اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1394 - 13:00   |   کد مطلب: 12338
مردم مومن،روزه دار و همیشه در صحنه دارالمومنین همدان بعد از گذشت حدود 36 سال از صدور فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، هم‌ پای ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و حماسه ای دیگر آفریدند.
حاشیه های خواندنی و جذابتر از متن راهپیمایی روز جهانی قدس همدان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح الوند، حضور گسترده و کم نظیر مردم دارالمومنین همدان در راهپیمایی روز جهانی قدس، که طول ابتدا تا انتهای جمعیت راهپیمایان از میدان حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) تا حسینیه حضرت امام راحل به بیش از یک کیلومتر می رسید، موجب شگفتی همگان شد.

* عقربه های ساعت 10:50 دقیقه صبح جمعه 19 تیر 94 را نشان می دهد، آفتاب تابستانی و داغ همدان زوم کرده بود بر میدان مرکزی شهر که مبداء همه راهپیمایی ها و مراسمات مذهبی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در همدان است.

* هوا بسیار گرم و است مردم هم روزه دار، آسفالت داغ هم به کمک خورشید تابستانی آمده است و شرایط را کمی دشوار و طاقت ها را طاق کرده بود.

* اما زبان روزه، گرمای هوا، آسفالت داغ و خورشید سوزان هم دربرابر مردمان دارالمجاهدین و دارالمومنین هم کم آورده و در برابر غیرت و عظمت این مردم سر تعظیم فرود آوردند.

* راهپیمائی مردم شهیدپرور همدان از میعادگاه همیشگی شهر یعنی میدان حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) باتلاوت قرآن مجید و ذکر صلوات انبوه جمعیت روزه دار آغاز شد.

* حضور چشمگیر نسل های اول، دوم، سوم و حالا چهارم انقلاب حکايت از عشق پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد به ولایت و رهبری و لبیک به فرمان امام راحل (ره) و پايداری و اقتدار بیش از پیش انقلاب اسلامي داشت.

* روزه‌داران همدانی شعارهای " مرگ بر آمریکا "، " مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آل سعود کافر» سر می‌ دادند.

* راهپیمایان تمثال مبارک حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را حمل می کردند.

* مادران همدانی در حمایت از کودکان بی دفاع غزه، یمن و سوریه کودکان خود را در این گرمای بی سابقه ی هوا با خود همراه کرده تا به مرد مظلوم و ستمدیده فلسطین، یمن و سوریه بگویند که همچنان در کنارشان ثابت و استوار تا پیروزی نهایی ایستاده اند.

* حضور جوانان و نوجوانان و روزه اولی ها در مراسم باشکوه و بی نظیر راهپیمایی امروز همدان، با پرچم‌ های فلسطین، یمن، حزب الله لبنان، بحرین و جمهوری اسلامی ایران بسیار چشم‌ گیر و دیدنی بود.

* در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، صندوق‌های کمک مالی به جبهه مقاومت و مردم مظلوم یمن در حالی به چشم می‌خورد که مورد استقبال گرم مردم قرار گرفته و تقریبا پر شده بودند.

* در  راهپیمایی امروز، حضور ارامنه ساکن در همدان در نوع خود جالب توجه بود، آنها آمده بودند تا انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.

* حجاب بانوان همدانی در این گرمای طاقت فرسا در نوع خود مثال زدنی بود، زنانی که با چادر مشکی در این راهپیمایی حاضر شده و استوارتر از همیشه گام بر می داشتند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادنند.

* حضور چشمگیر کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم هم در بین راهپیمایان در نوع خود جالب توجه بود.

* راهپیمایان همدانی تصاویر و بنرهایی در دست داشتند که روی آن ها حمایت جاهلانه برخی حاکمان مرتجع عرب منطقه بخصوص عربستان سعودی، از جنایات جریان تکفیری وهابی در قتل عام مردم بی‌گناه در یمن، سوریه و بحرین را نشان می داد.

* حضور شهدای زنده انقلاب، جانبازان عزیز هشت سال دفاع مقدس با ویلچر در راهپیمایی بسیار جلب توجه می‌کرد.

* راهپیمایان همدانی با در دست داشتن پلاکادر ها و دست نوشته هایی با مضامین " مرگ بر آمریکا " ، " مرگ بر اسرائیل "، " القدس لنا" ، " سعودی، اسرائیل پیوندتان مبارک "، " اسراییل کودک کش نابود باید گردد" و... از ملت های مظلوم و ستمدیده فلسطین، یمن، بحرین و انتفاضه آنها حمایت و خواستار اتحاد بیش از پیش مسلمانان و توجه مجامع بین المللی به مظلومان و مستضعفین جهان شدند.

* عمو حمید، مجری مشهور کودکان همدانی هم با حضور در تقاطع غیر همسطح سردار شهید حسن صوفی (چهارراه خواجه رشید) شور و هیجانی وصف ناشدنی را در بین کودکان شرکت کننده در راهپیمایی ایجاد کرده بود.

* جوانان همدانی برای نشان دادن انزجار خود از جنایات استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار، آدمک اوباما و نتانیاهو را آتش زدند.

* حضور پررنگ نیروهای نظامی و انتظامی همدان که از ساعت ها قبل از آغاز مراسم جهت تامین امنیت و برقراری نظم راهپیمایی و مسائل ترافیکی در زیر آفتاب سوزان در مسیرهای از پیش تعیین شده راهپیمایی حضور داشتند از دیگر حواشی این راهپیمایی بود.

* پرچم‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل در مسیر راهپیمایی روز قدس همدان بر روی آسفالت خیابان طراحی شده بود و زیر پای مردم لگد کوب شد.

* حضور مسئولین سیاسی و مدیران اجرایی استان و شهرستان و خوش بش آنها با یکدیگر از دیگر حواشی این مراسم عظیم بود.

* حضور کم نظیر و بی سابقه مردم همدان در راهپیمایی روز جهانی قدس و حضور آنها در نماز جمعه به گونه ای بود که با پر شدن فضای محل برگزاری نمازجمعه در حسینیه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، ستاد نماز جمعه مجبور به فرش کردن خیابان ها و کوچه های اطراف حسینیه برای نشستن نمازگزاران همدانی شد.

* مردم روزه دار همدان بعد از راهپیمایی از مسیر میدان حضرت امام خميني (رحمت الله علیه) به سمت خيابان پاسداران، در پایان تظاهرات خود با حضور در محل برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، با قرا ئت بیانیه پایانی روز جهانی قدس حمایت همه جانبه خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کردند.

* همچنین راهپیمایان همدانی حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و سوریه را اعلام کردند و خواستار بیداری همه ازادیخواهان جهان و حمایت جهانی از مستضعفین شدند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان