اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. تير 1394 - 5:18   |   کد مطلب: 12573
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت 100 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که این یعنی خون بهای کارگران.هیئت رئیسه مجلس در بسیاری موارد خلاف آیین نامه و بر اساس نظرات شخصی عمل می کند.
دکلی مفقود نشده، بلکه دکلی وارد کشور نشده است/ دولت فرمانده اقتصادی ندارد

به گزارش صبح الوند، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تفضیلی با  آناج ضمن اشاره به مسئله دکل های نفتی گفت: یک دکل دیگر نیز در شارجه توقیف شده که ما به همین خاطر در خواست تحقیق و تفحص از صنایع دریایی را ارائه دادیم که با مخالفت کمیسیون انرژی مواجه شده و رد شد.

دکل ها مفقود نشده بلکه به کشور وارد نشده است

وی افزود: ماجرای دکل ها مسئله دیگری است، دکل ها مفقود نشده بلکه به کشور وارد نشده است. با این همه برای دکل دوباره پرونده ساخته شده و به هیئت رئیسه مجلس تسلیم شده و هیئت رئیسه نیز آن را به کمیسیون انرژی ارجاع داد این کمیسیون نیز، ده روز فرصت داشت که گزارش پرونده دکل را به صحن ارائه دهد که این کار را انجام نداد با این حال نیز ما خودمان از طریق سازمان بازرسی و سازمان های قضایی پیگیر مسئله شده و پرونده را ارجاع دادیم.

قاضی پور با تاکید بر اینکه دکل دومی هم هست که در شارجه توقیف شده، اذعان داشت: با پیگیری پرونده اینکه دکل دوم در شارجه توقیف شده، بر اساس ماده 206، مجددا بحث تفحص از شرکت صنایع دریایی را نوشتیم که هیئت رییسه آن را نیز به کمیسیون انرژی ارجاع داده است و این کمیسیون باید آن را اعلام کند. با این حال موضوع دکل ها موضوع بسیار پیچیده ای است و میلیارد ها دلار پول پای آن است. با این حال پیگیر آنیم که دکل ها یا پول آنها به کشور بازگردد.

هیئت رئیس مجلس خلاف قانون عمل می کند/ ترجیح نظرات شخصی به نمایندگان مجلس در هیئت رئیسه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس کارهایی غیر قانونی انجام می دهد اظهار داشت: در بحث دکل ها وقتی تحقیق و تفحص از شرکت صنایع دریایی در کمیسیون انرژی رد شد، هیئت رئیسه برخلاف قانون عمل کرده و آن را در صحن علنی ارائه نداد. چرا که بر اساس قانون در صورت تایید یا رد طرح متقاضیان هیئت رئیسه موظف است که آن را در صحن علنی برای همگان قرائت کند.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، وکیل النمایندگان شده و نظرات شخصی خود را بر طرح ها و نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترجیح می دهد، به صراحت می توان گفت که هیئت رئیسه طرح استیضاح برخی وزیران، سوال از آنها، طرح تفحص از بانک پاسارگاد، تفحص از پالایشگاه و بسیاری موارد دیگر را بر خلاف قانون در صحن علنی اعلام وصول ننموده و مطرح نکرد.

قاضی پور گفت: هر جا که به نفع هیئت رئیسه باشد می گویند باید بر طبق آیین نامه باشد و آن را پیش می کشند ولی بر فرض مثال برنامه ای برای کارگران داشتیم باید طبق آیین نامه اعلام و برنامه ریزی های لازم انجام می گرفت که هیئت رئیسه با ترجیح نظر شخصی، خلاف آیین نامه عمل کرد.

اگر رهنمود های رهبر معظم انقلاب نبود، معلوم نمی شد در مذاکرات چه بلایی بر سرمان می آمد/ اوباما آرزویش را به گور می برد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته ای بسیار و مهم حیاتی بود اذعان داشت: از زحمات رهبر معظم انقلاب کمال تشکر را داریم که با رهنمودهایشان تیم مذاکره کننده را هدایت نمود و اینجاست که جایگاه ولایت فقیه کاملا مشهود می شود چرا که اگر هدایت های حضرت آقا نبود معلوم نمی شد چه بلایی سرمان می آمد.

نماینده مردم ارومیه افزود: اول خدا را شاکریم و بعد از رهبرمان تشکر می کنیم چرا که اگر تیم مذاکره کننده مورد حمایت رهبری نبود هیچگاه موفق نمی شد.

قاضی پور خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: آزموده را آزمودن خطاست چرا که در گذشته نیز آزادی گروگان های آمریکایی مشروط به آزادی پول های بلوکه شده ایران بود که طی آن کشور متدین ایران گروگان ها را آزاد کرد ولی شیطان بزرگ، زیر قول خود زد. به همین خاطر است که باید گفت مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه های خود می گوید ما هر زمان بخواهیم می توانیم بازرسی کنیم ولی باید بداند که این آرزوی خود را به گور خواهد برد چرا که اینجا افغانستان یا عراق نیست.

دولت فرمانده اقتصادی ندارد/ آمار و ارقام پول از دست دولت خارج شده است

نادر قاضی پور در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در رابطه با اینکه قبل از توافق همواره از طرف دولت میزان پول بلوکه شده ایران 100 میلیارد دلار مطرح شده و اکنون توسط مسئولین 29 میلیارد دلار بیان می شود، گفت: از آنجایی که دولت فرمانده اقتصادی ندارد، آمار و ارقام پول در دستش نیست و حساب و کتابش به هم ریخته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به هر شکل دولت موظف است با اولین مرحله وارد نمودن پول آزاد شده به کشور نسبت به پرداخت بدهی کارگران، بازنشستگان و مستمر بگیران اقدام نماید.

بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی/ پول نیروی کار در جای دیگر هزینه می شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در رابطه با بحث اقتصادی دولت اذعان داشت: دولت 100 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که این یعنی خون بهای کارگران مظلوم.

وی خطاب به نوبخت، سخنگوی دولت تدبیر و امید گفت: باید بدانید که پایه اقتصاد مقاومتی تولید ملی است و یکی از ارکان مهم تولید ملی نیروی کار است که پول نیروی کار را در جای دیگر هزینه می کنید به همین دلیل با ورود اولین محموله پول، باید به کارگران مظلوم که حقشان ضایع شده داده شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان