اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. تير 1394 - 12:06   |   کد مطلب: 12268
جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اظهارات قیاس مع‌الفارق وقایع تاریخ اسلام در بیانات رئیس جمهور تناسبی با یک توافق خوب ندارد، عنوان قیاس مع‌الفارق تاریخی از مسئولین راهبردی شایسته نیست.
صلح‌ امام حسن مجتبی (ع) سراسر پیروزی است نه توجیهی برای شکست/ قیاس های مع‌الفارق رئیس جمهور پسندیده نیست

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور در گفتگو با صبح توس در خصوص طرح صلح امام حسن(ع) در سخنان اخیر رئیس‌جمهور گفت: طرح ریشه‌های تاریخی برای مذاکرات اشتباه فاحشی است و زمینه‌سازی برای کم‌کاری‌ها در ادامه گره زدن تمامی مسائل به مذاکرات هسته‌ای است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: دولت زمانی که باید از توان داخلی برای حل مشکلات استفاده می‌کرد تا قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده را بالا ببرد، کوتاهی کرد.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده احتمالاً آنچه را که نباید از دست بدهند از دست‌داده‌اند و چیزهای ناخواسته‌ای را به دست آورده‌اند که به دنبال توجیه تاریخی برای آن هستند.

ذالنور تأکید کرد: ما در شرایط کربلایی ایستاده‌ایم نه موقعیت صلح امام حسن علیه‌السلام.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: مفاد صلح‌نامه امام حسن (ع) سراسر پیروزی برای ایشان بوده است و نه توجیهی برای شکست.

وی با اشاره بر اینکه این موضوع برای اولین بار اتفاق نیفتاده است، افزود: در اوج مانور ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان شد «برد موشک‌های ایران نشانی از پیروزی نیست» ، درحالی‌که عکس آن باید مطرح می‌شد زیرا دشمنان به گزینه‌های دیگری ازجمله نظامی روی میز اشاره می‌کنند.

ذالنور بابیان اینکه انتظار می‌رود دولتمردان سنجیده‌تر صحبت کنند، گفت: در سال گذشته نیز عنوان نمودند که امام حسین(ع) حر را بخشید که هدف تبرئه سران فتنه بود، حال اینکه حر چکمه‌های خود را باحال ندامت بر گردن انداخت و طلب بخشش کرد.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران عنوان داشت: قیاس‌های مع‌الفارق از سوی ریس جمهور پسندیده نیست، زیرا امروز به قوت الهی در جایگاه توانمندی هستیم و آمریکا اظهار می‌کند اگر گزینه دیگری داشت به مذاکره روی نمی‌آورد.

وی با اشاره بر اینکه متأسفانه معیشت و نیاز مردم به مذاکرات گره‌زده شده است، بیان داشت: امروز وابسته کردن نیاز آب به مذاکرات، نشان دادن مسیر تضعیف مردم به دشمن است.

ذالنور خاطرنشان کرد: همه هزینه‌ها را برای این مذاکرات داده‌ایم امروز که تلاش دشمن بی‌تأثیر شده است نباید امتیاز بدهیم، خط قرمزها رعایت شود.

وی افزود: صلح امام حسن (ع) زمینه‌ساز اضمحلال دستگاه معاویه شد و لقب امیر المومنین را از معاویه گرفت .

این کارشناس ارشد سیاسی در انتها بیان داشت: مسئولین نباید با تفسیر دلخواه خود از فرمایشات رهبری عرصه بهره‌برداری دشمن را فراهم کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان