اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1394 - 10:23   |   کد مطلب: 12132
این روزها خبر می رسد که طرح تشکیل "سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» که دوسال است بین کارشناسان قوه های مقننه و قضائیه، در حال بررسی بود سرانجام با توافق این قوا نهایی شده است.
سرانجام مبارزه با مفاسد اقتصادی، 14 سال پس از فرمان رهبر انقلاب

به گزارش صبح الوند، 14 سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان 8 ماده‌ای خود به سران قوا برای مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی را ابلغ کردند، اما هنوز هم رهبر انقلاب بارها، سران قوا را به مبارزه عملی با فساد فرا می خواندند.

هشدارهای مقام معظم رهبری طی این سالیان دراز با بروز مفاسد اقتصادی بزرگ، اختلاس ها و ... پررنگ‌ تر از قبل شدند و ایشان در دیدارهای مختلف با سران قوا و کارگزان نظام از بی‌توجهی نسبت به این مسئله مهم کشور بسیار انتقاد کردند.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در پاسخ به نامه معاون اول رئیس جمهور نسبت به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فرمودند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم ، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای کند؟ مگر وضعیت برای شما مسوولان سه قوه روشن نیست؟ باتوجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسوولان امر وجود دارد ، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون سمینار ، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

اما بازهم خبری از مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی در کشور نشد و حتی مفاسد اقتصادی در کشور پررنگ تر از قبل خود را نشان می دهند.

اما این روزها خبر می رسد که طرح تشکیل "سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» که دوسال است بین کارشناسان قوه های مقننه و قضائیه، در حال بررسی بود سرانجام با توافق این قوا نهایی شده است.

قرار است این طرح 39 ماده ای در پايان تعطيلات تابستاني مجلس شوراي اسلامي به هیات رئیسه مجلس تقدیم شود.

امید است این طرح مهم و حیاتی هرچه سریعتر در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد تا 14 سال پس از فرمان رهبر انقلاب در موضوع مبارزه با فساد تحولی عظیم را در این عرصه شاهد باشیم.

ان شاء الله

سرانجام مبارزه با مفاسد اقتصادی، 14 سال پس از فرمان رهبر انقلاب

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان