اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. تير 1394 - 9:40   |   کد مطلب: 12264
بمباران وحشیانه روز قدس سال 61 از جمله حوادث نادری بود كه در زمان جنگ تحمیلی و در شهر دارالمومنین همدان، در ماه مبارك رمضان و هنگام اقامه نمازجمعه برای اولين‌بار اتفاق افتاد.
روایتی متفاوت و خواندنی از بمباران روز قدس همدان

به گزارش صبح الوند، در مراسم روز جهانی قدس مردم همدان در سال 61 بیش از 80 نفر مظلومانه به شهادت رسیدند، یکی از  شهدای این حادثه دلخراش بانوی جانباز خدیجه عباسی بود که شش سال پیش و در سال 1389 به شهادت رسید.

فاطمه جاهد فرزند این جانباز شهید درباره روز حادثه بمباران نمازگزاران همدانی گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان 61 به رسم هرساله به همراه مادرم به طرف محل برگزاری راهپیمایی روز قدس همدان حرکت کردیم، پدرم مانع رفتنم شد و عنوان کرد عراق قصد بمباران راهپیمایی روز قدس را دارد، اما مادرم  قبول نکرد با عزم راسخ خود به طرف محل برگزاری راهپیمایی حرکت کردیم.

وی اظهار کرد: در حالی مردم شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ برصدام ملعون سر می دادند، ناگهان وضعیت قرمز شد و هواپیماهای عراقی از گوشه و کنار به بالای سر تظاهرکنندگان آمدند.

این شاهد عینی ماجرا افزود: بعد از چند دقیقه صدای انفجار بسیار مهیبی استادیوم آزادی شهر را به لرزه در آورد .

وی گفت: شیشه های مغازه های اطراف شکسته بود و مردم هراسان به سویی می دویدند، من نیز خواهر و مادر خود را گم کرده بودم که هرچه دنبالشان گشتم پیدایشان نکردم.

جاهد اظهار کرد: آن روز هر چه به دنبال مادرم گشتیم اما ایشان را پیدا نکردیم، بعد از کلی پرس و جو متوجه شدیم چون مادرم در زمان بمباران مجروح شده و حال ایشان وخیم بوده با بالگرد به بیمارستانی در تهران منتقل شده بود.

وی افزود: وقتی به ملاقات مادرم رفتیم، مشاهده کردیم که دست و پای ایشان قطع شده، ولی مادرم همچون کوه استوار بود و لبخند زنان به ما دلداری می داد.

این شاهد عینی بمباران رور قدس همدان گفت: مادرم تعریف می کرد که در حال اقامه نماز بودم که با شنیده شدن صدای انفجار بمب هواپیماهای صدام متوجه خوردن ترکش به دستم و قطع دستم شدم، اما با این حال دنبال شما (فرزندان دختر خود که در مراسم بودند) می‌گشتم که بمب دوم منفجر شد و پای من هم پای قطع شد.

وی اظهار کرد: مادرم به چشم خود دیده بود که بانوانی که در حال نماز بودند چطور تکه تکه شده بودند.

جاهد افزود: مادرم پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از بمباران روز قدس همدان در سال 61، در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان سال 1389 بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان