اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1394 - 20:55   |   کد مطلب: 12463
فرماندار همدان گفت: با همکاری سازمان فنی وحرفه ای نیاز سنجی اشتغال روستایی صورت گرفته است و طبق آمار این نیاز سنجی، آموزش های عمومی برای روستاییان برگزار خواهد شد و با این کار واحد های تولیدی در سطح روستا ها افزایش می یابد.
اجرایی شدن طرح نیاز سنجی اشتغال روستایی در همدان

به گزارش صبح الوند، علی تعالی فرماندار شهرستان همدان، در نشست مشترک دهیاران با فرماندار گفت: دولت یازدهم با رویکرد توسعه پایدار با زمینه مشارکت، سرمایه گذاری و حضور بیشتر و موثرمردم در روستاها وارد شده است و تلاش می کند در زمینه بهبود هرچه بیشتر روستاها از لحاظ ارتقا سطح زندگی و کیفیت زندگی روستانشینان گام های مثبتی بردارد.

وی اظهار کرد: در بحث توسعه روستایی فقط ملاک شاخص های توسعه نیست بلکه مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کرد بحث اشتغال است.

فرماندار همدان افزود: اگر اشتغال در روستا ها کم شود روستا ها از جوانان خالی شده وکهنسالان در روستا ها می مانند که به طبع حیات روستا ها نیز از بین خواهد رفت.

وی گفت: 98 درصد شاخص های اقتصادی روستاهای شهرستان همدان وبخش شراء از جمله آب، برق و گاز بطور کامل انجام شده است و درسال جاری نیز برنامه ریزهای لازم جهت افزایش انشعابات صورت گرفته است.

تعالی اظهار کرد: اشتغال در روستاها بسیار مهم و تاثیرگذار است، زیرا اگر خانواده ای روستانشین بخواهد هزینه ی شاخص های اقتصادی را پرداخت نماید حتما باید دارای شغل باشد.

وی افزود: با همکاری سازمان فنی وحرفه ای نیاز سنجی اشتغال روستایی صورت گرفته است و طبق آمار این نیاز سنجی، آموزش های عمومی برای روستاییان برگزار خواهد شد و با این کار واحد های تولیدی در سطح روستا ها افزایش می یابد.

فرماندار همدان گفت: نظر دولت بر این است که اشتغال در روستا ها افزایش یابد که جمعیت پایدار روستا ها از بین نرود.

وی با انتقاد از مهاجرت نیروهای جوان از روستا به شهر، اظهار کرد: مهاجرت جوانان از روستا به شهر باعث مشکلاتی همچون کمبودمسکن، نا آشنایی به قوانین شهروندی و... می شود.

تعالی اظهار کرد: باتوجه به استعدا بسیار خوب جوانان روستایی در بحث اشتغال، باید جلوی مهاجرت آنها به شهرها گرفته شود تا جمعیت پایدار روستا از بین نرود.

وی با توجه به کمبود منابع آبی نیز افزود: دیگر مانند گذشته نمی توانیم به طور صحیح از منابع آبی استفاده کنیم که این یک هشدار به مردم است که در استفاده آب صرفه جویی نموده واز استفاده بی رویه جدا خودداری نمایند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان