اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1394 - 11:51   |   کد مطلب: 12189
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نوع نگاه سیاسی به دانشگاه و دخالت گروه ها و احزاب که دانشگاه را به عنوان طعمه می دیدند، در انتخاب وزیر ودر نهایت عزل مجدد وی توسط مجلس، مشکلات عدیده ای برای این نهاد فرهنگی ایجاد کرد.
نهاد فرهنگی دانشگاه یا طعمه گلوگیر احزاب؟/ مشکلاتی که موجب توقف شتاب علمی در دانشگاه ها شد

به گزارش صبح الوند، جبار کوچکی نژاد در گفتگو با ناب نیوز در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در جمع اساتید و هیئت های علمی دانشگاه، ابراز کرد: در سال های اخیر ما توانستیم در حوزه علم و دانش گام های بسیاری برداریم، اما برخی مشکلات در دانشگاه ها باعث توقف این شتاب علمی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آغاز حرکت مجدد در این راستا، زمان می برد و انجام تحقیقات و بحث های علمی پیش زمینه هایی دارد که اگر بستر آن فراهم نشود، این شتاب کند خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات دانشگاه ها، اظهار کرد: یکی از این آسیب های مراکز آموزش عالی، در حوزه اقتصادی است که دانشگاه ها از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

کوچکی نژاد افزود: عامل دیگر، نوع نگاه سیاسی به دانشگاه ها است که دولت در معرفی وزیر علوم و تحقیقات اشتباهاتی داشت و گروه ها و احزاب نیز که دانشگاه را به عنوان طعمه می دیدند، در انتخاب وزیر دخالت کردند ودر نهایت عزل مجدد وی توسط مجلس و جابه جایی صورت گرفته، مشکلات عدیده ای برای این نهاد فرهنگی ایجاد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: فرهادی،وزیر فعلی علوم و تحقیقات، نیز هنوز نتوانسته فضای دانشگاه ها را برای توسعه علم و دانش مناسب کند که این موضوع موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان