اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1394 - 14:15   |   کد مطلب: 12248
دکتر محمدرضا عارف در جمع مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در ادامه مشی تخریبی دولت قبل در اظهار نظری می‌گوید دولت قبل فقط«پُز» کلنگ زنی می داد!.
سیاست بازی در«بورسیه‌های علمی» به «کلنگ‌زنی» در پروژه ها رسید/عارف: دولت قبل فقط«پُز» کلنگ زنی می داد!

به گزارش صبح الوند به نقل از یزد رسا؛دکتر محمدرضا عارف در جمع مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان  در ادامه مشی تخریبی دولت قبل در اظهار نظری می‌گوید دولت قبل فقط«پُز» کلنگ زنی می داد!.

نکته قابل  توجه در این میان ادامه مشی طلبکارانه و تخریبی اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت اصولگرای نهم و دهم است.

در بررسی این گونه اظهار نظرهای بی انصافانه چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد ک عبارتند از:

1-نکته اولی که باید مورد توجه قرار گیرد خدمات دولت قبل است زیرا بی انصافی است که تمام خدمات دولت قبل را با نگاه جانب دارانه نادیده بگریم.دولت نهم و دهم در عین دارا بودن ضعف‌های اساسی خدمات بی شماری را انجام داده است که نباید در لابه‌لای سیاست بازی‌ها مورد تخریب قرار گیرد. آقای عارف دولت گذشته را به «پز» دادن در کلنگ‌زنی پروژها متهم می‌کند در حالی که بسیاری از مردم هیچ گاه پروژهای عظیم دولت را در ساخت مسکن مهر، نزدیک کردن روستاها به دروازهای امکانات، خودکفایی در بسیاری از بخش ها و.. را فراموش نکرده و نمی‌کنند.

البته این موضوع را نباید به بی عیب بودن عملکرد دولت گذشته تعبیر کرد زیرا بسیاری از عملکردهای دولت قبل نیز غیر قابل دفاع است ولی نباید خدمات دولت احمدی‌نژاد به طور یکسره مورد هجوم و تخریب که بیشتر سیاست بازی است قرار گیرد.

2-نکته قابل تأمل دیگر در خصوص این اظهارات بی انصافانه را می توان در کینه حزبی این جریان از دولت اصول‌گرای احمدی نژاد و شکست آن ها از او در جریان انتخابات 88 پیدا کرد. جریان اصلاحات با طیف گسترده خود در برابر فتنه گران همه نوع واکنشی را به یدک می‌کشد از حمایت قاطع از سران فتنه و آشوب گران تا سکوت قابل تامل که این ناشی از شکست این جریان در انتخابات سال 88 است و اکنون عده ای قصد دارند این کینه را در تخریب دولت گذشته دنبال کنند.

 

3-موضوع دیگری که در خصوص علت این سیاه نمایی می توان مطرح کرد ناتوانی دولت یازدهم در برآوردن شعارهای انتخاباتی خود است. دولت یازدهم برای حل مشکلات اساسی مردم قول 100 روزه داد اما اکنون پس از گذشت یکسال عملا دولت در راه تحقق آن ها به بن بست رسیده است.در این میان عده ای قصد دارند با سیاه نمایی وضعیت کشور در دولت قبل از زیر بار عدم تحقق وعدهای دولت  شانه خالی کنند و عدم تحقق وعدها را به دولت قبل نسبت دهند.

سابقه این سیاه نمایی و سیاست بازی را در موضوع بورسیه ها نیز می توان دید که واکنش رهبر معظم انقلاب را در پی داشت. رهبر معظم انقلاب اخیراً دردیدار با اساتید دانشگاهای کشور فرمودند: در قضیه بورسیه ها به خیلی ها ظلم شد . همین رویکرد سیاست بازانه برخی در دوران تصدی بر وزارت علوم باعث شد خیز بلند رشد علمی کشور که در دولت گذشته مورد تحسین جهانیان قرار گرفته بود روندی کندی را طی کرد که ایم موضوع باعث واکنش رهبر معظم انقلاب شد و ایشان فرمودند: دانشگاه ها محل سیاست بازی نیست و از افت رشد علمی گلایه کردند.(لینک کامل خبر).

جدول زیر رشد علمی کشور در دولت های نهم و دهم به خوبی نشان می‌دهد و گویای این نکته است که در دوران پز دادن کلنگ زنی کشور چه جهش علمی را تجربه کرده است ولی اکنون ترجیح منافع حزبی بر ملی باعث شده است به سادگی این واقعیت ها با سیاه نمایی کم رنگ شود.

این رویکرد سیاست بازانه برخی علاوه بر موضوع بورسیه ها به بسیاری از دیگر موضوعات نیز تسری پیدا کرد که طرح موضوع پز دادن با کلنگ‌زنی پروژها نیز از همین نوع سیاست بازی هاست.

4- نکته مهم دیگری نیز در این میان وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز برآن تاکید کردند اهمیت دستاوردهای دولت قبل در مذاکرات هسته ای است. دولت یازدهم اکنون اگر می‌تواند در مذاکرات حرفی برای گفتن داشته باشد و تا حدودی دست بالا رادارد به برکت دستاوردهایی است که در دولت قبل کشور به آن دست یافته است.(لینک کامل خبر)

5- این اظهارات جناب عارف در حالی صورت می گیرد که وی خود را برای انتخابات مجلس آماده می کند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. اولا اگر ایشان موفق به راهیابی به مجلس شوند این گونه طرز فکرها واقعا مخرب است و رهبری نیز بر این سیاست بازی ها حکم دادند و امید است وی با تامل بیشتری و با رعایت انصاف و عدل سخن گوید و خود را در منافع ملی و نه حزبی حل کند.

دوماً دکتر عارف نباید برای فعالیت های انتخاباتی خود دست به هر اقدام سیاست بازانه ای بزند زیرا الغای سیاه نمایی برای کسب رأی آن هم به قیمت تخریب دیگری کاری بس غیر اخلاقی است.

6-دولت گذشته موفق به کلنگ‌زنی بسیاری از پروژها در کشور شد و آقایانی که اکنون این رویکردی را مورد خدشه قرار می‌دهند بهتر است به جای الغای این سیاه‌نمایی‌ها آماری از کلنگ‌زنی دولت یازدهم ارائه دهند زیرا در وضعیتی که نرخ اشتغال صفر در زمان دولت قبل اکنون منفی شده است که با این اوضاع وخیم که بی تدبیری نیز بر آن سایه انداخته است امیدی به  کلنگ‌زنی نیز وجود ندارد.(لینک کامل خبر)

امید است عده ای که عمدا یا سحواً در پازل سیاه نمایی و سیاست بازی جریانی خاص حرکت می کنند با رهنمودهای صریح رهبر معظم انقلاب راه عقلانیت را پیدا کنند و از قدرت به قیمت تخریب و ظلم به دیگری دست بردارند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان