اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1394 - 14:37   |   کد مطلب: 12253
استاد دانشگاه در مورد ادعای آمریکایی ها مبنی بر امن تر شدن رژیم صهیونیستی پس از توافق احتمالی، اذعان داشت: این توجیهی است که آمریکایی ها برای آرام سازی تندروهای رژیم صهیونیستی بکار می برند؛ زیرا اگر واقعا چنین بود شاهد این همه تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب مذاکرات نبودیم.
عجله در انعقاد توافق هسته ای برای ایران مضر است

به گزارش صبح الوند،  امیر محبیان، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا علت تمدید چندباره مذاکرات را زیاده خواهی آمریکایی ها و طرف های غربی از یک سو و ایستادگی مذاکره کنندگان ایرانی بر روی خطوط قرمز از سوی دیگر دانست و درخصوص احتمال تمدید مجدد مذاکرات اظهار داشت: ما نباید زیاد دغدغه تمدید یا طول کشیدن مذاکرات البته در حد معقول را داشته باشیم. آنچه که برای ایران در این شرایط مضر است عجله در انعقاد توافق است؛ زیرا عجله باعث کاهش دقت شده و نهایتا ممکن است موجب افزایش ضریب خطا شود.

 

وی درخصوص تأثیر تأکید مقامات ایرانی بر مخفی نگه داشتن توافقات به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال شکل گیری توافقات غیررسمی و نانوشته تأکید کرد: نباید ادعاهای طرف آمریکایی را به عنوان سندی علیه مذاکره کنندگان خودی گرفت.

 

محبیان افزود: ما نباید فراموش کنیم که طرف های غربی در کنار روند طبیعی مذاکرات نبردهای رسانه ای و جنگ تبلیغاتی را هم سامان داده اند تا با افزایش فشار داخلی به تیم مذاکره کننده باعث افول اعتماد به نفس آنها شده و ضریب خطا را در آنها بالا ببرند. تیم ایرانی در پی پنهان سازی مذاکرات نیست. زیرا با رصدهای دایمی منتقدان داخلی و نیز پی گیری رسانه ها اساسا چیزی قابل پنهان سازی نیست.

 

این استاد دانشگاه در مورد ادعای آمریکایی های مبنی بر اینکه پس از توافق احتمالی رویکرد ایران در موضوعات منطقه خاورمیانه تغییر خواهد کرد و رژیم صهیونیستی امن تر خواهد شد، اذعان داشت: این توجیهی است که آمریکایی ها برای آرام سازی تندروهای رژیم صهیونیستی بکار می برند؛ زیرا اگر واقعا چنین بود شاهد این همه تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب مذاکرات نبودیم.

 

وی تصریح کرد: با کاهش فشارهای محیطی و اقتصادی به ایران شاهد جهش اقتصادی و نیز تکنولوژیک در ایران خواهیم بود. ایران که در شرایط تحت فشار توانست به گسترش دایره تاثیر گذاری خود در منطقه و ارتقا موقعیت خود بپردازد؛ طبعا در شرایط مساعدتر، موقعیت بسیار بهتری برای خود بوجود خواهد آورد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان