به شانه از پا درآمد.افسر عامل شلیک پس از این ماجرا ادعا کرد که اسلحه وی خراب بوده و شلیک نمی کرده و این فرد دستور پلیس را مبنی بر توقف نادیده گرفته و تسلیم نشده است.این دومین قتلی است که توسط این افسر پلیس صورت می گیرد.هیچ گونه اتهام جنایی در این مورد به افسر پلیس عامل قتل وارد دانسته نشده است.

 

هفت، مسلح به جارو: پس از اینکه مادر لوال هال، پلیس میامی را در روز پانزدهم فوریه سال جاری برای پیدا کردن فرزند بیمار ذهنی خود به کمک طلبید با جسد وی روبرو شد.پلیس در توضیح دلیل این قتل گفت که این پسر پنج فوتی به دستور ایست پاسخ نداده و با یک شی پلیس را تهدید کرده است.این پرونده تحت بررسی است.

 

هشت، پرتاب سنگ: در روز دهم فوریه یک مرد غیر مسلح هفده بار هدف شلیک پلیس واشنگتن قرار گرفت و کشته شد.ویدئوی این قتل دو میلیون بار مشاهده شده است.افسران ادعا کردند که این فرد اقدام به پرتاب سنگ از اتومبیل خود می کرده و پس از فراردوباره بر می گشت و مجددا سنگ پرتاب می کرد.

 

نه، علی رغم شلیک مظنون متوقف نمی شد: روز دوم ماه فوریه سال 2015 پلیس پنسیلوانیا ، دیوید کاسیک غیر مسلح را از پشت سر هدف شلیک قرار داد و وقتی وی با شکم روی زمین افتاد دو بار او را هدف شلیک گلوله قرا داده و از پای درآورد.این افسر پلیس ادعا کرد پس از عبور از ایست ترافیکی به  مظنون دستور توقف داده است اما او مدام دستش را به سمت کمر خود حرکت داده و افسر پلیس به گمان اینکه وی مسلح است، او را هدف قرار داده است.

 

ده، اتومبیلی که یازده مایل بر ساعت سرعت داشت نزدیک بود با من برخورد کند: پلیس دنور هشت مرتبه به سمت جسیکا هرناندز 17 ساله و غیر مسلح شلیک کرده و با اصابت چهار گلوله او را از پای درآورد.افسران پلیس اظهار داشتند که این نوجوان بسیار نزدیک به آنها رانندگی کرده است و آنان با شلیک به پنجره اتومبیل سعی در متوقف کردن آن داشتند.نیروی پلیس در این مورد متهم شناخته نشد.

 

یازده، مظنون مسلح به چنگال بود: دنیس گریسبی، یک مرد مبتلا به بیماری روانی که یک چنگال در دست داشت، توسط پلیس تگزاس در گاراژهمسایه خود به قتل رسید.پرونده وی در دست بررسی است.

 

دوازده، مظنون به بطری دارو مسلح بود: رومین بریسبون، مرد غیر مسلح 34 ساله، روز دوم دسامبر سال 2014 ، پس ازاینکه به  دلیل وجود بطری دارو در جیبش مظنون به حمل اسلحه شده بود، با پلیس آریزونا در گیر شد و هدف شلیک گلوله قرا رگرفته و به قتل رسید.افسر پلیس در این رابطه متهم شناخته نشد.

 

سیزده، تصادفی بود: روزبیستم ماه نوامبر سال 2014 افسر پلیس نیویورک ، آکای گارلی را که فردی غیر مسلح بود هدف شلیک گلوله قرار داده و از پای درآورد..افسر پلیس عامل این شلیک که به قتل نفس متهم شد، ادعا کرد، اسلحه وی تصادفا شلیک کرده است.

 

چهارده، قتل صورت گرفته پنهان می شود: روز دوازدهم ماه نوامبر سال 2014 افسر پلیس به سمت زندانی دست بند زده ای که در زندان نوادا با زندانی دیگری درگیر شده بودشلیک کرد و او را از پای درآورد.این قتل تا سه روز بعد از خانواده زندانی پنهان ماند، و در آخر گفته شد که جسد وی در سردخانه است.

 

پانزده، مسلح به اسلحه اسباب بازی: جان کرافورد که در فروشگاه والمارت اوهایو در چهارم آگوست سال 2014 مشغول خرید بود پس از برداشتن یک تفنگ اسباب بازی، توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفت و با شلیک دو گلوله از پای در آمد.در ویدیوی ضبط شده در این فروشگاه مشاهده می شود که وقتی  به کرافورد 12 ساله دستور ایست و انداختن اسلحه داده شد، وی با رها کردن اسلحه پا به فرار گذشت اما هدف شلیک قرار گرفت. تمیر رایس نیز که روز بیست و دوم ماه نوامبر مشغول بازی با اسلحه اسباب بازی خود بود دوبار طی دو ثانیه با دستور خلع سلاح مواجه شد و درست پس از آن هدف قرار گرفت و کشته شد.

منبع: راه دانا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان